41

fredag, 9. januar 2004, 15:09

Øhh... Er jeg den eneste der undre mig lidt ?...

Han ville gove have at hans CPU kørte 2,40 Ghz... dvs. 2400 Mhz, men når han sætter sin FSB på 133, så kører den "kun" 2,39 Ghz dvs 2390 Mhz ?... Ja ?...

Hvis FSB´en er på 133 og multien er på 18, så kører den jo også ~2,4 Ghz / 2400 Mhz... Eller så tæt på det kan komme...

Prøv lige at regne lidt på det... :

2400 (Mhz) : 133 (FSB) = 18,04511278... blablabla...

Men gør det så omvendt ....

133 (FSB) * 18 (MULTI) = 2394 (Mhz)....

Billedet er jo så ikke realavant for det står FSB´en jo til noget andet, som alle allerede har opdaget og derfor kører CPU´en jo logisk nok ikke 2,4 ...

... Er det bare mig der er lidt tosset eller er det andre der også har kløet sig i hovedet her ?.... Gad ikke lige læse hele tråden. *G* :))

PS. Hvis du vil have at et billede skal fylde MINDRE, så er BMP nu ikke lige det mest optimale format ;)

42

fredag, 9. januar 2004, 15:16

Citeret

Originally posted by Lasse
Det ville se lidt underligt ud hvis folk ikke måtte følge op på andre spørgsmål og svar.... :]

Det har jeg da heller ikke sagt du ikke må :]

43

fredag, 9. januar 2004, 15:21

Citeret

Originally posted by Pejsen

Citeret

HALLO HALLO, hvis du læser tråden igennem kan du se at det er PÅPEGET!

Nu var det jo mig og Try-This der havde diskutionen og jeg vil gerne selv have lov at svare ;)

Jeg har ikke set at rusH selv har sat den ned på 100 mhz, og det har han altså heller ikke sagt at han har (ikk på det tidspunkt jeg skriver mit indlæg ihvertfald). Han må jo have sat den til 100 mhz, for det gør den vel ikke af sig selv???

Og fordi jeg var af den opfattelse at rusH kørte med 133 mhz fsb undrede jeg mig over Eiberg's kommentar "lidt upræcist" ;)

44

fredag, 9. januar 2004, 15:25

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Øhh... Er jeg den eneste der undre mig lidt ?...

Han ville gove have at hans CPU kørte 2,40 Ghz... dvs. 2400 Mhz, men når han sætter sin FSB på 133, så kører den "kun" 2,39 Ghz dvs 2390 Mhz ?... Ja ?...

Hvis FSB´en er på 133 og multien er på 18, så kører den jo også ~2,4 Ghz / 2400 Mhz... Eller så tæt på det kan komme...

Prøv lige at regne lidt på det... :

2400 (Mhz) : 133 (FSB) = 18,04511278... blablabla...

Men gør det så omvendt ....

133 (FSB) * 18 (MULTI) = 2394 (Mhz)....

Billedet er jo så ikke realavant for det står FSB´en jo til noget andet, som alle allerede har opdaget og derfor kører CPU´en jo logisk nok ikke 2,4 ...

... Er det bare mig der er lidt tosset eller er det andre der også har kløet sig i hovedet her ?.... Gad ikke lige læse hele tråden. *G* :))

PS. Hvis du vil have at et billede skal fylde MINDRE, så er BMP nu ikke lige det mest optimale format ;)

hmm er vi ikke bare nige om at bundkortet leverer knap så præcise frekvenser ;) ??

45

fredag, 9. januar 2004, 15:47

Citeret

hmm er vi ikke bare nige om at bundkortet leverer knap så præcise frekvenser ;) ??

Tja, prøv du og få 2400 Mhz ud af en CPU der har en MULTI på 18 og som sidder i et bundkort der kører med en FSB på 133... :))

Naturligvis har man lov til at være det min morfar kalder for en "Flue-knepper", meeen... :))

46

fredag, 9. januar 2004, 15:53

Citeret

Citeret

Tja, prøv du og få 2400 Mhz ud af en CPU der har en MULTI på 18 og som sidder i et bundkort der kører med en FSB på 133... :))

Naturligvis har man lov til at være det min morfar kalder for en "Flue-knepper", meeen... :))

Processorere med en bushastighed af 133MHz vil aldrig kunne ramme deres ratede hastighed helt ;)

47

fredag, 9. januar 2004, 15:59

Citeret

Citeret

Citeret

Processorere med en bushastighed af 133MHz vil aldrig kunne ramme deres ratede hastighed helt ;)

Det er jo helt korrekt. Det er derimod oftere set at producenterne sætter fsb lidt over standard, så de er sikker på at vinde i benchmarks :lame:

48

fredag, 9. januar 2004, 16:07

Citeret

Nemlig... og det var jo egentlig det han brokkede sig over da hans "2,4" kun ramte "2,39" når han kørte FSB 133... :crazyeyes:

49

fredag, 9. januar 2004, 17:55

Det skal lige siges at det som man kalder for 133 MHz CPUer egentligt burde køre 133.3333 osv osv

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

50

fredag, 9. januar 2004, 17:56

Citeret

Hehe, det ord bruger min far også :))

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

51

fredag, 9. januar 2004, 18:14

Citeret

Citeret

Sikkert også fedt nok at være - hvis altså man kan synge med på en vis Shubidua sang "Jeg er bla bla" - U know the one..... ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WizzarD" (09.01.2004, 18:15)

52

fredag, 9. januar 2004, 22:36

Citeret

Originally posted by K32A

Citeret

Hehe, det ord bruger min far også :))

HeHe.. Det må være alderen... :))

Wizz kender det også godt... :))

53

lørdag, 10. januar 2004, 12:38

Citeret

Originally posted by spazoid
Det skal lige siges at det som man kalder for 133 MHz CPUer egentligt burde køre 133.3333 osv osv

Ja klart, men det er nok lidt svært at indstille en komma frekvens ;)

54

lørdag, 10. januar 2004, 12:42

Citeret

[
HeHe.. Det må være alderen... :))

Wizz kender det også godt... :))

Hehe, ja det kan være :)

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.