Yousee Samsung HDD boks

  • Hey.... lige et hurtigt spørgemål....


    Nogen der ved om det er muligt at kopiere optagelser fra HDD boksen over på computeren ?


    Mvh Humlegrib


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Humlegrib
    Hey.... lige et hurtigt spørgemål....


    Nogen der ved om det er muligt at kopiere optagelser fra HDD boksen over på computeren ?


    Mvh Humlegrib


    det er det ikke.

  • okay....


    Træls....


    men tak for det hurtige svar :-)


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

  • Ja, det er lidt irriterende.


    Findes der i øvrigt andre alternativer til Yousees Samsung boks, hvor man kan overføre optagelserne til f.eks. en USB harddisk ?? nogen der ved det ?

  • Ja, man kan bygge en HTPC til det. Jeg er igang med det, og har lige modtaget en terratec H5 DVB-C usb tuner. Håber jeg bliver færdig i aften. Scanningen af kanaler er ikke helt let. Men jeg fandt noget om det i forum på recorder.dk
    Da Yousee den 15. september fjernede krypteringen på kanalerne (de fleste), behøver man ikke have kort i (smartcard), og det gør det lidt nemmere. Jeg har også en YouSee samsung 3126 box, og jeg kan bekræfte, at den kører optagelserne krypteret, på en harddisk med linux format ext3.
    Men en htpc, der kan det, vil være super. Man kan evt. gemme i MP4 format, så film kan være på en CD.

  • Jeg ved ikke om det kun er til DVB-T, men har hørt at Triax har lavet en tunerboks hvor man selv tilslutter en disk via eSata...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • i skal bare have jer et rigtig WMC (Windows Media Center)
    en std pc.
    fx:
    cpu: min. E6420 / AMD Athlon II xxx
    ram: min. 2GB
    mobo: bare et i selv syntes
    gfx: geforce 8500GT / ATI HD2600Pro min. til afsplidning af HD materialt via HDMI
    tv-tuner: DVB-C (mpeg2/4)
    hdd: alt over 250gb vil jeg sige.
    DVD: DVD-RW / BlueRay


    Der kan i så installeret fx windows 7 home premium/ultimate, eller vista, eller windows xp MCE, fælles for vista og windows 7, er at de skal være en af følgende: Home Premium eller Ultimate


    Dernæst skal i have en DVB-C (mpeg2/4) tv-tuner i maskinen og vupti så kan i se digital tv , måske enda HD kanaler hvis i har det abonoment, og så kan i brænde det ud på en dvd, kopier det over på en ext. harddisk, live streaming mm. mulighederne uendelige..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Ja, man kan bygge en HTPC til det. Jeg er igang med det, og har lige modtaget en terratec H5 DVB-C usb tuner. Håber jeg bliver færdig i aften. Scanningen af kanaler er ikke helt let. Men jeg fandt noget om det i forum på recorder.dk


    Kortet og metoderne fejler ikke noget. Det er typisk blot fordi folk bruger Terratecs software forkert :)
    Den er dog heller ikke så god, men hvis man kan gennemskue det, så virker det fint.


    Du kan bare sige til hvis der er problemer. Har selv et Terratec PCI kort og har skrevet en del i trådene på recordere :)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Da Yousee den 15. september fjernede krypteringen på kanalerne (de fleste), behøver man ikke have kort i (smartcard), og det gør det lidt nemmere. Jeg har også en YouSee samsung 3126 box, og jeg kan bekræfte, at den kører optagelserne krypteret, på en harddisk med linux format ext3.


    Jeg har prøvet at decrypte filerne og det er desværre ikke lige helt nemt. Den key de har brugt til at gøre det ligger i den lukkede del af boksens kode. Men, der er et plus. Den key de bruger til at kryptere med er sandsynligvis den samme i alle bokse. Dog får man så det problem at man skal lave sit hack hver gang de udsender en ny firmware til boksen. Så det er ikke besværet værd.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Lad mig lige få et referat, når du er færdig :)


    Jeg blev færdig i går aftes med at scanne de digitale kanaler ind. Jeg kan f.eks. modtage DRK og DRHD uden noget smartcard. Betjeningen af softwaren er lidt vanskelig, specielt udfra den korte manual, der følger med. Men på http://www.terratec.com er der link til deres ftp, hvor man kan hente en 88 sider lang manual (english). Endvidere kan man der finde både 32 og 64 bits windows drivere. Sidstnævnte er jeg da imponeret over findes. Jeg bruger dog 32 bits windows 7.