SteelSeries Siberia V2 Sort

  • God aften, jeg står og tænker om jeg skal købe SteelSeries Siberia V2 (sort).
    Men er dog ikke sikker på om det er pengene værd?
    Jeg har læst en masse godt om headsettet, men kunne godt bruge nogen meninger
    fra andre personer, som der har haft gode og dårlig oplevelser med den :)
    Jeg vælger den sote pga, det eksterne 7.1 lydkort, da det er ret smart.
    Og jeg sparrer penge på at købe det sorte hvor den medfølger.
    Er den pengene værd? :)


    Best regards//Soltarion
    :hb: Rock on!

  • Mic er okay men det kan ikke holde til at blive kørt ud og ind, ledningen knækker, og så er det ikke 5.1 eller 7.1 det er hvad jeg kan sige af dårlige ting


    har et Sebrina neckband så jeg ved hvordan micen er :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Nu du siger ledningen knækker, hvor lang tid har du haft dit headset?
    så er det ikke 5.1 eller 7.1 - Hvad mener du med dette?
    Ok, men vil du sige den er pengene værd? Det med mic'en har man jo garentien til at dække ikke?

  • jeg har haft mit headset i 2,5 år nu.. og ja det er ikke 5.1 eller 7.1 det er et stereo headset (ikke surround sound)


    men ved ikke om garantien dækker da min søster var så sød at komme til at smide kvitteringen væk men det er et fedt når Merlin er gået konkurs.. (fik det i konfirmations gave)
    tag et Logitech G35

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet 4 gange, sidst af Blackbrizz ().

  • Nu er jeg ikke lige til Logitech G35, og den er jo faktisk dårligere end Steelseries?
    Nu i siger den ikke har 7.1 surround sound
    men så forstår jeg godt nok ikke dette:
    SteelSeries Siberia v2 Full-size USB Headset highlights:
    - Closed type headphones
    - Pull-out microphone
    - Crystal clear high, low and mid-tones
    - 50mm driver units
    - Lightweight suspension construction
    - Integrated volume control located on the cord
    - Virtual Surround 7.1 USB Soundcard
    HVorfor smider de sådan et kort med i købet så?
    det kommer da ikke til at ændre noget så?

  • tror de er meget gode. g35 koster ik meget mere så hvis du går meget op i gaming, så gi lidt xtra for dem. hvis du er mere til musik og gamer lidt, så er siberia v2 bedst.. efter min mening

  • G35 er udmærkede - det er som sagt ikke ægte surround så det er ikke helt den samme fornemmelse. Du skal dog lige være parat til at sende et eventuelt par tilbage til shoppen - der verserer en dårlig sending omkring som giver skratten og høre toner i nogle par.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Illanair
    Er det et generalt problem med Siberia V2?
    Hvis vi skulle sætte de 2 headset imod hinanden, og prismessigt.
    Hvikel en ville i helst vælge?
    jeg spiller meget og høre meget musik.
    Begrund gerne valg :)

  • For højst sandsynligt G35 i julegave ellers bliver det et must at købe dagen efter da jeg pt sider med to headsets... nå men jeg skal have G35 jeg godt kan lid designet og at de andre logitech produkter jeg har er af god kvalitet og jeg vil ikke have Siberia på grund af micen og designet og syns ikke det ser så solidt ud

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Okay :) Tror jeg køber der Sebiera, jeg er også tilhænger af Logitech, har da, mus og tastatur..
    Men synes designet er fedt ved steelseries, har også deres musemåtte fra da de hed Icemat ;)
    men, Håber da du får dit G35 i julegave :)
    Tak for hjælpen :)

  • Kan da lige uddybe mine + og -


    Siberia V1.
    + Stoffet i bøfferne var utroligt behageligt. (De bruger læder nu)
    + De spillede perfekt.
    + De så godt ud.
    + Kablerne var af fornuftig kvalitet.


    - Mikrofonen var bæsværlig at sætte fast i Tshirt og vinklen gjorde det ofte umuligt at høre hvad jeg sagde. (De bruger en anden en nu)
    - Det venstre øre gik ud efter et år - bare ikke godt nok drenge!
    - Lydkortet jeg købte med var noget lort.
    - De sad lidt sært i forhold til mine G35 hvor kun kanten rør hovedet - Siberia rørte hele øret på alle flader.


