IMac Vs Pc system

  • Jeg skal have ny computer til videoredigering som jeg laver sammen med 2 andre, budgettet er på 10.500kr, hvilket er nok til at købe en IMac(21.5'') som de 2 andre mener vi skal have. Men da jeg er PC-mand vil jeg mene at man kan få et betydeligt bedre PC system for de samme penge...


    IMac'ens system info
    3.06GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
    1TB Serial ATA Drive
    ATI Radeon HD 4670 256MB
    Apple Wireless Keyboard (Danish) and User's Guide (Danish)
    8x double-layer SuperDrive
    Apple Magic Mouse


    der vil jeg så mene at man ville kunne skaffe et væsentligt bedre Windows system for 10300(inkl. skærm(e))



    Har jeg ret, eller vil Imacen stadig være det bedste bud til videoredigering?


  • det har du men det kommer jo an på de programmer du bruger? du vil da klart få mere regnekraft, men er det det behovet er for ?

  • Da programmerne til videoredigering for det meste findes i versioner til begge OS nu til dags ville jeg gå efter den maskine med mest kraft til prisen, specielt ved redigering vil der blive brugt meget tid med ren talknuseri. Så der skal du sikkert gå efter en alm pc for at få tingene klaret hurtigst da du der får mere for pengene.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Til det beløb skulle du kunne få et rimeligt i7 system, hvilket er kongen indenfor talknuseri :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • De programmer jeg vi skal bruge er i første omgang Final cut(IMac) eller Son Vegas hvilket begge skulle kunne klare, men senere skal vi have udviddet vores software, det vil sige Adobe Premiere, og After Effects osv. hvordan ville 2 systemer klare sig mod hinanden der?

  • Da der er indbygget HD i enb iMac, og derved ikke mulighed for at køre RAID vil det blive flaskehalen. Jeg kan fint redigere video i HD på min mac (se signatur for spec). Jeg bruger Premier Pro og After effect - begge som CS4.


    Jev vil klart vælge Mac'en. Det er meget federe at arbejde med en Mac, og de kører meget mere stabilt. Sådan er det bare.



    (iMac kan også fås med I7 - dog noget dyre)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Jev vil klart vælge Mac'en. Det er meget federe at arbejde med en Mac, og de kører meget mere stabilt. Sådan er det bare.


    Federe at arbejde med Mac? Hvorfor hulen det?


    Og at de køre mere stabilt? Min pc køre pt tændt konstant på 15. dag og regner ikke med at genstarte den pt. Og den står lige nu og talknuser en krypterings opgave for en kunde. Så hvor kommer den mærkelige påstand fra?
    Det hele afhænger af hvordan du behandler dit udstyr, min går altså kun ned hvis jeg er så dum at falde over kablet til strømmen.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Jev vil klart vælge Mac'en. Det er meget federe at arbejde med en Mac, og de kører meget mere stabilt. Sådan er det bare.


    Det kan godt være at du selv opfatter det som federe at arbejde på en Mac, det vil dog være en meget individuel oplevelse, resten det er simpelthen noget fanboy-sludder...


    Læs iøvrigt: http://www.tgdaily.com/softwar…ows-7-runs-faster-on-macs


    /ask

  • Det er jo så heller ikke nogen nyhed at Overgaard er meget...glad for hans Mac, så jeg kan ikke se den helt store chok effekt. :roller:


    Som de andre skriver hvis det udelukkende er Ydelse for Penge du leder efter så er en I7 Windows maskine nok det du leder efter. Hvis du leder efter lign. ydelse på en Mac skal du grave en del dybere i pungen - Det er vist kun G5 der kan yde tilsvarende oder was? Den kan Overgaard sikkert svare på. :razz:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • OFF TOPIC : Sajo tjek lige din indboks :)

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet en gang, sidst af Lamajuice ().

  • Mac fan boys, de kan få, hvad de fortjener. :finger:

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_