Ny Laptop - kvalitet

  • Hej TWEAK.dk


    Min kæreste har besluttet sig for at erstattes hendes gamle (4.5år) FS 7020 laptop ud. Den skal bruges til at skrive speciale på, derfor er kravende følgende:


    - Lav vægt (max 2kg)
    - God batteri tid (4 timer)
    - God skærm med forholdvis høj opløsning
    - Godt tastatur (IBM/Lenovo stil)
    - Må ikke larme eller blive varm
    - Ikke mindre end 12 tommer helts 14
    - N-draft og 1000mbit netkort vil være store pludser.


    Som sagt skal den mest bruges til at skrive på, så grafik er fuldstændig ligegyldigt, og lav vægt er også vigtige end harddisk plads. Ligen nu bruger hun ikke mere end 50gb.


    Prisen kan vi altid snakke om ;) Er selv over i noget X model fra Lenovo.


    Kom med jeres forslag.


    Mvh Stubkier

  • Jeg ville sige en IBM X300 eller en MB Air.. Har haft Begge maskiner, og de er begge lækre.. Er dog endt med MB Air dels pga. OSX, dels pga. design og tastatur/touchpad.. Yderligere vil jeg anbefale at købe en Appel Care aftale til maskinen - det giver 3 års garanti + support og koster på Ebay omkring 600 kr..


    ... eneste "krav" den ikke lever op til et gigabit netværkskort - der har den ikke..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jeg ville sige en IBM X300 eller en MB Air.. Har haft Begge maskiner, og de er begge lækre.. Er dog endt med MB Air dels pga. OSX, dels pga. design og tastatur/touchpad..


    ... men hvis hun vil have Gigabit netværkskort, er MBA ikke vejen at gå ;)


    MAC er ikke vejen at gå - der skal bruges nogle programmer som er Windows specifikke + det er mig der skal yde support ;)


    Men jeg sender forslaget vidre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier


    MAC er ikke vejen at gå - der skal bruges nogle programmer som er Windows specifikke + det er mig der skal yde support ;)


    Men jeg sender forslaget vidre.


    Jeg mener (selvfølgelig), at der skal installeres Windows på maskinen - sidder selv og skriver fra min MBA - og det er selvfølgelig fra Windows :P.. For mit vedkommende er OSX bare lidt ekstra legetøj - det meste "seriøse" foregår i Windows ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg mener (selvfølgelig), at der skal installeres Windows på maskinen - sidder selv og skriver fra min MBA - og det er selvfølgelig fra Windows :P.. For mit vedkommende er OSX bare lidt ekstra legetøj - det meste "seriøse" foregår i Windows ;)


    hvad er det fedt ved en mac når man ikke bruge osx? :S

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Blackbrizz
    hvad er det fedt ved en mac når man ikke bruge osx? :S


    Den pointe har jeg også misset. Hvis ikke man vil bruge OSX, så bliver MACen da klart solgt til overpris. Tilgengæld kan OSX være pengene værd, hvis man kan undvære windows (hvilket ofte er et problem i forbindelse med studie osv.).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Den pointe har jeg også misset. Hvis ikke man vil bruge OSX, så bliver MACen da klart solgt til overpris. Tilgengæld kan OSX være pengene værd, hvis man kan undvære windows (hvilket ofte er et problem i forbindelse med studie osv.).


    /ask


    Det skal jeg sige dig :P.. Apple har generelt er par pros;


    Design
    Kvalitet
    "Lækkerhed", smoothness
    OSX


    Tager man ikke OSX med, er de 3 andre stadig gældende. Jeg har MBA fordi den er let, den er lækker og det føles som godt håndværk. Det kan godt være, jeg kunne få det samme HW billigere andetsteds, men når jeg bruger den mange timer om dagen, så vil jeg hellere give lidt mere og få "ordentligt" værktøj :)..


    Men X300 er også en fin maskine - IMO mangler den bare lidt batteritid, den halter på design og så ville jeg være ked af at undvære tastaturlyset og MBA's store touchpad ;)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Det skal jeg sige dig :P.. Apple har generelt er par pros;


    Design
    Kvalitet
    "Lækkerhed", smoothness
    OSX


    Ja, design og lækkerhed er vel lidt det samme, og det er der self. også betalene kunder for.


    Kvalitet? Jeg syntes ikke at det virker til at kvaliteten af MACs er meget anderledes end den du får hvis du køber buisness-bærbare (thinkpads/HP buisness og lign.). Det er klart at de ikke kan sammenlignes med en eller anden knald acer/zepto/hp pavilion eller lign, men det er også langt fra samme prisklasse.



    Quote


    Tager man ikke OSX med, er de 3 andre stadig gældende. Jeg har MBA fordi den er let, den er lækker og det føles som godt håndværk. Det kan godt være, jeg kunne få det samme HW billigere andetsteds, men når jeg bruger den mange timer om dagen, så vil jeg hellere give lidt mere og få "ordentligt" værktøj :)..


