Reperation af laptop skærm

  • Hey tweakers.


    Jeg har været så fucking uheldig at komme til at ødelægge en laptop skærm på min skole ;(


    Ville lige høre om der er andre der har prøvet det, og ved om forsikringen dækker eller hvordan og hvorledes?


    Med en hurtig google søgning kunne jeg finde skærm reperationer til omkring 1500kr.
    Så i værste tilfælde regner jeg godt nok ikke med at skulle af med mere end 2000kr!!!



    Hvis der er nogle som har links til skærm reperation, så kom endelig med dem, hvis jeg kommer til at skulle betale. Betaler aldrig dem mere end det sted der er billigste sted!


    Mvh. Kristian

  • Hvorvidt forsikringen dækker afhænger af dine forsikringer, og de eneste der kan svare på det er forsikringsselskabet.


    Med hensyn til pris, så kommer det jo helt an på hvad det er for en maskine, og hvad der præcist er ødelagt.


    Din holdning med kun at ville betale aller billigste rep. så holder det ikke en meter. Du har ødelagt noget, så skal det også laves. Hvis du selv mener du kan finde det billigere end ejeren, så må du jo stå for at få den repareret.


    /ask


  • Jeg er fuldstændig enig, Hvis ikke din forsikring vil æde den må du selv punge ud.
    Af skade blir man klog men sjællen rig er der et ordsprog der siger.
    Det gir dig måske stof til eftertanke en anden gang inden du ødelægger noget.
    Næste gang kunne det være dit eget grej du har ødelagt men det passer du sikkert på altid kan jeg forestille mig. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Rolig nu da. Det var jo et uheld ;)


    Og ja, jeg er da klar til at punge ud, men gider sgu ikke give mere for det hvis jeg kan få den repareret det billigste sted selv.


    Det skal lige siges det er på en Lenovo SL500.

  • Jeg kender ikke lige nogle steder med hensyn til reparationer, men ring og hør din/dine forældres forsikringsselskab om de dækker.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hold da op i er efter ham.. :pokey:


    Shit Happens er mit motto..


    Snak med forsikringsselskabet som dna siger..


    Ellers hør af med personen, om i kan lave en aftale.. Det kunne jo være at bærbaren er en ældre sag, og du måske kunne hjælpe ham økonomisk med en ny en..


    For jeg ved at reparation af bærbare er hammer dyrt, især når det gælder skærmen.. (Meget overrasket hvis det kan gøres for 1500kr)


    her er i øvrigt et link


    http://www.pcservicecenter.dk/…dskiftning-af-skaerm.aspx

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

    Rettet 2 gange, sidst af Lamajuice ().

  • Lækkert med det link der! :) Tak.


    Nu må jeg se hvad skolen siger. De må ja have en slags ulykkes forsikring. De fabler jo altid om at når vi er i skole, har de alt ansvaret. Men jeg må jo bare punge ud hvis det bliver nødvendigt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Lækkert med det link der! :) Tak.


    Nu må jeg se hvad skolen siger. De må ja have en slags ulykkes forsikring. De fabler jo altid om at når vi er i skole, har de alt ansvaret. Men jeg må jo bare punge ud hvis det bliver nødvendigt...


    Kan se du ikke er ældre end at dine forælders indbo forsikring bør dække den. Jeg ville gå derhen hvis skolen siger nej. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Prisen vil nok afhænge meget af hvad der er sket (hvordan er den ødelagt - er det bare backlight, eller er den revnet, eller....).


    Mhv til betaling, så er det nok din egen (eller dine forældres) forsikring der skal dække, jeg tvivler på at skolen har noget (ud over hvis du f.eks. kom til skade med nogle af skolens ting).


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Lækkert med det link der! :) Tak.


    Nu må jeg se hvad skolen siger. De må ja have en slags ulykkes forsikring. De fabler jo altid om at når vi er i skole, har de alt ansvaret. Men jeg må jo bare punge ud hvis det bliver nødvendigt...


