32LCD+8800GT-512+DVI-HDMI Audio-In problem

  • Jeg har nu snakket med en fra Philips support angående med mit problem hvis jeg bruger en DVI-HDMI adapter på mit 8800GT så jeg får billede igemmen HDMI uden lyd så sidder er en Audio-In til jackstik som står faktisk står bagpå at den skulle kunne tage lyd med ind fra HDMI 1 / DVI, HDMI 2 / DVI & VGA (billede vedhæftet), men så snart jeg smækker billede via HDMI så kommer der intet lyd på TV'et og Philips siger det er mit gfx som blokker for lyd til fjernsynet og jeg tænker, hvordan kan den det når mit gfx ik understøtter lyd ud igemmen DVI stikkene på det?


    Bruger jeg VGA så kommer der fint lyd og ved min får på hans 42" LCD Medion tv har gjort lyd in selv om billede fra HDMI med et ATi Radeon X1300 serie som ik har indbygget audio.


    Så nogen som har en løsning på det problem, da jeg ik vil købe nyt GFX endnu før engang til sommer næste år der skulle 300serien fra Nvidia være kommet.

  • Hvis jeg forstår det ret,prøv at se efter i kontrolpanel/lyd om det ikke bare er windows selv der ændrer lydkilden ved brug af hdmi,sæt dit lydkort til default hvis der overhovedet er andre muligheder.
    Evt prøv en anden adapter..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Hvis jeg forstår det ret,prøv at se efter i kontrolpanel/lyd om det ikke bare er windows selv der ændrer lydkilden ved brug af hdmi,sæt dit lydkort til default hvis der overhovedet er andre muligheder.
    Evt prøv en anden adapter..


    Windows 7 ændre ik min lydkilde, står stadig til mit onboard audio men der kommer ingen lyd ud igemmen dens højtalere som jeg gerne vil ha.

  • hm, det kan også være selve kablet.


    Til alm. single link DVI og HDMI brugs kun en vis del af de pins der sidder i stikket (du kan se pinout af dvi stikket HER), typisk TMDS link 1 til billede og TMDS 2 (som normal bruges til billede) til digital lyd. Hvis kablet ikke har ledninger til link 2, så er der intet at sende lyd med. Tjek DVI enden af kablet og giv os et praj om hvilken type dvi stik det drejer sig om.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • hvis jeg forstår Puma rigtigt vil han gerne kører billed via HDMI og så lyden via den analog indgang da hans gfx ikk understøtter SPDIF lyd..


    Altså det lette var jo at få et billigt 9600gt som jeg fx har det spiller altså.


    Men ellers på mit tv kan jeg sagtens vælge at bruge analog lyd ind sammen med mine HDMI porte.. Bare lige for at være sikker så virker dit analog kabel til lyden ikk?..


    Men prøv at gå ind og se om du ikke kan finde nogle indstillinger inde på dit TV fordi den prøver helt sikkert på at finde DIGITAL lyd når du smider et HDMI kabel til og der skal du så lige ind og sige at det skal bruge analog lyd istedet for.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • ha tjekket menu'en og synes ik rigtig jeg kan finde nogle settings jeg kan ændre og igen min Audio-In virker jo fint med VGA, men vil gerne ha den til at virke med HDMI os da tv'et ska ind i mit soveværelse på væggen og har ik lige en 5meter el. mere VGA kable :(



    bruger sådan en DVI (24+1) --> HDMI adapter købt i Harald Nyborg: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4233&n=40100


    [Blocked Image: http://www.harald-nyborg.dk/images/4233.jpg]

  • selvfølge efter man har udfyldt help til Nvidia på deres site kom der et link hvor der jo står "No HDMI audio when graphics card connected to a Philips HDTV" kunne de ik ha kommet før så jeg ik havde spildt 5min på mit engelsk og så spilde nvidia's tid os, da jeg gik ind i Nvidia Control Panel --> Display --> Change Resolution fandt jeg den lille box hvor der står Connector: over den stod til "HDMI - HDTV (Audio Disabled)" så skiftede jeg den til "HDMI - HDTV (Audio Enabled)" og der var stadig ik lyd så skiftede jeg den tilbage til "HDMI - HDTV (Audio Disabled)" og bang der kom sku lyd :clap:


    hvis andre har problemer med deres Philips TV og deres Nvidia GFX kan de jo prøve det her og se om det os funker for dem jo ^^