Nå, så skred konen med bærbaren. hjælp til netbook nødvendigt!

  • Sidder med et akut behov for hjælp.


    Vil meget gerne have fat i en 10' til 12' netbook med en rimelig SSD.
    Når jeg oveni det gerne vil have lidt grafik i den (Ion eller tilsvarende) og der bliver det tricky.


    Kan jeg købe en netbook, bare flashe styresystemet overpå en SSD jeg sætter i og så have "happy days" igen?


    Er der problemer hvis f.eks den har en Sata-150 controller og harddisken er sata-300??? mister jeg så alt pointe med det.


    Forslag til kombi køb af det 2 ting er meget eftertragtede, da jeg ellers ikke kan være online her på forumet mere, indtil jeg får det løst - hun er jo løbet med det hele.

  • Alt hjælp velkommen.


    Bliver nødt til at blive siddenede på arbejde indtil jeg har fundet en løsning.
    Really counting on you guys.


    Bliver nødt til at have noget til at komme på nettet med osv, så jeg skal have det ordnet.
    Men vil heller ikke købe noget jeg ikke kan opgradere.


    Så ber virkelig til at det her ikke bliver en monolog.

  • Hvorfor køber du ikke bare den, og derefter tænke på dataen. Du kan alligevel ikke bare smide en primær harddisk fra en anden computer i, uden du vil få problemer med windows.


    -zoomorph

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zoomorph
    Hvorfor køber du ikke bare den, og derefter tænke på dataen. Du kan alligevel ikke bare smide en primær harddisk fra en anden computer i, uden du vil få problemer med windows.


    -zoomorph


    Tak for svarende.


    tanken var heller ikke at smide en primær harddisk fra en anden pc, i den nye netbook.


    Ideen var at købe en Ion netbook.


    Købe en helt ny ssd harddisk.


    "Kopiere" styresystemet overpå den nye ssd og derefter køre alt fra den nye ssd.


    Nogen der kender til problemet ang. hvis den har en Sata-150 controller og harddisken er sata-300??? mister jeg så alt pointe med det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    og hvorfor købe en ION maskine, når man til denne pris kan få en HP 2230s, som er et 100 gange bedre køb i 90% af alle tilfælde sammenlignet med en Ion baseret maskine.


    Tak for input Helmer.


    Men den kommer med Vista/Xp downgrade, er det ikke et problem hvis jeg vil have en SSD, så skal jeg til at opgrade til windows 7 for at få Trim med?
    Windows 7 er bedre optimeret til SSD diske? eller?


    Og hvordan klarer Ion sig i forhold til Intel onboard? Har aldrig sat mig ind i deres Chipset på det level da jeg aldrig har taget dem seriøst....
    Men på den anden side havde jeg heller aldrig regnet med at det skulle blive et problem med at have et system at komme online på.


    Procossor kraften er naturligvis en fordel, bortset fra batteri holdbarheden kunne jeg forestille mig :)


    Vil super gerne have den bedre super løsning til det her...
    Så værdsætter dit inlæg meget.


    Tak.


  • 1. Du har ikke det store behov for en ssdharddisk til dit forbrug
    2. Intels onboard er kraftigere end Ion.
    3. Intels core 2 duo er SÅÅÅÅÅÅ meget kraftigere end intels Atom
    4. 100 gange mere nice bærbar
    5. pick-up & return warranty

  • Intels Onboard 4500MHD er da på ingen måde kraftigere end et Geforce 9400?


    Der er også sådan en sjov fætter her: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2761232

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Intels Onboard 4500MHD er da på ingen måde kraftigere end et Geforce 9400?


    Der er også sådan en sjov fætter her: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2761232


    ION har kun en større fordel i form af ren hardware encoding. dvs. videoplay og lignende.


    I generelle opgaver, som afhænger både af processorkraft og grafikkraft, vil det med 100% sikkerhed være mere fornuftigt at vælge 4500HD grafikkort.

  • Ja, cpen opvejer en del det ringe gfx, men da Intel 4500 mangler en del features så som shader support, kan du stort set ikke bruge den til spil.
    Så hvis han vil bruge den til casual gaming, så skal han finde en pc uden Intel gfx.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H