Lave Egen Bærbar?

  • Hej TWEAK!
    Kom lige til at tænke på, kan man egentlig lave sin egen bærbar?
    altså hvor kan man f.eks. finde en bærbar PC kabinet ting? og skal man have en speciel slags Cpu/ram/gfx?


    takker på forhånd
    -Cola

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Ja det kan du.


    Det er bare ikke mange firmaer som sælger skallen (bærbaren uden indhold) i løs salg.


    Min egen bærbar har jeg selv samlet med cpu, ram og hdd :)


    Kan du ikke komme med mere info om det? hvilke compunenter du har brugt og evt tage lidt foto? Det lyder rigtig spændende. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Kan du ikke komme med mere info om det? hvilke compunenter du har brugt og evt tage lidt foto? Det lyder rigtig spændende. :)


    Cleevo og compal maskiner er det der oftest bliver solgt :) kontakt Novadata eller lignende :) skulle ikke undre mig, at du gerne måtte købe en uden indhold, hvis det skulle være :) de importere dem jo bare selv.

  • Hvad ang. skallen, Har været umuligt for mig at finde noget til private kunder.
    Du skal bruge et specielt motherboard som passer i skallen, derpå er grafikkortet placeret. ikke eksternt på samme måde som i en stationær.


    Harddisk, Ram, Cpu osv. kommer, som før nævnt, derefter.
    Det hele er lidt besværligt synes jeg.


    lidt for besværligt.


    Men hvis du har mod, penge og tålmodighed til det, så får du held og lykke herfra :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Cleevo og compal maskiner er det der oftest bliver solgt :) kontakt Novadata eller lignende :) skulle ikke undre mig, at du gerne måtte købe en uden indhold, hvis det skulle være :) de importere dem jo bare selv.


    Jo men nu er nova data et af de steder jeg netop er blevet klar over at jeg ikke vil handle med.
    Har lige solgt et bundkort der var kommet fra dem som rma, det viste sig gutten der købte det ikke kan få det til at køre og de vil ikke svare hans henvendelser på trods af rep dokumenter klart medfulgte boardet..
    Måtte ud i et et større opsøgende arb for at finde en der arb der og dermed få ham til at se på sagen men imponerende er det ikke. (godt man kender så mange rundt omkring i landet)
    Dermed er den slags butikker blacklistet hos mig men det er jo en helt anden sag. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jo men nu er nova data et af de steder jeg netop er blevet klar over at jeg ikke vil handle med.
    Har lige solgt et bundkort der var kommet fra dem som rma, det viste sig gutten der købte det ikke kan få det til at køre og de vil ikke svare hans henvendelser på trods af rep dokumenter klart medfulgte boardet..
    Måtte ud i et et større opsøgende arb for at finde en der arb der og dermed få ham til at se på sagen men imponerende er det ikke. (godt man kender så mange rundt omkring i landet)
    Dermed er den slags butikker blacklistet hos mig men det er jo en helt anden sag. ;)


    Hvis novadata er blacklisted så ville interdata også kunne klare det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Hvis novadata er blacklisted så ville interdata også kunne klare det :)


    Kender dem ikke men vil da kigge på dem. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det er lige præcis en clevo maskine eller X-one som interdata jo kalder dem.


    Der er ikke noget nyt under solen ved den maskine den er som alle andre bærbare.


    Satte en T5450 cpu sammen med 4 gb ram og en 120 gb harddisk.


    Det er ikke meget svære at samle en bærbar end det er at samle stationær pc delene er bare krympet lidt :))


  • Er der noget at spare?
    Jeg tænker på at tit i forhold til stationær så begrænser det mulighederne lidt med en bærbar.
    Jeg vælger altid at samle selv det er fodi så er jeg 100% sikker på delene der blir sat i. Men det kan man jo ikke med alle komponenter på en laptop. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Er der noget at spare?
    Jeg tænker på at tit i forhold til stationær så begrænser det mulighederne lidt med en bærbar.
    Jeg vælger altid at samle selv det er fodi så er jeg 100% sikker på delene der blir sat i. Men det kan man jo ikke med alle komponenter på en laptop. :)


    Nej det er kun cpu, ram og hdd man selv kan vælge eller nej det er faktisk ikke helt rigtigt man kan også skifte netkortet.


    Men jo der er lidt at spare gav 3500 kr (indkøbs pris) for min bærbar inklusiv dele og det er en 15,4" bærbar med 1680*1050 i opløsning på skærmen også er det fra clevo's alu serie :)


    En ganske fin bærbar til prisen jeg er i hvert fald meget tilfreds med den :D