TV vs. PC skærm

  • Hvorfor sku jeg vælge et full HD computer skærm når man kan få et full HD tv billigere?


    Jeg mener om jeg kan bruge en TV skærm som computer skærm, nu opløsningen er så høj?


    Hvad er forskellen?

  • bruger selv min 46" plasma som min eneste computer skærm. Her skal man dog være lidt forsigtig med burn in, men det er ikke noget større problem. Skærmen reagerer super hurtigt, og det hele ser virkelig nice ud. Jeg kan heller ikke se nogen grund til at købe en lille computerskærm som i "gamle dage" Men hvor forskellen lige præcis ligger, ved jeg sgu ikke.

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • nu er opløsning jo ikke den eneste forskel, responstid osv betyder en del i nogle spil, mens andre spil ikke har problemer med det, hvilket gør at visse ting kan du sagtens bruge et tv til istedet for en pc skærm.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikethk
    Hvorfor sku jeg vælge et full HD computer skærm når man kan få et full HD tv billigere?


    Jeg mener om jeg kan bruge en TV skærm som computer skærm, nu opløsningen er så høj?


    Hvad er forskellen?


    Du spørger "Hvorfor sku jeg vælge et full HD computer skærm når man kan få et full HD tv billigere"? - hvilket leder mig til at tro, at du tænker på at bruge skærmen til at se film på(hvorfor ellers gå op i, om en computerskærm har full HD? - Det bruges jo ikke til andet end til film!) ..og isåfald ville jeg nok vælge en TV-skærm.


    Ud over at responstiden på computerskærme, oftes er lang hurtigere end TV'ets, så er der også andre ting der bør have inflydelse på dit valg.


    Bla. afstanden imellem dig og skærmen!
    Skal du sidde med det i stuen/værelset, hvor du sidder flere meter fra skærmen, så er det igen TV'et der er mit favorit-valg.
    Til gengæld vil det i en skrivebords-anordning klart være en computerskærm der skulle vælges, da et TV på den afstand(½-1m), ville gøre dig bims i hovedet, iløbet af meget kort tid.

  • du har ju fuld HD når du kommer over 1920*1080 og det har det pc skærme på 24+ man kan også få en 22 med 1920*1080, men der er ikke så mange af dem. nå men opløsning har også en stor betydning, da jeg skifte til min 24" fik jeg et boost i nogle spil, og andre faldt den i, fx crysis faldt den lidt i...

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Jeg har selv brugt min 46" FullHD TV som primær skærm i lang tid.
    Og det gik faktisk fint.


    Jeg sad i min sofa med en trådløs mus og et trådløst tastatur.


    Nu har jeg dog købt en 24" skærm, den bruger jeg mere til "kontorarbejde", og TV'et bruges til spil.

  • Har også haft min til 50'eren, og jeg ville simpelthen blive bims af at sidde og skulle bruge sådan en stor skærm.
    Hvis man skal surfe lidt på nettet, eller skrive lidt med andre, så det altså for uoverskueligt.


    Men til bilspil og andre simulatore, er det bare super

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Tak for alle svarene, det er fantastisk. :D


    Men har mere. :dance:



    http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/W32RV635DN_(Wupti1).html
    Her er en flot 32" skærm fra Wupti.
    Kan den med fordel bruges til spil? Er der overhovedet nogle negative ting ved den?



    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672016
    Så der en 27" fra Samsung.
    Den har DVB-T men ikke MPEG4. Står der. Er det noget ens computer måske kan lave for skærmen, eller skal det også købes ved siden af når MPEG4 kommer? I en ny boks.



    Jeg kiggede på en TV tuner igår. Den hedder: MPEG4 DVB-T med HDTV. Kan den med sikkerhed kører FULL HD, eller kan den måske kun kører HD Ready?
    Det er vel ens skærm der bestemmer om det er full HD eller HD Ready og ikke tuneren?


    Det var det hele indtil videre.
    Har nogle af jer testede om en 22" skærm med FULL HD er pænere end end 24". Det jo lidt et sejt koncept at smadre flere pixel på en lille skærm. :D


    :rules: :hb: :hb: