nyt mediecenter

  • Jeg har nu besluttet mig for at medicenteret skal udskiftes.


    Iden forbindelse kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp til hvad jeg skal bruge. prisen er ikke det afgørende, men at det dur.


    krav: skal kunne optage på to tunere på samme tid(dvb c) gerne så strømbesparende så muliget da det står tændt meget af tiden og så skal det være helt stille eventuelt med vandkøling, hvis der er nogen der har positive erfaringer med det.


    mvh karsten

  • 1: Hvad har du nu


    2: saml selv eller færdigbygget


    3: Hvilket tv/projekter sluttes det til


    4: Hvor meget harddiskplads

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har et fujitsu scalero e


    ang hdisk er 160 gb nok må dog gerne være støre


    det må gerne være samel selv


    pt er det et samsung 32" fladskærm, men det kunne godt ske det blev skiftet inden for det næste års tid

  • Jeg kan kun anbefale det jeg har i min signatur og så med et par tunere i :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis du gerne vil have et strømbesparene mediecenter vil jeg anbefalde at du købe et Itx bundkort og SSD HDD så burde det komme rimelig langt ned i strøm..


    Jeg ved Nvidia laver nogle virkelig gode ITX bundkort med onboard Trådløst net ogsocket 775 så du kan smide en Duo core eller Quard core på.
    Jeg ville nok bruge en core 2 duo da jeg ser meget HD Film osv. som sætter et krav til processoren...


    Ellers ville en atom processor også være en mulighed og det ville nok sænke strømforbruget endnu mer

  • Ville nok se på noget AMD basseret til et nyt mediacenter. Kan godt lige vende tilbage med nogle forslag. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Ville nok se på noget AMD basseret til et nyt mediacenter. Kan godt lige vende tilbage med nogle forslag. :)


    Hvorfor ville du Vælge Amd ? er der nogen speciel grund eller er det bare dig????

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg kan kun anbefale det jeg har i min signatur og så med et par tunere i :)


    Hvor meget bruger det i watt i henholdsvis load og idle?

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
    Hvorfor ville du Vælge Amd ? er der nogen speciel grund eller er det bare dig????


    Har haft AMD men har intel nu dog tænker jeg på et snarligt skifte igen, synes det passer bedre og de har nogle godt løsninger specielt til det felt.
    Da jeg skulle ha lyd igennem hdmi på det nuværende var der en del bøvl med at få det til at virke, det var der ikke på AMD platformen, måske var det bare mig. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg ville vælge AMD til et Media Center, fordi du får god performance til billige penge, nem lyd via HDMI og så er de ganske økonomiske i forbrug af strøm, deres performance taget i betragtning.


    Her er en test af et system, med samme cpu, men med et større gfx og mere grådige ram end mit: http://www.techpowerup.com/rev…/Athlon_II_X2_240/11.html


    Jeg har ikke selv testet mit, så kender ikke det nøjagtige strømforbrug.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Har haft AMD men har intel nu dog tænker jeg på et snarligt skifte igen, synes det passer bedre og de har nogle godt løsninger specielt til det felt.
    Da jeg skulle ha lyd igennem hdmi på det nuværende var der en del bøvl med at få det til at virke, det var der ikke på AMD platformen, måske var det bare mig. :)


    Sorry jeg lige braser ind her... Er det ikk noget med at HD-lyd via HDMI kræver rimelig meget.. Synes at have læst at fx en ATOM på et ION bundkort godt kan køre film i 1080p med fx dolby digital, men så snart man snakker HD-lyd "takker den nej"...??? Der er hardwareudvalget vist ikke så stort...???


    Skal ses som spørgsmål...


    Grunden til at jeg spørger er at det netop er der mit problem med mediecenter er og derfor ikke har anskaffet mig et (endnu).. Vil jo samtidig gerne have et pæn lavt strømforbrug...

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer
    Sorry jeg lige braser ind her... Er det ikk noget med at HD-lyd via HDMI kræver rimelig meget.. Synes at have læst at fx en ATOM på et ION bundkort godt kan køre film i 1080p med fx dolby digital, men så snart man snakker HD-lyd "takker den nej"...??? Der er hardwareudvalget vist ikke så stort...???


    Skal ses som spørgsmål...


    Grunden til at jeg spørger er at det netop er der mit problem med mediecenter er og derfor ikke har anskaffet mig et (endnu).. Vil jo samtidig gerne have et pæn lavt strømforbrug...


    Tjo, nok også derfor jeg ikke anbefaler en atom til en htpc, et AMD basseret system med en dual core cpu er min anbefaling. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Jeg har haft min server som jeg har stående her hjemme til at fungere som medie center, og der var den ikke meget for HD men der skal de lige siges at der ikke var et GFX i ud over Onboard Intel lort ;)


    men hvis jeg bare skulle se Divx DVD'er oså videre gik det meget fint

  • Hvad med en Asus eeebox eb1501 med USB tuner og USB externt lydkort. Så vil jeg tro du ligger omkring 110w på max drift. Plus du vil kunne gøre det omkring 4000,-


    og så siger den ikke en meter :)


    -Zoomorph