Hvor køber jeg thermal pads

  • Da jeg har lidt varmeproblemer med mit 4870x2 vil jeg prøve at købe nye thermal pads og klistre dem på og komme ny pasta på. Men hvor køber man thermal pads, har glemt hvad den butik hedder der sælger masser af køling og ligende. Er der nogle der har erfaringer med at skifte disse pads? Er der en bestemt tykkelse til gpu'er eller er der kun een tykkelse?


    Jeg har haft skilt mit kort ad før og kunne se at nogle af pads'ene var delt, så halvdelen sad foroven og den anden halvdel stadig sad hvor den skulle, det er nok ikke godt. Er træt af at høre på den blæser der prøver at holde den ene kerne under 80c mens den anden er 60c. Måske har der samlet sig støv i HS'en igen, dette skal også lige tjekkes.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Hvis du har varmeproblemer med dit 4870X2, anbefaler jeg KRAFTIGT denne aftermarket cooler, nye Thermal Pads/Paste giver dig max -5 grader. Købte den selv for en 2 måneder siden og elsker den. Min idle er gået fra 60c til 25c, og load fra 100c til 50c.
    Det bedste var dog ikke engang temperaturene, men lydniveauet. Normalt lyder en 4870X2 som en støvsuger når der games, men med min nye køler kan jeg ikke engang høre den når alle mine andre fans er sat på laveste setting :D


    Eneste du lige skal være opmærksom på, er at de skruer der kommer med den ikke er lange nok, så Arctic Cooling sender nye, længere, skruer helt gratis hvis du skriver en mail til dem (se nedre venstre hjørne).

    CPU: Q9550 C1@3.6GHz (med lapped TRUE)
    MB: Gigabyte X48-DS4
    RAM: 8GB Kingston HyperX(5300) 800 MHz 5-5-5-15
    GPU: Sapphire ATI Radeon HD 4870X2
    PWS: Corsair HX 1000W
    Case: Antec 1200