Ny hdd + windows 7 har givet problemer

  • Har lige fået ny harddisk og windows 7, men nu har jeg lagt windows 7 ind på den nye harddisk jeg for dog problemer inden jeg overhovedet kan komme ind på skrivebordet, når jeg starter op så skriver den at den søger efter drivers, men ingen fundet kan ikke nå at læse mere, så kommer jeg til hvor den spørger om jeg vil havde den til at køre i fejl sikret tilstand uanset hvad jeg vælger, så genstarter computeren bare :(


    Skal siges det er en ssd jeg har købt, har ikke cd til min bundkort/grafikkort (mistede den for lang tid siden)


    Har ikke prøvet at ligge windows in særlig meget, så vil blive meget glad for svar der er nemme at forstå for en ikke prof :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Ja har lige prøvet at installere det igen, men harddisken hedder Vertex Series 60 GB, har snakket med en ven det kan muligvis være pga. det windows jeg har købt er 64 bit og det gamle var 32?


    Hvordan sætter man det op så det kører 64 bit?


    Bundkortet er det samme som i signature, men er dog ikke lige sikkert hvis det hjælper :)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    Ja har lige prøvet at installere det igen, men harddisken hedder Vertex Series 60 GB, har snakket med en ven det kan muligvis være pga. det windows jeg har købt er 64 bit og det gamle var 32?


    Hvordan sætter man det op så det kører 64 bit?


    Bundkortet er det samme som i signature, men er dog ikke lige sikkert hvis det hjælper :)


    Kan du ikke finde en driver på deres site? hvis den ber om det så skal du jo bruge den.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • hmm ved ikke hvordan jeg skal få den driver, da jeg ikke kan brænde den ud eller noget?


    Lidt ekstra information jeg får, inden den kommer så langt - (det er ordret)


    JMicron Technology Corp. PCIE-to_SATAII-IDE Raid Controller Bios v1.06.64 Copryright (c) 2005
    Jmicron Technology http://www.jmicron.com


    Detect drives done, no any drive found

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series


  • dukker harddisken ikke op i biossen ?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    Ja har lige prøvet at installere det igen, men harddisken hedder Vertex Series 60 GB, har snakket med en ven det kan muligvis være pga. det windows jeg har købt er 64 bit og det gamle var 32?


    Hvordan sætter man det op så det kører 64 bit?


    Bundkortet er det samme som i signature, men er dog ikke lige sikkert hvis det hjælper :)


    det her intet med dit windows at gøre. det skal virke out of the box uden nogle som helst former for problemer og drivere.


    test den med en hirens cd...

  • Har haft en jeg kender over og hjælpe, vi har prøvet at ligge windows in på anden harddisk hvor den gjorde det samme, genstarter så snart den skal til at loade windows, vi har prøvet at tage ram ud og have en i den og skiftet dem rundt, windows 7 kunne ikke med nogen af det..


    Vi har lagt xp ind på den nye Harddisk og det virker faktisk nogenlunde, det er den jeg sidder og spiller på lige pt. har dog lige haft én enkel genstart, som kunne tyde på problemer med ram, men vil lige se om der komme flere genstarts evt. ved meget belastning, selvom vi faktisk testede for det også uden problemer :S


    Vi kørte 4x WoW på én gang og brugte mellem 2-3 gb ram, men den genstartede ikke der, så ved ikke lige hvad problemet er :)


    Indtil videre er planen at kontakte Microsoft og høre om hjælp på mandag, for at se om de har prøvet det før, men vil meget gerne høre tips fra jer andre :)


    btw, hvad er en hirens cd?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series


  • det er jo ikke microsoft du skal kontakte medmindre, du har købt en retail.


    hirenscd indeholder en række forskellige programmer til at fejlsøge eller reparerer din spand :)

  • Begge windows er originale og begge købt online, problemet ligger enten i mine ram eller windows 7 cd'en, er ikke helt sikker på de ram, da jeg syntes de burde gå ned når vi har mange ting åbne på én gang, men det er ikke der problemet ligger :S


    Havde en enkel genstart, hvor jeg kun så på min mail og en hvor den fryste helt, tror faktisk også jeg så på min mail der. Det kan vel ikke være mine ram det er galt med så, når computere kommer helt ind på skrivebordet og kan spille spil?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Som Helmer også siger, det hele burde virke out of the box.


    "har snakket med en ven det kan muligvis være pga. det windows jeg har købt er 64 bit og det gamle var 32?" - Hvad mener du med det? - du installerer det nyt OS til en ny disk - hvad skulle din gamle installation have at sige? - du er ikke ved at installere win 7 på en ssd hvor der har ligget XP vel?


    "Hvordan sætter man det op så det kører 64 bit?" - du køber en 64-bit version af Win 7 (står på skiven om det er 64-bit version)

  • Husk forresten at nu du har købt en SSD, er der en række windows features du skal slå fra - såsom index'eren, auto-defrag og alle fetch'ers - det optimerer performance og forlænger levetid.

  • problemet ligger lidt I at det ikke virke, kan nogle af de features jeg skal slå fra betyde den ikke kan loade windows 7 ordenligt?


    For windows 7 kunne jo ikke køre på en anden harddisk, så det kan umiddelbart ikke kun være min ssd?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Hvis det er det bundkort her:
    ASUS P5W DH Deluxe
    du har. Så gå ind på asus hjemmeside og download alle win7 64 bit drivere, de har til bundkortet. Det må være en meget eksotisk sata controller, det bundkort har, eller hvad. Men det er godt nok underligt, hvis win7 ikke vil boote første gang. Det skal den jo, for at du kan bruge driverne. Jeg har ikke været ude for noget lignende med hverken amd eller intel og win7. Har du AHCI sat i bios ? Jeg kører uden. Der er aldrig nogen, der har målt, at ahci performer bedre.

  • undskyld for det lidt sene svar, har nu set efter på asus.com global site, men når jeg leder efter driver til windows 7 64 bit er der ingen, jeg kan finde til xp 64 bit, men ikke til windows 7 :(

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af guGGe
    undskyld for det lidt sene svar, har nu set efter på asus.com global site, men når jeg leder efter driver til windows 7 64 bit er der ingen, jeg kan finde til xp 64 bit, men ikke til windows 7 :(


    så tag en driver til vista 64 bit....det plejer at virke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hmm, lige et spørgsmål hvad vil det hjælpe når jeg aligevel skal formattere min harddisk hvor driverne ligger på?


    Kan jo ikke komme ind på skrivebordet i windows 7 og ligge dem ind der?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series