    Det er nu lige så meget alle andre der siger skolerne har alt ansvaret. Personligt mener jeg det er folk selv/ forældre, der har ansvaret, men det er en helt anden diskussion.


    Men i hvertfald tror jeg faktisk ikke skolen dækker. Det gjorde den ikke da jeg i sin tid var skyld i at en rude i en dør smadrede. Jeg skulle dække udgifter selv om jeg faktisk ikke engang var i nærheden af ruden (jeg havde parkeret min cykel uheldigt så da de åbnede døren bankede den op i cyklen og smadrede ruden).
    Derudover var vi ved at brænde en projekter til 40.000 kr. af (det viste sig at være et billigt kort i computeren i stedet). Den havde vi lånt af gymnasiet (vi gik i folkeskolen). Der fik vi at vide at hvis den var brændt af skulle vi selv betale.
    Episoderne ligger dog helholdsvis ca. 17 og 14 år tilbage så det kan jo være anderledes nu. Der kan måske også være forskel på skoler, men mit umiddelbare gæt er at det er dine forældres forsikring, der (måske) dækker. Men hvis der så er en selvrisiko på f.eks. 2000 kr. så er det jo ligegyldigt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Prisen vil nok afhænge meget af hvad der er sket (hvordan er den ødelagt - er det bare backlight, eller er den revnet, eller....).


    Mhv til betaling, så er det nok din egen (eller dine forældres) forsikring der skal dække, jeg tvivler på at skolen har noget (ud over hvis du f.eks. kom til skade med nogle af skolens ting).


    /ask


    Skærmen er revnet og fuldstændig fucked up!
    Men nu må vi se hvad skolen finder ud af. De er fucking langsomme mand!


  • Det er nok måden har skriver på med fucking osv. Det er kommunikation på et meget lavt niveau og får det til at lyde lidt som om han mener han bliver uretfærdigt behandlet eller noget i den stil (jeg kommer til at tænke på ham klynkehovedet, der skrev bogen "Fucking Polak").
    Til hans forsvar kan man dog i de senere tråde læse at han ikke ligger ansvaret fra sig, men bare undersøger mulighederne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Skærmen er revnet og fuldstændig fucked up!
    Men nu må vi se hvad skolen finder ud af. De er fucking langsomme mand!


    Phoque, håber virkelig ikke på at du regner/satser på at skolen dækker det...


    Nu ved jeg ikke hva der er sket, udover at du er kommet til at ødelægge en klassekammerats bærbar..


    Men kan ikke se hvorfor skolen skulle dække det, og at vi skatteydere skal betale det i sidste ende..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_


  • Har allerede sat penge tilside for at betale.. :) Men håber da at skolens forsikring dækker det. SÅ det bliver jo aldrig nogen sinde noget skatteyderne kommer til :) Og det var ikke en kammerats computer men en af skolens bærbare. Havde det været en kammerat havde det nok været nemmere at aftale noget indbyrdes.


    Men bare utrolig ærgeligt lige op til jul! :(

  • Sådan noget er altid ærgelidt..


    Men skolens forsikring koster penge, og det gør premien også.. Hvilket skatteyderne betaler for..

    MSI P235 Neo2 FSB 1333 - ATI Radeon HD 4850 512mb DDR3 - Intel Core 2 Duo 2,66GHz -
    Corsair XMS2 2 x 2 & Kingston HyperX 2 x 1 = 6 Gb DDR2 - Antec Basiq 500watt ATX12V - Samsung 320GB Sata2


    _______________

    _TOOL - LATERALUS_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sinex
    Skift den selv, det er sku ikke særlig svært.


    Det har jeg også overvejet! Eller indgå en aftale med skolens IT mand om at han evt kunne skifte den hvis jeg købte panelet.


    Doh.. Havde da selvfølgelig ikke tænkt på at de også skulle betale :crazyeyes: