Asus P5Q Deluxe & Crossfire

  • Ja det er pinligt, men har ikke fået leget med crossfire på mit Asus P5Q Deluxe før nu - har haft et hyr med at få startet maskinen op - men er nu kommet ind i win7 64Bit med begge kort (HD4870) i maskinen, MEN uden crossfire broen på? ATI´s Catalyst control center (ver. 9.11.) siger nu at jeg kan enable crossfire/multi gpu og det gør jeg - men kan det passe, at man kan køre med crossfire på bundkortet uden den bridge på???


    Asus P5Q Deluxe er P45 chipset, hvis det hjælper.


    Kan ikke helt sammenligne scorer da mit setup før var med et HD4890.


    Nogen ide om, det kan passe at bridgen ikke er nødvendig?


    Edit: Problem løst ved at bytte om på pci-e strøm kabler.


    Nyt problem, hvordan kan man aktivere crossfire i XP når funktionen ikke vises i CCC? Det virker fint i Vista / Win7 64Bit - men ikke på min XP professionel installation? Har afinstalleret driver/hardware, men den aktiverer ikke funktionen :S


    Nogen derude der har erfaring med det ?

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Du kan godt køre uden broen, men du mister en del performance.
    Jeg har kun kørt SLi på mit p5q-d og der var en del forskel med og uden broen !


    Det jeg nemlig er i tvivl om, er om det er broen der fuckede det op? Når jeg loade OS (multi boot, så både prøvet med XP, Vista 64 og Win7 64), så frøs den. (springer lige lidt til og fra tråden, da jeg skriver fra en anden maskine ;) )


    Edit:


    Fik det til at køre med en bridge på, kan ikke se forskel i ydelse - måske skyldes at jeg fik byttet om på mine pcie kabler undervejs


    Nyt spm:


    Er der er nogen ide med, at køre med to bridge kabler på? (Edit) Har testet og får faktisk bedste ydelse uden kabler på.


    Forløbig konklusion på corssfire setup:
    Generelt skuffer ydelsen dog, mine HD4870 er med 512MB ram og mit HD4890 giver dem baghjul. GRID kan f.eks. ikke køres i multiplayer med 1920x1200 og alt slået til. Her kører det fint på mit HD4890.


    En anden sær detalje er, at jeg faktisk få ringere settings ved laver settings i Catalyst - sætter jeg derimod alt på får jeg en 10fps mere i f.eks. Dirt 2. Faktisk køre et HD4870 bedre ved lavere settings end 2x i crossfire.


    Edit Edit: Mangler stadig at få det til at virke i XP :(

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet 4 gange, sidst af jesdals ().