Computeren går i stå

  • Har lidt problemer med min computer, for at sige det mildt :P
    Det startede for få min siden, når jeg starter min computer får jeg en besked der hedder: No IDE master H.D.D detected, er det harddisk eller hvad?


    Har dog lige set efter om stikkene sidder ordenligt i dem, og det vil jeg da mene de gør.
    Lidt efter får jeg en besked der hedder NTLDR mangler og skal jeg trykke CTRL+ALT+DELETE for at genstarte, men får samme besked bagefter, hvad er der galt :)?



    EDIT: Skal lige siges jeg har 2 harddiske, en til windows og en til alle min spil osv. (Ved ikke om dette er nyttigt, men I kunne lige få det at vide også)

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

    Rettet en gang, sidst af guGGe ().

  • Syntes du skulle tage et smut ind i din BIOS, og tjek Boot indstillingerne.
    Eller's kunne det også være kablerne der er tilsluttet forkert.


    Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej.


    [EDIT]
    Har lige tænkt lidt over dit problem med at din computer siger (NTLDR mangler), i de fleste computere (skulle jeg mene), er NTLDR boot loadern, og den skulle gerne køre fra din harddisk, som du jo siger der også er et problem med.
    Nu skal jeg ikke komme her og gøre mig klog, da der sikkert er nogle der ved hvad problemet er, men jeg ville umiddelbart sige inten er der noget helt galt i din BIOS, eller også er din harddisk defekt.

  • Det er helt klart din windows det er galt med. Enten er harddisken stået af, og så skal du have fat i en ny, ellers er det boot-filen den er gal med. Hvis det er den sidste kan du prøve at indsætte windows cd'en og vælge reparer i install menuen..


    For at være sikker på at det ikke er din harddisk, kan du tjekke om du kan se din harddisk i hendholdsvis bios og ved at gå videre til install af windows via CD. Kan du se din harddisk der, er der ikke noget galt.. Bare vær sikker på at du ikke får trykket på enter alt for mange gange, for så mister du nok en del filer når den installerer forfra :(

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

  • No IDE master H.D.D detected: betyder: din computer kan ikke finde din "første" hdd, derefter prøver den den anden, deraf NTLDR beskeden. Det er en fejl et sted mellem bios og harddisken. hvis du har chekket alle forbindelser er det enten en config fejl: du har valgt forkert harddisk at starte fra. Eller så er der noget med forbindelsen fra din hdd til MB, enten en hdd der er ved at dø/er død, eller et stik/kabel der er defekt.