Physx og grafikkort..

  • Hey!


    Jeg har ikke fulgt så meget med, her på det sidste, og har set at nogen af jer kører med 2 grafikkort, hvor det ene så kører physx. Hvilke kort kan bruges og hvordan aktiveres det?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Såvidt jeg husker kan alle Nvidia kort efter 8800 etellerandet køre det sammen med et andet kort fra samme - nVidia altså. Har du et ATI kort i maskinen skal du finde en driver der er hacket lidt i da nvidia er begyndt at slå PhysX fra hvis ikke alle kort i maskinen er deres.


    Edit: Dit Nuværende kort skulle ihvertfald understøtte det. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon
    Hey!


    Jeg har ikke fulgt så meget med, her på det sidste, og har set at nogen af jer kører med 2 grafikkort, hvor det ene så kører physx. Hvilke kort kan bruges og hvordan aktiveres det?


    Dit bundkort skal så også lige understøtte sli med mindre du vil lave lidt mods i windows

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge


    Dit bundkort skal så også lige understøtte sli med mindre du vil lave lidt mods i windows


    Find lige nogle links som understøtter det du siger der.. Mig bekendt skal grafikkortene bare understøtte det, altså Nvidia kort nyere end 8800 serien og så smider man bare driverne ind, men jeg ved ikke hvor mange spil hvori man reelt får noget ud af det.. =)


    Physx virker mig bekendt på lidt sammen måde som CUDA hvor det ekstra kort kan overtage beregninger, uden at påvirke det primære grafikkort.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Som de andre siger har jeg heller ikke læst noget om at PhysX kræver SLI - du får jo bare ikke den ekstra kraft fra SLI ved at bruge PhysX på den måde - hvis overhovedet. Ved faktisk ikke om et kort kan både SLI og PhysX på en gang. Er ATI bruger

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Find lige nogle links som understøtter det du siger der.. Mig bekendt skal grafikkortene bare understøtte det, altså Nvidia kort nyere end 8800 serien og så smider man bare driverne ind, men jeg ved ikke hvor mange spil hvori man reelt får noget ud af det.. =)


    Physx virker mig bekendt på lidt sammen måde som CUDA hvor det ekstra kort kan overtage beregninger, uden at påvirke det primære grafikkort.


    på dette link fortæller de hvordan man opsætter SLI på et bundkort som ikke understøtter SLI!


    http://xdevs.com/e107_plugins/content/content.php?content.30


    Hvis du gerne vil have mere information ang. SLI tjek denne hjemmeside:


    http://www.slizone.com/page/home.html


    Håber det var det du mente da jeg var lidt i tvivl

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Som de andre siger har jeg heller ikke læst noget om at PhysX kræver SLI - du får jo bare ikke den ekstra kraft fra SLI ved at bruge PhysX på den måde - hvis overhovedet. Ved faktisk ikke om et kort kan både SLI og PhysX på en gang. Er ATI bruger


    Efter hvad jeg mener, er SLI bare hvor det andet GFX køre PhysX, men har ikke det vilde forstand på SLI og CRossfire så det kan meget muligt være mig der tager fejl

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge


    Efter hvad jeg mener, er SLI bare hvor det andet GFX køre PhysX, men har ikke det vilde forstand på SLI og CRossfire så det kan meget muligt være mig der tager fejl


    Så skulle du måske undersøge det lidt :pokey:


    SLI og CrossFire er hvor kortene arbejder sammen og deles om beregningerne, Phyx er hvor det ekstra kort laver ekstra grafikberegninger som så giver bedreog ekstra effekter inde i spillet. på et spil som mirrors edge giver det en klart forskel på de vidoer jeg har set.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jo det kunne være men efter jeg kigger indlægget igennem tror jeg også det er sli han vil have fat i hvis du kigger på hans første indlæg.


    Og hvis han skal have SLI skal hans bundkort understøtte det medmindre han vil lave lidt mods på windows!


    Se linket foroven


    edit:


    Jeg har nu været inde og læse lidt om det og med physx kan man bruge 2 forskellige GPU'er men hvis du køre triple Sli bliver det 3 til physx automatisk! såå


    Men jeg tror det han skulle bruge må have været SLI / Hyprid SLI (Uden Connector)

  • Man kan køre PhysX på et kort alene, hvis det er et 8800GT eller nyere. Lige pt. kører jeg SLI på mine to 8800gt og de deles så også om at lave PhysX beregninger.


    SLI og PhysX er to HELT forskellige ting og har i princippet intet med hinanden at gøre.


    Exxon: Du kan slå PhysX til i Nvidia kontrolpanel, men det har kun effekt i visse spil, hvor det skulle give et mere detaljeret billede.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • For at besvare bedst muligt:
    Fra 8800 og opefter behøver man kun nvidia driver til at få physx til at virke, og det har intet med SLI eller single at gøre. Det virker med begge dele. Physx vil bare se hvad der er til overs og så bruge hvad den kan.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Dvs at jeg så kan smide mit 9600GT i, uden problemer? Selvfølgelig hvis jeg havde en ledig PCI-E port på bundkortet?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det kan du godt, men det kan også bare vælge at køre PhysX på dit kort nu, det skal bare aktiveres i Nvidia kontrolpanelet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H