Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 9. januar 2004, 08:08

Hvordan gør i det rent praktisk?

Altså 7V på PSU fans?

Trækker i kabler udenfor PSU til et molex stik og så giver dem 7V? Eller er mod'et foretaget i selve PSU?

mvh. Prox

---------------------------------------------------------------------
http://www.calibra.dk
mvh Proxie

2

fredag, 9. januar 2004, 08:10

jeg har taget mit i selve psu´en som her :
http://www.grillrotten.dk/Computer/Guider/Qtec550w.htm

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

3

fredag, 9. januar 2004, 08:21

Selve princippet ved at gå fra 12v (standard for blæsere) og så til 7 volt er at give en blæser forbindelse via en GUL ledning som man finder i eller fra sin PSU (12 volt) og en RØD ledning som man ligeledes finder i computeren (5 volt).

Derefter arbejder med blæseren med spændingsforskellen mellem 12v-ledningen og 5v-ledningen. (12V - 5V = 7V )

Det en blæser normalt er forbundet med er en SORT (stel) og så en 12v-ledning som dog er RØD på blæsere (Skal ikke forveksles med "farve-koderne" fra PSU´en). GUL bliver så brugt til RPM-aflæsning hvis blæseren understøtter dette.

Normal blæsertilslutning :

7volt-tilslutning (exsempel) :

4

fredag, 9. januar 2004, 08:46

Citeret

Originally posted by Johnny
jeg har taget mit i selve psu´en som her :
http://www.grillrotten.dk/Computer/Guider/Qtec550w.htm

K3Wl m8!

Går sq i gang ASAP! :cheers:

Sig mig ...er du betalt af TDC? ;)

mvh Proxie

5

fredag, 9. januar 2004, 09:01

Et illle tillæg til den der PSU-MOD-guide :

Jeg besluttede mig til at jeg ikke ville bruge de strømtyve alligevel, så jeg loddede ledningerne sammen og forbandt dem med isolertape istedet for. Ser pænere ud og fylder mindre... Men tager LIDT længere... :))

6

fredag, 9. januar 2004, 09:03

hehe jeg brugte samlemuffer ikke så pænt og fylder af h.... til :D

7

fredag, 9. januar 2004, 09:17

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Jeg besluttede mig til at jeg ikke ville bruge de strømtyve alligevel, så jeg loddede ledningerne sammen og forbandt dem med isolertape istedet for. Ser pænere ud og fylder mindre... Men tager LIDT længere... :))

Har masser af krympeflex og en loddekolbe ... Hader de blå samlemuffer (i sær i biler! :T )

mvh Proxie

8

fredag, 9. januar 2004, 09:20

Citeret

Originally posted by Proxie

Citeret

Har masser af krympeflex og en loddekolbe ... Hader de blå samlemuffer (i sær i biler! :T )
hvad så i psu´er :O :O :O

9

fredag, 9. januar 2004, 09:46

Citeret

Nemlig. Det er også en bedre løsning. Samlemufferne er den "hurtige" løsning. Personligt, så vil jeg hellere bruge lidt længere tid for at gøre det lidt pænere og mere praktisk frem for "nemt"... :))

10

fredag, 9. januar 2004, 12:47

Citeret

Originally posted by Johnny

Citeret

Citeret

hvad så i psu´er :O :O :O

Jeg vil nu hellere bruge dem i en PSU end i en bil, der kommer lige knap så meget vand og andet skidt på i en PSU. :P
Der burde være bødestraf for at bruge den slags i en bil. ;) :D

11

fredag, 9. januar 2004, 12:52

Citeret

Originally posted by DEEF
Jeg vil nu hellere bruge dem i en PSU end i en bil, der kommer lige knap så meget vand og andet skidt på i en PSU. :P
Der burde være bødestraf for at bruge den slags i en bil. ;) :D

HeHe... Jeg har det PRECIS modsat. I en bil er der plads til det og der er jo en grund til at krympeflex er opfundet... :))

12

fredag, 9. januar 2004, 12:58

Det der strømtyve er den største/første grund til at noget holder op med at virke i en bil.

Når man får en bil ind med den slags, så er det frem med tangen og klippe hele lortet af, og begynde at lodde fra bunden af. Lodning og crympeflex er det eneste rigtige på en bil. :)

13

fredag, 9. januar 2004, 14:40

Citeret

Det der strømtyve er den største/første grund til at noget holder op med at virke i en bil.

Når man får en bil ind med den slags, så er det frem med tangen og klippe hele lortet af, og begynde at lodde fra bunden af. Lodning og crympeflex er det eneste rigtige på en bil. :)

HeHe... Ja, det er så en smagssag... :))

Det andet virker nu lige så godt hvis det er lavet ordenligt, men forstår godt hvad du mener. ;)

Rent faktisk kunne man også bare glemme lodningen og så forbinde ledningerne direkte, smide lidt isolertape om dem for at holde dem og så et stykke krympeflex. Det holder lige så godt som alt andet hvis det er lavet ordenligt, men når alt kommer til alt, så er det jo lidt af en smagssag og vane hvad man fortrækker... :))

14

fredag, 9. januar 2004, 17:52

Citeret

Citeret

HeHe... Ja, det er så en smagssag... :))

Det andet virker nu lige så godt hvis det er lavet ordenligt, men forstår godt hvad du mener. ;)

Rent faktisk kunne man også bare glemme lodningen og så forbinde ledningerne direkte, smide lidt isolertape om dem for at holde dem og så et stykke krympeflex. Det holder lige så godt som alt andet hvis det er lavet ordenligt, men når alt kommer til alt, så er det jo lidt af en smagssag og vane hvad man fortrækker... :))

Erfaringsmæssigt kan man IKKE lave noget ordentligt med de blå sataner :tongue:

Har faktisk tabt et motorophæng en gang :T , fordi bolte var ikke i moment. Ved så mange vibrationer osv vil de blå 'dæwler' holde max 1-2år, så har du ballade (især lækkert ,hvis man købte en brugt bil og tidligere ejer forgudede dem, hvilket resulterede i ca 300 af dem under instrumentbord! :T )

Resutatet er at du har en masse ting der virker som DSB...periodisk :))

mvh Proxie

16

fredag, 9. januar 2004, 22:14

Citeret

Erfaringsmæssigt kan man IKKE lave noget ordentligt med de blå sataner :tongue:

Har faktisk tabt et motorophæng en gang :T , fordi bolte var ikke i moment. Ved så mange vibrationer osv vil de blå 'dæwler' holde max 1-2år, så har du ballade (især lækkert ,hvis man købte en brugt bil og tidligere ejer forgudede dem, hvilket resulterede i ca 300 af dem under instrumentbord! :T )

Resutatet er at du har en masse ting der virker som DSB...periodisk :))

Er nu helt enig i at jeg ikke kunne finde på at bruge dem i en bil... og kun dem.... Logisk nok... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.