Ny bærbar

  • Man må jo så spørge lidt mere til brugen. Hvilket styresystem ønsker du ? Hvilken størrelse skærm vil du have ? Er transport det primære, dvs. brug sammen med en stationær. Eller skal den bruges alene til det hele. Jeg går udfra, at en Mac ikke ønskes. Men kan du tænkes at ville bruge linux, eller XP eller Windows 7. Spiller du noget, så må du nok se dig om efter een med enten nvidia grafik eller ati af HD typen.

  • Har overvejet en Mac, men er ikke helt sikker på hvor meget bedre den er ift. en anden type computer.


    Det skal være med Windows 7, hvis det er en HP.


    Det er meget lidt jeg vil komme til at spille på den, men det vil hovedsagligt være managerspil eller FIFA 10.


    Jeg har ikke nogen stationær, som den kan bruges sammen med.

  • Jeg synes, at 8000 kr. er en meget stor ramme. Tyder måske lidt på, at du er indstillet på mærkevarer. Men jeg vil anbefale at kigge på wupti.com


    I den tunge ende (3,25 kg) og med 17" skærm er der en Acer m. dualcore og 4 Gb ram:
    http://www.wupti.com/Produkter…1518542_%28Wupti2%29.html


    Nå, glemte jeg vist det med OS.


    Men så denne Fujitsu Amilo 16" med dualcore, 4 Gb ram og windows 7:
    http://www.wupti.com/Produkter…1516557_%28Wupti2%29.html


    Fujitsu er berømt for de gode skærme. Ja, faktisk ret gode bærbare, så vidt jeg ved.

  • jeg ville kigge på en dell studio eller studio xps :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Se, så viser det sig jo, at du er en helt anden spørger, end den grønne skoledreng, man skulle tro. Hvorfor køber du ikke bare en Dell eller HP, der passer med prisen 8000. Hvor svært kan det være ? Man får nok, hvad man betaler for, tror du ikke. Eller spørg specifikt om nogle tvivl, du har i dette valg. Istedetfor at spørge helt ud i den blå luft. Det er ikke bordtennis dette her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Se, så viser det sig jo, at du er en helt anden spørger, end den grønne skoledreng, man skulle tro. Hvorfor køber du ikke bare en Dell eller HP, der passer med prisen 8000. Hvor svært kan det være ? Man får nok, hvad man betaler for, tror du ikke.


    Prøv lige at slap af mester.. Bare fordi han har dårlige erfaringer med de to du nævner, betyder det jo ikke at han er hardcore og ikke må spørge om det.. :boxed:


    Forresten velkommen til Rune ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Runestone
    Jeg har selv har haft dårlige erfaring med Acer og Fujitsu, men ellers tak for hjælpen.


    Hvilken modeltype Dell vil du anbefale?


    jeg ville selv tag den her: Dell studio XPS 16

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Nogen der har PMS, Danemagic? :P


    Velkommen til Runestone. Hvis du vil kigge på en Dell, så kan jeg anbefale en XPS M1330, som jeg selv har, eller en XPS1530, hvis du vil have lidt større skærm.


    En 1330 passer ideelt til skolebrug, da den er let, har rimelig batterilevetid og kan være i tasken :)


    Du kan også spille lidt Manager eller Fifa, og her kan du med fordel vælge en kraftig cpu.


    Hvis du vil have noget kraftigere og med lidt nyere teknologi, så er den XPS16 nævnt før også et godt valg.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().


  • Min 7-årige datter kan have en stationær i skoletasken :D
    Erklærer mig ellers enig i Dell, og HP. Jeg ville nok også kaste et blik efter en IBM/lenovo.

  • Hehehe... Hun er sikkert også større og stærkere end mig, med det resultat at hendes taske nok også er større ;)


    Ej, den passer perfekt i en lille skuldertaske med nogle bøger og noter. Jeg kan ikke de små netbooks, så mindre end 13" tommer kan jeg ikke gå med til, men vil stadig gerne have det mobilt. Hvilket den 1330 i høj grad er :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hehehe... Hun er sikkert også større og stærkere end mig, med det resultat at hendes taske nok også er større ;)


    Ej, den passer perfekt i en lille skuldertaske med nogle bøger og noter. Jeg kan ikke de små netbooks, så mindre end 13" tommer kan jeg ikke gå med til, men vil stadig gerne have det mobilt. Hvilket den 1330 i høj grad er :)


    Well, når jeg får samlet min stationære får den ældste min datter, og jeg køber en HP 2230s (12,1"), hvilket jeg syntes er en fed lille klap :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Well, når jeg får samlet min stationære får den ældste min datter, og jeg køber en HP 2230s (12,1"), hvilket jeg syntes er en fed lille klap :D


    Går du sådan og giver din datter væk? :P