Nyt Bundkort og cpu køler

  • Hej, jeg har lige investeret i en CoolerMaster V10 CPU køler og et nyt mobo Asus Rampage II Extreme.
    Når jeg tænder min computer starter alle blæsere og alle lys men skærmen tænder ikke. Selve grafikkortets blæser kører også.
    Har sat:
    Begge strømstik fra strømforsyningen til, (24pin og en 8pin).
    2 PCI-E stik til min 275GTX grafikkort til
    System Panel connectorerne til.
    Alle SATA stik og strøm stik der til.


    Selve setuppen:
    Asus Rampage II Extreme
    12gb Corsair Dominator DDR3
    2x 30gb OCZ SSD
    1x 250gb HDD
    Nvidia 275GTX 1.75gb
    CoolerMaster V10 CPU køler
    i7-920
    CoolerMaster HAF 932
    1000w Corsair PSU


    Har prøvet lidt af hvert for at se om det er det ene eller det andet det er galt med, har prøvet at cleare CMOS fra den knap der er bagpå computeren.
    Har prøvet et andet grafikkort, en anden skærm uden held.
    Har også prøvet at skifte PCI-E slot.
    Har haft hele computeren skilt og samlet igen for at tjekke om noget sad forkert.
    Det er som om den ikke registrere grafikkortet på bundkortet?


    Kan ikke finde ud af hvad der er galt med den. Den virkede fint før jeg satte det nye bundkort og køler på, mit gamle bundkort var en Asus P6T


    Mangler jeg at gøre noget der er specielt for Rampage, har tjekket manualen igennem og følgt den uden at finde noget.
    Håber der er nogen der er skarpe og kan se hvad der er galt :)



    Tak,


    Thomas.

  • Har du prøvet at starte med færre ram? Rampage II Extreme er lidt kræsen hvad ram angår, er dine ram på vendor list?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • bare en ting lige at tjekke, om evt der er en jumper til bios som evt sidder forkert? dvs at den står til "Clear Cmos" CMOS fx står der nok i manualen.
    fordi så for du nemlig bare sort skærm :-)

  • Har prøvet at sætte cmos jumperen over på den anden plads og fjerne den helt, har også prøvet at fjerne alle ram undtagen 1 og skifte dem rundt uden held.
    Kan det være CPU køleren der er noget galt med?.


    Prøver lige at sætte det gamle bundkort til, problemet med den var at den kun kunne se 4 ud af de 12gb ram. Og har testet hver enkelt ram blok.

  • Har prøvet med 2 andre grafikkort 2 9800gtx+'ere og rammene fungere fint nok da de virker på P6T'eren og har prøvet med alle 6 ram blokke.
    Kan det være et dumt kabel der mangler på Rampage som man ikke bruger på P6T'eren?

  • Nu havde den stået tændt i omkring 15-20min uden billede, så gik jeg ud og trykkede på genstart knappen på bundkortet og ligepludslig var der billede, nu prøver jeg at samle den igen og håber der stadig er billede :)¨

  • Ja, nu havde jeg så sat det hele til igen og fik skærm på da jeg ikke havde sat den i kabinettet.
    Så satte jeg den i kabinettet og tænde og det sagde PUF, og der kom røg op fra CPU køleren, det er standard CPU køler jeg havde sat til da V10'eren gav problemer. Nu tænder CPU køleren slet ikke.


    Er det CPU'en der er røget eller kan CPU køleren også godt brænde sammen?


    Tror jeg samler alt grejet og smider den ind til den lokale hardware shop og ser om de vil/kan gøre noget ved det.

  • Det er sgu nok din CPU der er røget der 8o

    Asus P5n32-E SLI
    Pentium E6600 Med TT BW 735
    2gb Cosair PC6400 CL4
    Geforce 8800GTS-SLI
    2x250GB SATA2 16MB (RAID0)
    1000w NorthQ PSU
    Aerocool Aero Engine JR
    20,1" LG L2013P, S-IPS.

  • Det er aldrig godt hvis der kommer røg op. kunne tyde på du har haft noget kortslutning eller lign.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • uhh, jeg tror ikke cpu-køleren er røget, har ikek hørt at den kan "brænde" af bare sådan, men du har tjekket under selve cpu'en for at der evt ikke var kommet nget inde under da du samlet den vel ?


    evt har du fjernet det stykke gennemsigtig klister som sidder i bunden på de fleste cpu-køler , det kunne være det som sagde PUF måske. det er bare en ide.

  • Nej, der sad ikke noget under der kunne have udløst det, har sendt CPU'en ind til BJ-trading hvor jeg har købt den, de ville se på den.
    Og har sendt bundkortet og cpu køleren til komplett.