Ram til Asus P5E-VM HDMI

  • Hej Tweakers.


    Jeg står med et mini ATX Asus keyboard med 2x1gb DDR2 SDRAM. Her er alt info fra free trial version af everest:



    Jeg kan så se på min ydelsesmåder på mit nyanskaffet g15 keyboard at der bliver brugt rigtig mange af mine RAM når jeg spiller spil som eksempelvis call of duty modern warfare 2. Så jeg ønsker gerne at anskaffe mig nogle flere ram til min pc. Ifølge specifikationerne på asus' hjemmeside om mit motherboard: http://asus.com/product.aspx?P_ID=CnshoZN3T98BEGTQ. Der står der følgende under memory:


    Quote

    4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
    Dual Channel memory architecture
    *When installing total memory of 4GB capacity or more, Windows 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Hence, a total installed memory of less than 3GB is recommended.


    Og jeg bruger vista home premium 32-bit.



    Her kommer mit spørgsmål så: Hvis jeg skal anskaffe mig flere ram så min pc ikke bliver monster langsom når og efter jeg har spillet spil som eksempelvis CODMW2. Hvad for nogle RAM skal jeg så anskaffe mig?


    På forhånd tak! Ønskes mere information om min computer, sig da til og jeg skal gøre mit ypperste for at anskaffe det!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    1. Så vidt jeg husker, så bruger Vista ikke bare RAM´en, men allokerer den, så den straks er klar til brug.
    2. Tjek hvilke RAM der er kompatible med dit bundkort.
    3. Jeg ville skrotte Vista og skifte til Win 7 (64-bit) og opgradere til 4-8GB RAM.


    1 - Åh det er da noget pis
    2 - Alt info om bundkort og mine nuværende ram er da lagt op? Jeg har lidt svært ved at læse og forstå specifikationer med mere på især bundkort. Men udfra hvad jeg har læst ser det ud til at være den kun tager imod DDR2 SDRAM.
    3 - Har også overvejet at skifte til win 7.


    Så et enkelt spørgsmål, SKAL jeg købe DDR2 RAM til dette bundkort eller er den kompatibel med DDR3? Jeg skal se på det med at skifte til win 7.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Bundkortet bruger DDR2 ram, og ikke andet. Max. 2 Gb pr. slot i de 4.
    Da spændingen for dine nuværende ram er 1.8 volt, og hastighed 800 MHz, ville jeg vælge 'Kingston Value ram'. De kaldes også DDR2 PC2 6400.
    http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=CnshoZN3T98BEGTQ


    Tak for svaret. Et hurtigt spørgsmål, er DDR PC2 6400 decideret bedre end min nuværende som jeg tror er dx-800. Fordi så kan jeg bare skifte mine ram ud med nogle bedre ram end at få flere af de ram jeg har i nu.

  • dx800 er det jeg kalder 800 MHz ram, og det er det samme som PC2 6400. Det er bare forskellige måder at sige det på. 800 MHz fremkommer som 4x200, og 6400 er ram benchmark. Så behold endelig det gamle ram, og kombiner med noget nyt. Det skulle gerne spille sammen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    dx800 er det jeg kalder 800 MHz ram, og det er det samme som PC2 6400. Det er bare forskellige måder at sige det på. 800 MHz fremkommer som 4x200, og 6400 er ram benchmark. Så behold endelig det gamle ram, og kombiner med noget nyt. Det skulle gerne spille sammen.


    Fair enuff, så en omgang kingston value ram og evt. en windows 7 64 bit. Skulle nemlig finde noget at ønske mig også :).


    Tak for hjælpen!

  • de 800 mhz er rammenes frekvens (quad pumpet) , mens de 6400 er båndbredden, dvs den mængde data de kan overføre ved de 800 mhz......det mest rigtige er vel sådan set at bruge basic frekvens som er 200 mhz, så man kan sammenligne med cpuens fsb og dermed se hvilke cpuer de passer til....men det gør de færreste længere....husk dog også at selvom forskellige ram kan køre samme frekvens, kan de nødvendigvis ikke køre det ved de samme settings...dvs volt og timings..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().