Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 8. januar 2004, 21:34

hej allesammen, jeg er efterhånden blevet en smule træt af mine 2 små medion højttalere, som jeg fik i aldi for 80,-

så nu er jeg igang med at beslutte med for hvilke jeg skal have.
jeg har overvejet dette sæt :

sådan ser det ud:

hvad siger i? har i nogle gode forslag? hvad bør man være opmærksom på når man køber computer højttaler?

PS. det skal helst ligge i denne priskategori, dvs. max 750kr inkl. fragt...

2

torsdag, 8. januar 2004, 21:36

Kender ikke så meget til computerhøjttalere, men de der ser da fine ud. Tror dog du betaler en del for designet

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

3

torsdag, 8. januar 2004, 21:39

Rettelse.. Tror faktisk at du er faldet over et godt sæt.. Hvis altså du "kun" skal ha' 2.1.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

4

torsdag, 8. januar 2004, 21:43

Hvis du bare skal have et 2.1 højtaler-sæt, så er Logitech Z340 et godt bud. Koster 400-500 kr. Godt sæt syntes jeg. Har dem selv og er godt tilfreds.

5

torsdag, 8. januar 2004, 21:46

Jeg ville købe et surroundsæt. Hader det der "jeg ville..." :]

Min ven har et logitech som spiller ret fedt til næsten samme pris Logitech SoundMan Z-640 5.1, så hvis du har pladsen....

Har dog også hørt dem du selv har fundet, personligt syntes jeg at de spiller fedt nok. Men jeg syntes prisen er for høj for et 2.1 sæt.

* Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
* Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
* Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DjCuz" (08.01.2004, 21:49)

6

torsdag, 8. januar 2004, 21:46

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Hvis du bare skal have et 2.1 højtaler-sæt, så er Logitech Z340 et godt bud. Koster 400-500 kr. Godt sæt syntes jeg. Har dem selv og er godt tilfreds.

tak for rådet, til jer alle 3, det er jo netop også erfaringer som er gode at høre...

og ja, det ER et 2.1 sæt jeg skal have...jeg kan ikke se hvad jeg skulle stille op hvis jeg havde 5 små...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (08.01.2004, 21:47)

7

torsdag, 8. januar 2004, 21:58

Jeg tror ikke at du skal købe dem der. Jeg kan huske at Komputer For Alle engang testede nogle højttalere der lignede dem der, jeg kan nemlig ikke lige huske hvad det var for en model, men det var hvertfald nogle Creative. Mener at de fik 1* ud af 6*.

CPU - AMD Athlon 64 3000+
MBB - Foxconn NF4UK8AA
RAM - 2x512mb PC 3200
GFX - Inno3D GeForce 6600GT
HDD - 120 gb Maxtor + 400 gb Hitachi

Tweak.dk Tiny KeyCounter Team

8

torsdag, 8. januar 2004, 22:00

Citeret

100% Køb dette sæt.... -jeg vil sige det sådan at hvis du ik vil ha det alligevel vil jeg godt stå til regnskab og give dig dobbelt så mange penge tilbage 8)

Dette siger jeg kun fordi jeg selv har købt dem for et år siden precis ;) Og det er altså ik dårlig lyd der kommer ud må man sige. Og subben... -uhhh den losser dig bagi.

Synes virkelig det er for mærkeligt man kan få SÅ god (og høj) lyd for 3-4-5 hundrede ell hva de nu koster når man tænker på et anlæg med go lyd ska man op i flere tusinde.

Jeg skal faktisk til at lave en tråd omkring lyd, folk sir der er så meget forskel hvis man har lydkort ell man ikke har, og det synes jeg er meget mærkeligt da jeg intet lydkort har (onboard s*føli) og det hele lyder næsten perfekt.... - der jeg vil hen er: det er måske fordi højttalerne er vold gode..

De er også meget robuste og man ka mærke kvallien i dem. De er måske ik lige det mest hightech moderne design... -der skal du have fat i nogle JBL laver (os go lyd) men de spiller ik ligeså rent når de spiller højt, de kan faktisk slet ik følge med!

NB.. på hovedhøjttaleren sidder et lille skarpt blåt lys (ik så sjovt at få i øjnene) - nogen sys nok os det er fedt.

Køb dette og spar masser penge og bliv samtidig MEGA glad for det :D

Tror du på jeg mener det ;)

*Fuck jeg skulle være sælger istedet for kok*

9

torsdag, 8. januar 2004, 22:14

Citeret

Originally posted by HAM
Jeg tror ikke at du skal købe dem der. Jeg kan huske at Komputer For Alle engang testede nogle højttalere der lignede dem der, jeg kan nemlig ikke lige huske hvad det var for en model, men det var hvertfald nogle Creative. Mener at de fik 1* ud af 6*.

hmmm...i gennemsnit på edb-priser har det fået 70% '5' og 30% '4', altså i karakter ud af skala 1-5, og hvis lyden var lige så dårlig på dem her som på den forgænger du snakker om, tror jeg ik den var endt sådan, den er desuden også på 6. pladsen over højttalersæt og på 1. pladsen over 2.1-sæt.

