Kernel-Power 41

  • Hej jeg har et problem med at min computer "fryser" meget tit.. Dvs. at hele billedet fryser og det eneste jeg kan gøre er at genstarte computeren..
    og det er random hvornår den gør, om jeg spiller eller er ude på skrivebordet eller what ever..


    Jeg har så fundet den windows logbog hvor den siger


    Hændelse 41 - Kernel Power


    Min computer er: Den er helt ny og har selv samlet.
    Asus Extreme Striker II - Republic of gamers
    Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83 GHz Processor
    DeZen DZ-P500TP TitanPower Strømforsyning
    Windows 7
    Kingston HyperX DDR3 4GB PC1600 CL9 kit
    Nvidia 8800GTS

  • har selv haft samme problem, men det siger jo ikke det er samme fejl, det kan være dine ram, prøv at sætte 1 ram block på og se om fryser, og så bagefter den anden, så kan du se om en af dem fryser.

  • Giver den nogle BSOD logs du kan kigge på? Det kunne måske være en software fejl?


    Er du sikker på at maskinen får en stabil strøm fra PSU'en? Kender ikke lige DeZen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Blue Screen of Death. Systemet laver en logfil hver gang at systemet går ned på den måde.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • I så fald er der intet at hente. Mit originale spørgsmål lød jo også på om der havde været en eller flere Blue Screens :)


    Så lyder mit bedste bud nok på et strøm relateret problem.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har du evt. mulighed for at teste maskinen med en vens PSU som har lign størrelse? Det kunne jo være at fejlen sad et andet sted.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg har min gamle PSU som jeg har haft i (bare liggende ved siden af computeren) og der har den ikke været gået ned i 2 timer nu og min cpu køler kan også køre med mange flere omdrejninger..
    Min gamle PSU er desværre kun på 300 watt men jeg prøver at smække den i 1 dag eller 2 og sætter kun strøm til det nødvendige