Lydkort og USB headset, hvordan?

  • Hey.


    Har en kammerat som lige har købt sig et G35 headset fra Logitech. Han har et 7.1 X-Fi lydkort fra Creative.


    Mit spørgsmål er måske lidt dumt men går på hvordan det egentlig fungerer. Altså før i tiden smed man jo bare de 3-4 små "phono jacks" fra det gamle headset, ind bag i lydkortet. Men nu hvor der bare sidder et USB stik på G35 og ikke andet, får man så overhovedet noget ud af sit lydkort? Man får vel heller ikke en 100% surround følelse som før?


    Spørger kun fordi jeg selv overvejer et G35.


    Der er i øvrigt en lille anelse støj i det ene øre, kan det være en for lille PSU evt.? Virker som om det er noget strømbaseret... :-S

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • usb headsets har ihvertfald normalt, et indbygget lydkort, så hans creative bliver slet ikke brugt når han har det på.....om der er surround i ved jeg ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • G35 har et separat lydkort i hovedtelefonerne så hans Creative lydkort bliver ignoreret og bliver slet ikke brugt når de er sat i og spiller. Surround følelsen er ikke 100% og er kunstigt skabt ved hjælp af software fra Dolby (Der er som sagt kun én højtaler i hvert øre). Groft sagt så er lyde "bagfra" en anelse svagere og det opfatter dit øre som at være bagved. Man skal lige vænne sig til det men imo. så er det ganske overbevisende. :)


    Mht. til støjen i øret - er det en svag hyletone ala. tinitus? I så fald er det en fabriksfejl som creative yder RMA support på. Såvidt jeg har kunnet læse mig til er det et problem med støj i kablet som Logitech* har fikset i senere produktioner med en lille "kasse" ca. 5cm fra USB stikket langs kablet. Hav med i overvejelserne at du risikerer en RMA fra dag et hvis du overvejer at købe et par. X(


    Når alt det sure så er sagt så glæder jeg mig vildt til at få et nyt par tilbage. I forhold til mine gamle Icemat Siberia V1 så har jeg aldrig lyst til et andet par. De sidder perfekt på mine øre, spiller fantastisk både i 7.1 og Stereo. Microfonen er krystalklar, omænd en smule kraftig (kan opfange lyde i andre rum). Klart et par hovedtelefoner jeg ville "pushe" til venner så længe de er klar over "problemet" førnævnt. :D


    Håber den væg af tekst hjælper :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 3 gange, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Mht. til støjen i øret - er det en svag hyletone ala. tinitus? I så fald er det en fabriksfejl som creative yder RMA support på. Såvidt jeg har kunnet læse mig til er det et problem med støj i kablet som Creative har fikset i senere produktioner med en lille "kasse" ca. 5cm fra USB stikket langs kablet. Hav med i overvejelserne at du risikerer en RMA fra dag et hvis du overvejer at købe et par. X(


    mener du ikk Logitech ??? det jo dem der har lavet G35 headsettet, i hvert fald i følge deres hjemmeside :D

  • Tak for svarene, var sgu lige hvad jeg søgte.


    Havde ikke lige luret at headsettet selv havde lydkort, men det er vel logisk nok egentlig. Og jeps Illanair, det er ligepræcis sådan en hyletone jeg snakker om. Ikke vildt høj men stadig skide irriterende når der er lydløst :-S Men dvs. at man reklamerer det til Logitech som så sender et nyt med den der lille boks på?


    Så går mit bonus spørgsmål på om når nu mig om min buddy her, sidder og gamer Americas Army, Arma2 eller andre spil som understøtter EAX, om vi overhovedet for noget ud af de ekstra effekt som bla. EAX gør? For da jeg selv købte et lydkort som understøttede EAX, kunne man sgu virkelig høre en lydforskel der gjorde det mere realistisk, så det er jo lidt ærgeligt at skulle "af" med det.

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • @ BPM : Oops! Den skrev jeg vist lidt for hurtigt haha. Godt spottet :$


    @ Mikkelsen : Nej desværre ikke. Jeg fik lov til at aflevere headsettet tilbage til forretningen for egen regning og sende til til dem derigennem - lidt ringe egentlig men jeg gider ikke slås med dem lige op til julen. :rolleyes:


    Edit: Har taget kontakt til Logitech endnu en gang efter at havde fundet dénne tråd inde på deres forum. Hyletonen har åbenbart noget at gøre med x64 systemer og er et software problem. Skriver lige når jeg får svar fra Supporten. Ville da være rart ikke at undvære sine bøffer hele december. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet 2 gange, sidst af HerrMansen ().

  • Hmm det er sgu da surt hvis du har sendt dem afsted og det så "bare" er et software problem :-S


    Jeg har haft en enkelt RMA på noget MOMO rat hos Logitech og der gik ikke engang en uge så fik jeg et nyt, så de sender det vel forhåbentlig tilbage inden for et par uger :)


    Altså nu kører han Windows 7 men ikke x64, så det har sgu nok ikke noget at sige selvom de påstår det. Nå jeg er spændt på at høre hvad de siger til det :9xo

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Ej det var da en skam med systemet - jeg kommer så også selv i tanke om at min bærbar som kører Win7 32bit også laver lyde.... *krydser fingre*


    Mht. til EAX support så skulle G35 understøtte det ifølge Logitech selv men jeg har ingen anelse om i hvilken grad. Dolby har vist noget lign. - ihvertfald har jeg lagt mærke til rumklang da jeg spillede Dragon Age: Origins og gik rundt i en bjerghule.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |