Laptop adapter (for meget/lidt ampere/volt

  • Spændingen er der kritiske, den skal passe.


    Med hensyn til strømstyrken transformeren kan levere skal den bare være stor nok, dvs som minimum skal den kunne levere det antal A som computeren kræver (og som den originale transformer er dimensioneret efter).


    Når det er sagt, så tror jeg ikke at det vil skade så meget hvis der ikke kan leveres strøm nok, da der er en buffer i en laptop (i form af batteriet). Det man nok vil opleve er at den ikke lader som den skal.


    /ask

  • Mange tak for svaret. Blev lige 250% klogere på min adapter viden.


    Men det vil sige at det ikke er vildt godt at smide en 3.25A adapter til en lap der gerne sku ha 4.75A? Og syns jeg har hørt at det mest er adapteren der tager skade.. Men er lidt i tvivl om det kun er ved for høj/lav spænding, eller om det også gælder strømstyrke?

  • Det er faktisk et godt spørgmål om transformeren vil tage skade. Det sal der nok en anden til at svare mere præcist på.


    Det afhænger vel af, hvor meget den bærbare prøver at trække ud af transformeren, og hvordan den reagerer på det. Hvis den prøver at følge med, vil den jo være presset til sit yderste, og det vil nok over tid skade den.


    /ask

  • i det tilfælde du beskriver, med noget lavere ampere, vil jeg ikk tro du har noget at være urolig for, medmindre du tæsker din bærbar max, (fuld køling, max cpu load, max gpu load, cd-drev på fuld knald, max lys i skærm osv.), og den vil måske lade batteriet langsommere, hvis det er en ordentlig adapter du bruger burde den ikk kunne "overbelaste sig selv".
    er der fordi du står og skal ud og finde en replacement adapter?, og til hvilken bærbar?..


    anyways, som nævnt i indlæg før mit... alfa og omega er i første omgang volt'ne, de skal helst være fuldstændig "spot on"

  • Mange tak for jeres svar. Sætter jeg pris på.



    Det er fordi min kærestes adapter a mystisk grund ikke fungere længere. Det skete med den var plugged. Den begyndte at bippe svagt og stoppe med at virke. Dioden i adapteres lyser heller ikke når den er sat til. Heller ikke i laptoppen..
    Så indtil videre bruger hun min som passer i. Eneste forskel er at den er 20V/3.25A fremfor 19V/4.75A som den gamle var.


    Så.. jeg står vel og mangler en ny?


    Hendes gamle adapter var en LiteOn PA-1900-04. Vi bestilte en ny (samme brand + model navn) fra bærbar.com. Men dens stik passer ikke i hendes lap som er en Znote 6625WD.

  • hvor meget betyder voltene? jeg pønser på at sætte en 3,7 volt adapter til en discokugle der kræver 3v.
    vil det gå?


    tak for hjælpen

  • hvor meget betyder voltene? jeg pønser på at sætte en 3,7 volt adapter til en discokugle der kræver 3v.
    vil det gå?


    tak for hjælpen

    Det er en meget gammel tråd, du hiver op; du burde bare lave en ny ;)..
    Når det så er sagt, vil det formentlig betyde, at discokuglen kører lidt hurtigere (jeg antager, at det er den dims, der drejer discokuglen, du snakker om?), end den gjorde før. Jeg TROR ikke motoren tager skade, men det kommer meget an på netop hvilken motor, der sidder i discokuglen. Den KAN godt tage skade; du øger trods alt spændingen med 23%..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]