1, 2 el. 3 skærme?

  • Hey. Jeg går og overvejer at gå tilbage til en good old fashioned stationær med ekstern(e) skærme for at få mere plads at boltre mig på - altså flere vinduer åbne samtidigt. Har du nogen erfaring med dette? Er det bedst at gå efter 24"+ skærm eller et par 20" ved siden af hinanden og kan man altid koble flere skærme til en stationær?
    Hls. Chr.

  • En anden mulighed er at købe en skærm som du tilslutter din bærbare. Dette er specielt en god løsning hvis du alligevel skal/vil have bærbar ved siden af. Så slipper man for at have 2 computere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jeg har valgt at have 2 store skærme....2 24" og så lave en forhøjning så nr2 skærm står lige bagved og over den primære.....så har jeg ventrilo, teamspeak, msn, irc, xfire osv kørende som vinduer på den der står lige bagved....det er imo det der virker bedst.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • En laptop kan man som typisk kun koble en enkelt skærm på, nogle gange 2 hvis du ikke bruger laptoppens egen skærm.


    Derimod kan du have så mange skærme som du vil på en stationær. Typisk understøtter grafikkort 2 skærme på en gang pr. grafikkort.
    Det vil sige, at har du ét grafikkort, så kan du køre to skærme, hvis du vil op i flere skærme, kan du skaffe noget SLI eller Crossfire. Bedst er dog Radeon 58xx kort, der vist kan trække 3 skærme pr grafikkort og flere over Crossfire. Radeon 58xx kortene kan bl.a. køre et spil ud over mange skærme, så flere små skærme kan blive til én stor, så hvis du vil have flere end 2, så skal du ha stationær.


    En 24" skærm er der dog rigeligt med plads på, så jeg tror ikke du får pladsmangel på dit desktop der :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvad skal dit setup bruges til?


    Hvis du køber et Radeon 5xx0 kan du køre Eyefinity, og det er angiveligt en af de der ting man prøver een gang og så er man hooked, så det er nok værd at kigge på. Der skal man dog være opmærksom på at du skal have 3 skærme med samme opløsning for at det virker.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.