10

torsdag, 8. januar 2004, 22:16

Hallo Mr. Zigiro... -hvis du stadig tænker på andre højttalere så er du altså dum :boxed:

11

torsdag, 8. januar 2004, 22:18

Citeret

Originally posted by rusH

Citeret

100% Køb dette sæt.... -jeg vil sige det sådan at hvis du ik vil ha det alligevel vil jeg godt stå til regnskab og give dig dobbelt så mange penge tilbage 8)

Dette siger jeg kun fordi jeg selv har købt dem for et år siden precis ;) Og det er altså ik dårlig lyd der kommer ud må man sige. Og subben... -uhhh den losser dig bagi.

Synes virkelig det er for mærkeligt man kan få SÅ god (og høj) lyd for 3-4-5 hundrede ell hva de nu koster når man tænker på et anlæg med go lyd ska man op i flere tusinde.

Jeg skal faktisk til at lave en tråd omkring lyd, folk sir der er så meget forskel hvis man har lydkort ell man ikke har, og det synes jeg er meget mærkeligt da jeg intet lydkort har (onboard s*føli) og det hele lyder næsten perfekt.... - der jeg vil hen er: det er måske fordi højttalerne er vold gode..

De er også meget robuste og man ka mærke kvallien i dem. De er måske ik lige det mest hightech moderne design... -der skal du have fat i nogle JBL laver (os go lyd) men de spiller ik ligeså rent når de spiller højt, de kan faktisk slet ik følge med!

NB.. på hovedhøjttaleren sidder et lille skarpt blåt lys (ik så sjovt at få i øjnene) - nogen sys nok os det er fedt.

Køb dette og spar masser penge og bliv samtidig MEGA glad for det :D

Tror du på jeg mener det ;)

*Fuck jeg skulle være sælger istedet for kok*

hmmm...mener du virkelig alt det?? tjaah...det ser sq også nice ud... :)

forresten det at du siger til sidst i dit indlæg at du burde blive sælger...dvs. det er måske alt sammen noget du bare siger? :( 8o

12

torsdag, 8. januar 2004, 22:19

Det er så mega fedt det sæt du overvejer der... Der er også lavet 2 nye modeller af det!!!

Don't get mad, get even...

13

torsdag, 8. januar 2004, 22:19

Citeret

Hallo Mr. Zigiro... -hvis du stadig tænker på andre højttalere så er du altså dum :boxed:

*LOL* - jeg kan da ikke bare haste ud og købe det første jeg ser og hører om, man må FORhøre sig før man køber dyre nye ting som dette...;)

14

torsdag, 8. januar 2004, 22:48

Citeret

Originally posted by Zigiro

Citeret

*LOL* - jeg kan da ikke bare haste ud og købe det første jeg ser og hører om, man må FORhøre sig før man køber dyre nye ting som dette...;)

True....

og ja, jeg mener det :D Det spiller hammer godt, og overraskende flot når man os spiller højt...

15

torsdag, 8. januar 2004, 23:08

Af hvad jeg ved, så får man noget rimeligt for de penge man ligger ud til noget fra Logitech eller Creative :)

Ikke vitterligt dyrt og ganske okay til de penge :)

Du betaler ikke for design som ved B&O :)

16

torsdag, 8. januar 2004, 23:19

Citeret

Originally posted by Macimuz
Af hvad jeg ved, så får man noget rimeligt for de penge man ligger ud til noget fra Logitech eller Creative :)

HOV HOV - ik svine B&O det burde gi :ban:

17

torsdag, 8. januar 2004, 23:21

Citeret

Citeret

HOV HOV - ik svine B&O det burde gi :ban:

Ja, men er det ikke sandt måske ? .. Desuden er det jo bare min mening, den har jeg ret til at have :D

18

torsdag, 8. januar 2004, 23:28

Citeret

Ja, men er det ikke sandt måske ? .. Desuden er det jo bare min mening, den har jeg ret til at have :D

Joh, naturligvis har du ret. Det er jo ikke indeholdet man betaler for fordi Phillips er jo ikke så dyrt... :))

Men det er jo også fint at folk har lyst til det. Hver sin lyst... :T

19

torsdag, 8. januar 2004, 23:29

S*føli har du det..

Og jo, på en måde og på en måde ikke... -Godt nok er B&O dyrt - men kvaliteten skal man altså ik ta fra dem... Det er skidegodt ;)

20

torsdag, 8. januar 2004, 23:30

Citeret

Citeret

Joh, naturligvis har du ret. Det er jo ikke indeholdet man betaler for fordi Phillips er jo ikke så dyrt... :))

Men det er jo også fint at folk har lyst til det. Hver sin lyst... :T

Enig der...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.