Ny 24" Monitor til Gaming.

  • Jeg får en god portion penge af familien i kombineret jule/fødseldagsgave og overvejede om jeg skulle sende den gamle Syncmaster 204B på pension og købe en ordentlig skærm på en 24" eller deromkring. Sker der evt. noget i skærmmarkedet i Januar (nye modeller osv.) som vil påvirke meninger og priser? :)


    Jeg har læst godt om 240'eren som en del på forumet vistnok har, men hvis jeg kun skal bruge den til PC spil (kan kun finde en HD udgave med tvtuner og HDMI på edbpriser) er der så andre skærme der er bedre til prisen?


    Vil jeg kunne mærke den forstørrede skærmopløsning hårdt på mit nuværende GFX eller går det nogenlunde? Kører pt. 1600x1200 med mit 4850.


    Mange tak på forhånd. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • jeg har lige købt en asus vh242 hos shg, da den er utrolig billig og endda har højttalere indbygget....


    24" 5 ms full hd og hdmi, dvi og vga porte i......tjae jeg har ihvertfald ikke brug for mere, undtagen når der streames NFL til 42" fjernsynet indimellem....der findes måske en model med tvtuner i også, men så er prisen nok også en anden. forskellen på 1680*1050 og full hd er ikke voldsom stor for dit gfx, da det er et relativt stort gfx stadig, med masser af ram på.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Tjah den nye Acer der er en nyhed om på forsiden kunne jo være interessant for dig da den kører 120 hertz og er ~24". Den er dog i 16:9 og man ville jo nok lige vente på anmeldelser før man købte den.


    Ellers tror jeg at Samsung T240 som du selv nævner er generelt anerkendt som en fin 24" skærm til gaming.

  • Desværre har 240'eren ikke vægophæng - det eneste den kan er at tilte en smule. Jeg tror desværre den kommer til at sidde for lavt ift. mig. Jeg kigger lidt videre. input er meget velkomment. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Samsung T240. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • 242 modellen har monteringshuller til VESA ophæng, så at få den op på væggen er nu ikke et stort problem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg synes, at du skulle vælge en 24" med LED-backlight. Det giver bedre kontrast og lavere strømforbrug (det halve). På prad.de kan man søge efter 24" med LED backlight. Dernæst undersøges, om de forhandles i DK og hvad prisen er.
    http://www.prad.de/guide/ausstattung_auswahl.html


    Besondere Ausstattung: tilvælg LED-backlight
    Bildschirmdiagonale: min 23 max 26


    Søg, så ordnes de efter stigende pris i euro. Den finder kun 18 !
    F.eks. denne Samsung XL2370 LED. 28 watt
    eller Dell G2410, 20 watt.

  • Mongolmedpistol : Fedt! Min egen googling gav kun "nej det kan man ikke" resultater. :9xo


    Danemagic : Det lyder jo umiddelbart godt, men er der nogle ordentlige tests af disse backlight skærme? Har ikke lyst til at købe en lign. skærm med backlight og så finde ud af at det er noget lorti en sæk ;)


    Tror sgu nok det bliver en 240HD - så kan vi evt. flytte den over til TV møblet hvis vores gamle CRT fjernsyn en dag ryger fløjten. :cheers:


    PS: Et hurtigt slutspørgsmål. Er HDMI signalet bedre end DVI eller er det ligefedt? Kan huske hvor stor forskellen var da jeg rykkede over fra VGA til DVI i sin tid. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Danemagic : Det lyder jo umiddelbart godt, men er der nogle ordentlige tests af disse backlight skærme? Har ikke lyst til at købe en lign. skærm med backlight og så finde ud af at det er noget lorti en sæk ;)


    Tja, det er jo dit valg. Inden for flad-TV kører samsungs LED-backlight serie nu som varm brød, og når nu du spiller meget, så taler vi antageligt om en femhundredekrone-seddel sparet pr. år på elregningen. Jeg synes bare, du skal købe noget moderne teknik. Du har den jo længe.

  • Det har du selvfølgelig ret i. Har taget et kig og den første (og billigste) 24" Samsung der dukker op er en XL24 som koster "sølle" 13.000kr. Det er jo absurd langt ude af min pengepung :crazyeyes:


    ~500kr om året i fem? år er jo stadigvæk kun ~2500kr.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654560
    2400 kr. for xl2370 led, som jeg angav. Den er ganske vist kun 23", mr. smart !


    Mhmm, mhmm - og det er jo dér problemet ligger for mig. Men fint nok - Det bliver en 240HD. Så kan også bruges til mine konsoller. :cheers:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |