8GB RAM til DFI LanParty DK 790FXB M3H5.

  • Jeg er så småt igang med at samle en stationær PC, og har besluttet mig for at jeg vil prøve AM3.
    Men da jeg ikke har haft en AMD-rig siden de glade "San Diego-dage" har jeg brug for lidt hjælp/råd.
    Jeg vil have 4x2GB RAM i, og det er såmænd forholdsvis nemt at finde nogen som DFI har "godkendt".
    Mit spørgsmål er, om det vil give problemer med 4 stænger - syntes jeg kan huske det var noget lort med de gamle S939.
    Skulle der sidde en enkelt eller to tweakere derude med nævnte bundkort og 8GB RAM, så lad mig lige vide hvilke RAM i bruger, og om det kan anbefales.


    Svar som "Drop det og køb i5/i7" vil blive ignoreret.

  • Jeg kører med 4x2 Hyperx i mit board.. Det er dog Nforce, men dwt var mit San Diego rig og opteron rig med 939 også. Ram og cpu kører oced og jeg har ikke oplevet nogle af de problemer man havde med society 939.


    En ting er dog at der var lidt problemer med voltage til cpu og Ram, men er sikker på at det var bios, der skulle flashes. Har haft et freeze de sidste 3 måneder under L4D 2, men tror ikke det kan skydes over på 4 ramblokke :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg overvejer nogle Patriot Viper 1600MHz. Men, Kingston´s HyperX har altid været gode og virker i de fleste bundkort. Dét er afgjort værd at overveje...


    Jeg ville også vælge Kingston ram, som du selv skriver så virker de i de fleste boards, det vil spille for dig er jeg sikker på. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Kører selv 4x1GB i mit DFI 790GX, ingen problemer der.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jeg ville også vælge Kingston ram, som du selv skriver så virker de i de fleste boards, det vil spille for dig er jeg sikker på. :9xo


    Tror jeg faktisk også. De Vipers kan jeg kun finde hos memoryc.com og det er noget lort hvis jeg skal til at sende dem retur.
    HyperX kan jeg købe lokalt hos Komplett.dk, så umiddelbart er Kingston in win-win :)