    G35
    + De har 7.1 - selv om det er "falsk"
    + De ser godt ud - de lyder godt.
    + Mikrofonen er kanonskarp.
    + De sidder så behageligt at jeg glemmer jeg har dem på.
    + De diverse knapper på det venstre øre sidder godt og er nemme at klikke på med venstre hånd - selv i kamp.
    + De har et kabel der skal en hel del til for at gøre skade på.


    - Kablet snurre sig sammen og man skal nærmest spænde det fast for at kunne bruge den fulde længde.
    - Driver problemer. De tre G1,2,3 knapper som man kender fra fks. G15 tastaturet kan KUN bruges til genveje i fks. Winamp og kan ikke makroes - alt for ringe. De virker iøvrigt ikke altid med mit iTunes
    - De er USB. Fedt hvis man ikke har et lydkort, men utroligt dårligt hvis man har investeret i et godt Creative eller lign.
    - De laver en Tinitustone i mine ører når et program starte for Mic support. Bytte grundlag og et kendt problem fra Logitech's side (se bare deres support forum!)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Okay, tak for for det var lige hvad jeg manglede.. :D
    Nu sidder jeg med en sandberg headset ;) En af de ældre modeller, hvor jeg har vænnet mig til hvordan de sidder osv.
    Nu har jeg er soundmax lydkort der fulgte med til mit bundkort, et Asus Crosshair første gen.. ;)
    ja der er sq ikke lige penge i kassen for tiden, da jeg tager kørekort.
    Tilbage til emnet:
    Tror nu jeg vælger Steelseries model, har også bestilt den nu :) Så kan jeg jo lige skrive tilbage om hvordan jeg synes om headsættet.
    Som i kan hære sidder jeg lige nu med et sandberg, gammel model og dårlig lyd ;)
    Så tror det bliver en oplevelse i sig selv at få nyt.
    Men er rigtig glad for du kom og satte de 2 op mod hinaden :)

  • Jeg har selv v1 versionen, og de spiller fint lydmæssigt. Dog bruger jeg ikke funktionen virtuel surround da det fik alt til at lyde mærkeligt, og som om man var i en stor hal. Både i spil, film, musik osv.


    Den ene ørepude faldt af efter et års tid (Selvom de ikke blev brugt ret meget i det år).


    Har brugt dem noget kun mere nu her senere hen, op til en 4 timer af gangen ca. Og nu bemærker jeg at de klemmer ret så meget på ørene.
    Og udelukkende af den grund køber jeg nu her efter julen ROCCAT KAVE Hvis ikke jeg får det i julegave altså, og det er jeg nærmest sikker på at jeg gør. Det tror jeg er rimeligt godt, og med mere plads til ørene end siberia, REVIEW HER

  • Damn..
    Det er sq rå :D
    Hehe, ok :) Der var ikke meget plads i det headset jeg har nu
    og jeg har vennet mig til dem, men nu må vi lige se.
    Da jeg ikke kan bestille fra SHG.
    Så køber jeg dem ikke denne måned.

  • Har købt et sort steelseries Siberia v2 7.1 gaming headset, og må sige det er det bedste headset jeg nogensinde har haft på hovedet.
    Kørte med et trust 5.1 før som havde en effekt. Valgte at smide 200 kr ekstra for Steelseries bøfferne, og må indrømme at det er den bedste headset investering jeg har lavet.
    Jeg har købt dem idag, og kan ikke sige noget om holdbarheden. Men lydmæssigt er de katastrofalt gode!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zajac1661
    Har købt et sort steelseries Siberia v2 7.1 gaming headset, og må sige det er det bedste headset jeg nogensinde har haft på hovedet.
    Kørte med et trust 5.1 før som havde en effekt. Valgte at smide 200 kr ekstra for Steelseries bøfferne, og må indrømme at det er den bedste headset investering jeg har lavet.
    Jeg har købt dem idag, og kan ikke sige noget om holdbarheden. Men lydmæssigt er de katastrofalt gode!


    Husk at tjekke datoen er over 2 mdr siden der sidst blev skrevet i denne tråd, men tillykke med dine nye hørebøffer.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW