CF på SLI brædt

  • Hey


    Er lidt i tvivl.


    Kan man køre Crossfire på dette bundkort:


    ASUS P5N32-E SLI


    Det er jo et SLI.. Men betyder det at det kun kan køre med 2X Nvidia kort? Eller kan det også klare 2X ATI?

  • Du kan kun køre Dual gfx med Nvidias kort på det brædt, da der kun er SLI understøttelse.


    Det er kun Intels Skulltrail og de nyere Core i7 bundkort (der er SLI verificeret), som kan køre både CF og SLI.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det kommer an på driverne og kortene, for det kan lade sig gøre at køre CF på nvidia chipset.
    Men om det lige er muligt med dit setup ved jeg ikke.


    CF virker jo ellers på alle chipset uden man skal gøre noget, men nvidia låser for dette så snart der ikke er nvidia gfx kort til stede..


    Det er jo også muligt at køre SLi på ALLE chipset nu, der skal bare moddes i nogle filer, så nvidia driveren tror det er en computer med et SLi certificeret chipset, det er sådan set ret enkelt :)


    Det samme kan jo gøres den anden vej

  • Noxon: kan du ikke finde lidt links, for det er jeg da ret interesseret i at se nærmere på. Både hvor godt det fungerer og hvor meget arbejde/tweaking, der egentlig skal til?! Lyder spændende i hvert fald :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Har du noget mere info om hvordan det gøres? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Har lige kigget lidt rundt for at finde ud af hvordan det gøres.


    Efter hvad jeg kan se så bruger man moddede drivere, som måske/måske ikke virker på forskellige setups.
    Hvis det virker er garantien for god ydelse ikke særlig opmuntrende, da det ikke bare er sådan lige til.


    Jeg savner stadig nogle links fra Noxon, da jeg ikke selv kan finde frem til at det er: "ret enkelt" :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Kuhl.. Så mangler vi kun at se hvordan man kører CROSSFIRE på et SLI bundkort, som er det, poster skal i dette tilfælde :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Kuhl.. Så mangler vi kun at se hvordan man kører CROSSFIRE på et SLI bundkort, som er det, poster skal i dette tilfælde Smile


    :oops:, var måske lidt hurtig med mit link så, troede det var sli på crossfire