Mine spil fryser!!!

  • Jeg er i den ærgelige situation at mine spil crasher (billedet fryser og lyder kører i loop)


    Min PC ser således ud:
    AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+2.30 GHz,
    2,00 GB RAM
    GeForce 8800 GT 512 MB
    Windows XP Professional


    De spil der er tale om er Dead Space og Left 4 Dead. (Spiller også Counter-Strike Source, og der sker det sjovt nok ikke. Har spillet Fallout 3 for ca et år siden og der skete heller ikke noget. Er ret forvirret da mine specs er en del højere end hvad disse spil kræver.)


    Har opdateret mine drivere, defragmenteret og cleanet mine drev, slettet AVG anti-virus, støvsuget kabinettet og diverse andre ting som jeg har læst mig frem til kunne være grunden til disse crashes, og det gør ingen forskel. Tidspunktet for disse freezes varrierer fra små 5 min til 20-25 min, og op til disse crashes har spillet kørt upåklageligt uden den mindste lag eller andre skavanker. Er løbet tør for ideer og er ved at blive smågal over at det ikke snart bare gider at virke!!


    Håber der er nogen derude der kan hjælpe en frustreret gamer ;)

  • Hent speedfan og tjek temps mens du spiller. Du skal kigge efter max.
    Gpuz kan vise en graf med hvor varmt den bliver

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • du har simpelthen støvsuget kabinettet ???? det kan godt smadre dine RAM stænger bl.a. eller rammene på gfx kortet, da det skaber en masse statisk elektricitet........så jeg vil gætte på det er en chip på en af dine ramstænger der har taget skade.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.