hjælp til stor ny gamer til mig

  • hejsa alle.
    jeg skal til at have mig en ny games, og jeg ved ikke hvad jeg skal købe:) jeg har ikke så meget forstand på hvordan den skal se ud,
    jeg vil gerne have en gamer som bare sparker r.. ved ikke om jeg skal vælge en med et gtx295 gf kort eller et ati 5870 kort? hvilken er bedst til spil, processer skal vel være en i7 (eller noget). pris på den samlet pc ca 20,000kr hvis der er en/nogen som vil hjælpe mig vil jeg blive meget glad :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimjensen
    295gtx kan den køre dx11? hvis ikke skal jeg så vælge et ATI 5870?


    Må desværre svare nej, umiddelbart hvad jeg kan læse til kører 295GTX "kun" DX10


    Quote

    Oprindeligt indlæg af kimjensen
    DEn computer som er linket til, skal den ikke have monteret ekstre cpu og kabinet køler?? jeg havde et 8800gtx kort før den blev sgu meget varmt, og ville jeg tro at et gf gtx295x2 ville blive meget mere varmt??


    Hvad jeg kan se på karbinettet er det utrolig smart bygget op


    *Sidens egen review*
    http://www.tweak.dk/review/Ant…e_Hundred_kabinet/924/2/1


    De har pladseret PSU'en i bunden, også brugt pladsen i toppen på en kæmpe køler istedet samt 2 kølere i front og 1 bag som sikre at karbinettet vil give nok det bedste luft gennemstrøm igennem karbinettet til dato :)


    så varme problem skal du nu nok ikke være bange for :)


    .. Dog tilbage til problemet med ATI 5870 så er der ikke nogen sider som umiddelbart levere færdige super løsninger med ATI 5870, så det bliver nok noget samle selv :)

  • jeg vil nemlig gerne have en computer som er lidt mere fremtids sikret hvis man kan kalde det det, har ikke løst til at skulle bruge penge på den de næste 3 år,
    jeg har læst hel del om atis 5870 og geforce gtx295, men jeg forstår ikke rigtig alle de ting som det står, kun at ATI 5870 kan køre dx11 og gtx295 ikke kan, udover at ATi kan køre dx11 hvilket kort er så bedst til spil? SKAL eg have et dx11kort for spille de nye spil de næste 3-4år?

  • Jeg tror der vil nås bedre resultater med HD5870 i Crossfire frem for 2x GTX295.


    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1179748


    Quad SLI er ret nyttesløst i de fleste tilfælde og prisen retfærdiggøres slet ikke af performancen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har hvis ikke fået sagt at jeg spiller mest simrace, og derfor vil jeg have et triplehead2go, kan det bruges til Atis og gforces grafikkort?


    HD5870 og DH5870x2 det er vel den samme kort, bare der er 2 HD5870 i HD5870x2? så hvis jeg vælger at køre crossfire med 2 stk HD5870, så giver det vel det samme som hvis jeg bare brugte 1 HD5870x2.

  • Som regel er X2 og gx2 kortene neddrosslet en smule i hastigheder i forhold til deres enkeltgpu navnebrødre, for at holde varmen nede.


    På den anden side får du vist bedre båndbredde imellem chipene, da man går udenom bundkortet og andre faktorer, da det hele er på samme PCB.


    Forskel i ydelsen vil også afhænge af drivere og dit bundkorts båndbredde på PCI-E portene. Jeg ville skyde på at du får lidt mere juice ud af de to enkeltkort, men dette er ikke opbakket af andet end spekulationer og en sammenligning af tidligere dobbelt gpu gfx.


    Vi kan af gode grunde ikke give konkret og nøjagtigt svar på hvornår eller hvordan et HD5870x2 vil yde, da dette ikke er dokumenteret. Tror ikke du vil fortryde hverken et eller to HD5870 kort, der jo er det hurtigste enkelt gpu kort lige pt.


    Man kan altid starte med et og så købe nummer to senere. Hvilken opløsning kører din skærm med?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har et 22" skærm kan ikke huske max opløsning:) men jeg vil have triplehead2go så jeg skal køre med 3stk 22"


    mener du at det bedste ville være hvis jeg købte HD5780 og ikke gtx295?

  • exido: dit første link, det er lige sådan noget jeg leder efter:)
    Men der er oc er det godt? jeg mener tager det ikke meget af levetiden?
    og hvad med sådan noget vandkølet noget, er der noget vedligeholdelse ved sådan noget?
    Hvad med garanti når man køber fra udlandet?


    Skal der monteres ekstra køler i de pcer du har linket til? både den som er vandkølet og den som ikke er

  • http://www.forbrugereuropa.dk/…/garanti/reklamationsret/


    Når du køber en vare inden for EU (samt Norge og Island) findes der et fælles sæt regler, der beskriver de rettigheder, du som forbruger som minimum har. Disse regler betyder, at du i vidt omfang lovgivningsmæssigt har den samme beskyttelse, når du handler i andre EU-lande, som når du handler i Danmark. De eksisterende EU-regler er imidlertid minimumsregler, og de enkelte lande kan derfor vælge at stille forbrugerne bedre end EU-reglerne kræver.


    De andre spørgsmål er lidt for tekniske tiæl min forstand og erfaring, umiddelbart så tror jeg ikke det går ud over levetiden, når det er sat op og testet af deres teknikere, i forhold til hvis man selv rodede med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exido
    Et sygt bud på et vildt system kunne være


    http://www.overclockers.co.uk/…43&catid=1270&subcat=1261


    Men det er måske for dyrt, så mister du lidt penge til nye skærme, tastatur og mus. Eventuelt højtalere hvis du skal have det.


    Er da næsten for dyrt at give knap 21.000kr for denne maskine, efter min mening.. også skal den derefter fragtes til danmark.. og når den så går istykker skal den tilbage til england igen.
    (Den er jo overclocket på forhånd hvilket jo forvrænger levetiden, ved dog ikke med hvor meget på Core I7 systemet)


    Men kim hvis du er frisk på det kan du jo prøve selv at samle dyret :)


    ASUS Rampage II GENE, X58 - 1.499,-
    Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 - 1.995,-
    2x XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 - 2.550,- (5.100,-)
    2x Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB - 1.550,- (3.100,-)
    Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 - 550,-
    Antec Nine Hundred Midi Tower Sort - 778,-
    Corsair HX 1000W PSU - 1.515,-


    som bliver 14537,- og er nærmest idendisk med den det system fra overclockers.. dette er bare ikke vandkølet eller overclocket som de tager over næsten 6000kr for :)

  • nu har overclockers så lige glemt den detalje at fortælle hvilket harddiske der er i det vilde system til 20.000 kr og mon ikke der er noget for penge at hente der også.


    Dernæst til det andet link fra overclockers var det jo en computer til de 14.000 kr som kan det samme som den du skal samle selv, hvorimod den er samlet og testet med et overclock.


  • det tror jeg ikke jeg kan finde ud af:)ville du ikke købe flere køler og sætte i? men det er da noget billiger det der, hvad ville en computer forretning tage for at samle sådan en? jeg mener hvis jeg køber de dele der, hvad ville den lokale edb forretning tage for at samle sådan en fætter?