    Klar, det er jeg fuldt ud med på, ville heller aldrig selv købe en af de billige discount-bærbare hvis den skulle bruges til andet end facebook i sofaen og lign.


    Quote


    Men X300 er også en fin maskine - IMO mangler den bare lidt batteritid, den halter på design og så ville jeg være ked af at undvære tastaturlyset og MBA's store touchpad ;)..


    Hvis det ikke er ændret på de seneste thinkpads, så er der faktisk lys over keyboardet fra en lille LED i kanten af skærmrammen.


    Når alt dette er sagt, så kunne jeg sagtens selv finde på at købe en mac, men det skulle være for at benytte OSX. Det er desværre endnu ikke muligt for mig, da jeg benytter et par kritiske windows only programmer.


    /ask


  • Kender godt thinkpad-lyset :).. Det er meget smart, men har du prøvet et apple tastatur med lys i, opdager du bare, hvor langt bagefter den ene LED er :P..


    .. men nok om den ene detalje :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tak for alles jeres forslag, har selv kigget lidt vidre og dem jeg er kommet frem til er:
    -Lenovo T400S
    -Lenovo X300
    -Dell Vestro V13


    Men er bestemt ikke færdig med at kigge vidre.


    Mvh Stubkier

  • Dell's Latitude serie er også værd at kigge på. Det er ret lette, men føles desvære lidt plastik-agtige. Har kun haft min latitude E4300 i 2-3 uger, så jeg kan ikke sige meget om holdbarhed.


    /ask

  • Jeg fik en IBM Laptop som erstatning til min arbejds stationære der var brændt af i 2 dage, og HOLD DA HELT OP..... Rigtig fed Laptop....


    Det var en X301 med USB dock, Xtra batteri ISO CD/DVD drev og Win7.
    Den arbejdede lynhurtigt og var extremt stille. Havde den med til et møde, og i de 3 timer den var tændt brændte den ca. 20-25% batteri af....


    Har efterfølgende kigget på prisen, og Ja, den er høj, men det er altså en RIGTIG fed Laptop !!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Lenovos "egne" pcer er desværre ikke samme kvalitet som Thinkpadsne, også derfor den store prisforskel


    Øhm, nu laver IBM jo ikke workstations eller laptops mere.. Kvaliteten har ikke ændret sig til det værre, siden Lenovo overtog for IBM.


    ThinkPad er jo deres top-of-the-line produktserie, så det er jo ikke så underligt at de billigere maskiner ikke har samme byggekvalitet. Der skal jo også være kvalitet til masserne og ikke kun dem med det helt store budget..



    Men med det sagt, så er det 3 fine maskiner du har fundet. Det eneste der er sætte fingre på ved Lenovo, er designet.. Der er kvinder normalt meeget bevidste om hvordan det skal og ikke skal se ud.. :)
    Men er hun mere ligeglad med design og fokuserer på kvaliteten så er det da klart en Lenovo X-serie hun skal have fat i, imho. :)

  • Funktionalitet, holdbarhed og kvailitet står meget højre på listen end designet. Men tak for jeres tip jeg vil bringe dem vidre til hende.


    Mvh Stubkier

  • Jeg vil da helt klart anbefale en Lenovo Thinkpad X301. Den kan alt det du siger.


    Den koster så os derefter. Men det ville være den jeg ville gå efter.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DingDong


    Øhm, nu laver IBM jo ikke workstations eller laptops mere.. Kvaliteten har ikke ændret sig til det værre, siden Lenovo overtog for IBM.


    ThinkPad er jo deres top-of-the-line produktserie, så det er jo ikke så underligt at de billigere maskiner ikke har samme byggekvalitet. Der skal jo også være kvalitet til masserne og ikke kun dem med det helt store budget..


    Med egne PCer mentes selvfølgelig de PCer som ikke produceres under thinkpadnavnet. Eftersom Lenovo før de købte IBM's laptopdivision hovedsageligt solgte low-price laptops må det vel være en ok opstilling;)
    Synes bare det var væsentlig iht. topic at gøre opmærksom på at den PC der blev forslået desværre ikke matcede kravene selvom den havde et lenovo-stempel på maven:)


    jst: Hvordan synes du X301'eren er med docken? Jeg ærger mig gevalgdigt over der "kun" er USB docken til den laptop. Video og andet der kræver høj båndbredde ser ikke ud til at fungere særlig godt på den? I hvert fald ikke i de få sitautioner jeg har haft mulighed for det:( Hvis du har nået at bemærke det :)

  • Hej igen igen


    er i min søgen efter en ny bærbar faldet over denne her:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc…9941-3955552-4021356.html


    den koster ca 7000-8000kr hvilket jo ikke er så meget som de andre, og efter at have læst denne anmeldelse virker den jo meget lovende:
    http://www.laptopmag.com/revie…probook-5310m.aspx?page=1


    men inden vi bruger penge på den vil jeg lige sikre mig at man ikke køber katten i sækken.


    mvh Stubkier