Bærbar HP Envy - skærmen?

  • Hej jeg har bestilt en bærbar HP Envy 15" gennem mit job.
    Jeg har modtaget besked om, at HP ikke kan levere med en Full HD skærm som ellers lovet!


    Min leverandør skriver:
    "Vi har tidligere på ugen fået oplyst, at HP envy 15,6” ikke kan leveres med en skærmopløsning på 1920 x 1080 som annonceret i infomaterialet. HP har ind til i mandags anført, at det var korrekt. Desværre viser det sig, at den kun leveres med en skærmopløsning på 1366x768.


    HP skriver:


    ”HP har desværre konstateret en fejl i de udleverede datablade. Heraf fremgår, at den indbyggede skærm understøtter Full HD opløsning.


    Dette er desværre ikke korrekt. Grafikkortet understøtter Full HD opløsning, som således vil kunne udnyttes ved tilslutning til ekstern skærm via HDMI.


    I praksis er det stort set umuligt at se forskel på Full HD og Standard HD opløsning på en 15,6 tommer skærm, hvilket kombineret med en vanskelig leveringssituation på LCD-paneler med høj opløsning, er årsagen til, at fabrikken sent i planlægningen har ændret denne specifikation. Desværre er denne ændring ikke blevet opdateret i HP’s datablade.


    Vi skal gøre opmærksom på, at ingen af de maskiner der har været testet i såvel dansk som udenlandsk presse, har været forsynet med integreret Full HD display. Trods dette er netop skærmen blevet rost til skyerne. Det er således HP’s opfattelse, at produktet fuldt ud vil leve op til kundernes forventninger på dette punkt.


    HP vedgår naturligvis ansvaret for de forkerte oplysninger i databladet.”


    Som kompensation for fejlen leverer HP senest i slutningen af januar 2010 et ekstra batteri til dig. Der er tale om et såkaldt slide-on batteri ”Slim Fit Extended-Life Notebook Battery” til en værdi af ca. 1.799 kr."


    Jeg er nu kommet lidt i tvivl!


    Her er en test, hvor skærmen bliver rost:
    http://www.mobiletechreview.com/notebook...


    Og her er de ikke så glade for skærmen:
    http://www.notebookcheck.net/Hands-On-HP...


    Er det rigtigt at forskellen på hhv. Full HD og ikke Full HD, som HP skriver, ikke er til at se i praksis? Envy´en er vel stadig et godt køb?


    Dell XPS 16 har Full HD, og den kan jeg også vælge, men bortset fra skærmen har den jo ikke så gode specs som Envy´en. Hmm.
    Håber på jeres input.


    Specs på HP Envy 15" her:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/...


    Mvh Henrik

  • Linket virker ikke.
    Jeg mener ikke at man kan se forskel paa om det er Fulll HD eller ej, slet ikke naar det gaelder en 15.6" baerbar. Selv har jeg et 32" Full HD tv derhjemme, og der kan man ikke se vildt meget forskel paa om det er Full HD eller lavere.
    HP Envy lyder som et okay koeb, selvom jeg ikke har meget tillid til HP efter DV9000 serien...

  • Man kan godt se forskel! :ohmy:


    Lige præcis når det gælder en monitor hvor du skal bruge den som pc skrivebord vil du jo sagtens kunne se forskel på 1366x768 og 1920x1080, du har jo væsentligt mere plads at arbejde med med sidst nævnte. Synes det latterligt at de skriver man ikke kan forskel, men det har de så også ret i når man snakker til FILM/TV brug. Når du skal bruge den som computer vil du kunne se rigtig meget forskel.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det har været rigtigt meget snak om det inde på diverse notebook sites. Det ser ud til at USA er det eneste marked hvor man kan få envy 15 med fuld HD skærm. Det er lidt trist da jeg regnede med at købe den men da den ikke har en HD skærm tror jeg at jeg springer over.


    Problemet med at skaffe den hjem fra USA er selvfølgelig evt told og så det engelske tastatur. Er lidt skuffet over HP her....