XP driver på diskette

  • Jeg skal geninstallere min XP, og skal i den forbindelse bruge drivere til mit bundkort (Bl.a til lyd og net)disse drivere ligger på en diskette jeg ikke kan finde....


    Anyway............Jeg har fundet dem på nettet og lagt dem over på mmin USB nøgle, men hvordan hulen får jeg lagt dem fra USB og ind til installationen. XP spørger spørger om manm har ekstra ting at installere og det har jeg........Men den leder kun på mit Adrev og jeg har jo ingen disk, kun USB.


    Er der en løsning ??????


    Og jeg ejer ingen disketter mere ;-)

  • Du installere blot windows og så installere du de specifikke drivere bagefter:)
    Med mindre det er driver til din harddiskcontroler? I så fald er du hvis ud ikke kan få fat i et USB diskettedrev, nødt til at lave en speciel Installations CD.
    Alt andet end hd controller burde kunne installeres bagefter

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Du installere blot windows og så installere du de specifikke drivere bagefter:)
    Med mindre det er driver til din harddiskcontroler? I så fald er du hvis ud ikke kan få fat i et USB diskettedrev, nødt til at lave en speciel Installations CD.
    Alt andet end hd controller burde kunne installeres bagefter


    Vill det virker........jeg har mit lydkort og net på bundkortet........jeg haar ikke vildt meget forstsnd på det, det er en ven, der har bygget min comp....han er på ferie i 4 mdr, fedt. Så jeg er ret lost.

  • Det er kun sata eller pata driver man evt. skal fodre XP med ved at trykke F6 under installation. Dette har praktiske grunde, da windows undertiden ikke kan installere på sata ellers. Men resten af driverne kan du læse fra et andet medie bagefter, usb, cd, ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Det er kun sata eller pata driver man evt. skal fodre XP med ved at trykke F6 under installation. Dette har praktiske grunde, da windows undertiden ikke kan installere på sata ellers. Men resten af driverne kan du læse fra et andet medie bagefter, usb, cd, ..


    Og sata og pata er præcist ????

  • Det er harddisk controller typer:
    sata er serial ata (enkelt leder for data), og pata er parallel ata, også kaldet IDE (fladkabel eller strømpe).
    Din harddisk er enten for sata eller pata. Så finder man sata/pata driveren på fabrikantens hjemmeside. Den kan godt være på en diskette (skal pakkes ud). Men hvis dit bundkort har en harddisk controller af gængs type, kender XP installations CD'en den allerede. Det kommer også lidt an på, hvor gammel den CD er . De findes med SP3 på (servicepack 3).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Danemagic
    Det er harddisk controller typer:
    sata er serial ata (enkelt leder for data), og pata er parallel ata, også kaldet IDE (fladkabel eller strømpe).
    Din harddisk er enten for sata eller pata. Så finder man sata/pata driveren på fabrikantens hjemmeside. Den kan godt være på en diskette (skal pakkes ud). Men hvis dit bundkort har en harddisk controller af gængs type, kender XP installations CD'en den allerede. Det kommer også lidt an på, hvor gammel den CD er . De findes med SP3 på (servicepack 3).


    Min XP cd er med SP3, det ved jeg....Mit bundkort er et AA8 fra abit, nok lidt ældre dato vist.