PS3 som Media Player

  • Hey Tweak.


    Jeg har et stykke tid gået og planlagt at lave et media Center-system. Jeg er så kommet frem til bruge en PS3 som Media player, men har nu læst rundt omkring på nettet at der er problemer med afspilning af DVD/BD filer, altså *.vob-filer.


    Folk skriver at PS3 godt kan se *.vob filerne på media serveren, men kan kun afspille dem enkeltvis og man skal manuelt trykke videre til næste *.vob fil for at se hele filmen.


    Så jeg vil høre om der f.eks. er kommet en firmware update der fixer dette? eller om det er noget der styres af streaming softwaren på serveren?
    Andre plusser/minusser ved at bruge PS3 som Media player?


    Jeg kører Windows 7 Ultimate, så DLNA-streaming er selvfølgelig tilgængeligt.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

    Rettet en gang, sidst af sct_nicolaus ().

  • Fordi jeg ikke er interesseret i at bruge tid på at konvertere. Jeg skal ha en løsning der virker uden for meget spildtid.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Brug programmet PS3mediaserver som server i stedet for media player. Det skulle løse dit problem. ;)


    Ja det har jeg også efterhånden fået læst mig frem til :)


    Der er dog stadig et lille men; Jeg planlægger at investere i en NAS et stykke ude i fremtiden, som så helst skulle kunne administrere mit mediecenter. Men der er det jo ikke muligt at installere PS3MediaServer, så det tror jeg ikke kan lade sig gøre :/

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sct_nicolaus
    Ja det har jeg også efterhånden fået læst mig frem til :)


    Der er dog stadig et lille men; Jeg planlægger at investere i en NAS et stykke ude i fremtiden, som så helst skulle kunne administrere mit mediecenter. Men der er det jo ikke muligt at installere PS3MediaServer, så det tror jeg ikke kan lade sig gøre :/


    Så skal du have en server i form af et ITX system, hvis det skal fungere optimalt med din PS3 som mediaserver. Men at bruge PS3 som afspiller er jo satme en dyr løsning i strøm, desværre. Bedre med den nye, men stadig pebret!


    Så skal du jo huske at du enten skal bruge et RJ-45 kabel til at forbinde med din router, eller en N-bridge hvis du skal køre HD materiale.
    54 mbit (G) er ikke godt nok..


    Men PS3 MediaServer fungerer kanon og er ret nemt at bruge, selvom det ser lidt teknisk ud.. Det eneste man skal gøre er sådanset bare at vælge hvilke mapper den skal læse fra, og så er man kørende. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sct_nicolaus
    Der er dog stadig et lille men; Jeg planlægger at investere i en NAS et stykke ude i fremtiden, som så helst skulle kunne administrere mit mediecenter. Men der er det jo ikke muligt at installere PS3MediaServer, så det tror jeg ikke kan lade sig gøre :/


    Hvorfor ikke?
    PS3MediaServer er skrevet i Java og kan køre på alle OS'er:
    http://en.wikipedia.org/wiki/C…n_of_UPnP_AV_MediaServers
    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DingDongMen at bruge PS3 som afspiller er jo satme en dyr løsning i strøm, desværre. Bedre med den nye, men stadig pebret!


    Jeg har fået overtalt kæresten til at det vil være en rigtig god idé at købe en PS3 sammen i julegave, så det blir i hvert fald den løsning :razz:




    Quote

    Så skal du jo huske at du enten skal bruge et RJ-45 kabel til at forbinde med din router, eller en N-bridge hvis du skal køre HD materiale.
    54 mbit (G) er ikke godt nok..


    Ja det er egentlig underligt de ikke har proppet et N-netkort i den nye PS3, det ville virkelig klæde den.




    Quote

    Men PS3 MediaServer fungerer kanon og er ret nemt at bruge, selvom det ser lidt teknisk ud.. Det eneste man skal gøre er sådanset bare at vælge hvilke mapper den skal læse fra, og så er man kørende. :)


    Ja, jeg har installeret det for at se hvad det er for noget stads, og det ser slet ikke skræmmende ud.


    Quote

    PS3MediaServer er skrevet i Java og kan køre på alle OS'er


    Det kan du selvfølgelig ha ret i, så er der håb forude :)

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII