• Hej


    Jeg står og skal have nyt tv, pga. det nye signal og så videre. Det skal være et 42", og gerne Samsung eller Sony. Det SKAL være Full HD. Sagen er den at jeg har forelsket mig i de super tynde LED TV, men kan det ikke betale sig at købe endnu? Skal man vente på OLED? Har pt. et 32" samsung HD ready.


    Jeg tænkte på et af disse to -


    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=538334
    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=511142


    På forhånd tak
    Mvh Bjergkanin

  • OLED er stadig voldsom dyrt (Sony har lavet en 10" skærm, der koster omkring 30.000 kr) så jeg tror ærlig talt ikke det er noget der slår igennem før om et år eller to.


    Flatpanels kan du bl.a. se anmeldelser af diverse skærme.


    Hvis du kan lide billedkvaliteten og designet af Samsungs LED-skærmene så synes jeg det er et godt bud. Jeg var i Bilka for et par uger siden, og de havde et rigtig flot billede (det var formentlig også en bluray-film der blev vist).


    Jeg går ud fra du har stue/tag-antenne. Hvis det er rigtigt så sørg for at det har digital-tuner og MPEG4. Det er stort set alle nye TV, der har det, men nogle forhandlere forsøger at sælge nogle kun med MPEG2 tuner. Med sådan et vil man få sort skærm igen i 2011, hvis jeg husker korrekt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tak for svaret. Vidste ikke OLED var så langt væk, så det er udelukket nu :)


    Vi bor lidt ude på landet, så vi har ikke kabel, men en antenne. Lige nu er mit valg på den Samsung 40" som er ovenover, den har DVB-T/C og MPEG4, er det ikke det den skal have? :)


    Mvh Bjergkanin

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Tak for svaret. Vidste ikke OLED var så langt væk, så det er udelukket nu :)


    Vi bor lidt ude på landet, så vi har ikke kabel, men en antenne. Lige nu er mit valg på den Samsung 40" som er ovenover, den har DVB-T/C og MPEG4, er det ikke det den skal have? :)


    Mvh Bjergkanin


    Jo, det er det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Tak for svaret. Vidste ikke OLED var så langt væk, så det er udelukket nu :)


    Vi bor lidt ude på landet, så vi har ikke kabel, men en antenne. Lige nu er mit valg på den Samsung 40" som er ovenover, den har DVB-T/C og MPEG4, er det ikke det den skal have? :)


    Mvh Bjergkanin


    Det er korrekt. DVB-T betyder at den er til almindelig antenne, I dit tilfælde kan den så også modtage et signal via kabel-tv. :)

  • Super :) Fik lige fortalt at UE406000 er EU modellen, og den nordiske model hedder UE406050. Har hørt at der måske skulle være forskel på tuneren, så EU modellen ikke kan modtage det danske signal, er der noget i det??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Super :) Fik lige fortalt at UE406000 er EU modellen, og den nordiske model hedder UE406050. Har hørt at der måske skulle være forskel på tuneren, så EU modellen ikke kan modtage det danske signal, er der noget i det??


    Det er ikke usandsynligt i hvertfald :)
    Desuden kan du komme ud for at Samsungs pixel garanti ikke har samme tolerancer osv (antal døde pixel der skal til for at garantien kan bruges). Køber man et tv fra Samsung Nordic har man den gode pixel garanti, men er det parallel importeret fra et ikke skadinavisk land er det ikke samme garanti på det område.



    Mht. OLED: Tja, Samsung sagde tidligere på året at der ville gå 4-5 år før de kunne producere OLED tv i 40" + klassen til fornuftig pris, sååå dem ville jeg ikke vente på :)


    Mht. valg af LED: Sony er for dyrt, Samsung er vejen frem. Phillips har også nogle LED, men de er ikke lige så tynde (bruger ikke Edge LED) og generelt er billedet vist ikke på højde med de 2 andre producenter.


    Jeg vil anbefale dig at glemme 6xxx og 7xxx serien da disse har problemer med slør og input lag, og i stedet vende blikket mod 8xxx serien som udover at have fixet de nævnte problemer også har 200hz :)


    Du nævner ganske vist ikke hvad dit budget er, men et 40" ligger på 13.5k på nettet:
    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=504890


    Test af modellen:
    http://flatpanels.dk/test.php?…on=showfull&id=1255341088

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har os i længere tid holdt godt øje med Samsungs LED serie. og vil sige, så længe du holder dig fra deres 6000-serie altså 6000/6050/6070, så kan du roligt købe det.


    Deres 7000-serie og især 7070 er forholdsvis billigt og nogle af fordelene ved at vælge 7000-serien fremfor 6000-serien er internet på TV'et. DLNA er også på 7000-erne hvis du kender det. Super dejligt.


    Som David/Juice nævner så har de også en 8000-serie, men i forhold til prisen, synes jeg ikke det kan betale sig. Dog er der fixet flere børnesygdomme.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Som der bliver sagt l du op i 7000 serien for at rigtig få et ordentig billed. (efter min menig)


    Jeg har på det sidste selv kigget meget på tv og har fundet frem til at jeg gerne vil have Panasonic Plasma står lidt mellem 42G10 og 42V10.. V10'eren har helt fantastiske farver ved THX indstillingen.


    Måske et kig værd hvis du ikke er helt væk i det tynde design.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hvis du har YouSee som TV udbyder ska du ha DVB-C tuner i dit tv står os på deres hjemme side bare så du ik kun får et TV som har T tuner har en kammi med det problem på en Samsung 37tommer Fuld-HD den har kun DVB-T tuner og det synes han er nederen for et tv som ik er over 1 og halvt år gamle.


    Quote

    Digitalt tv i flere rum Med YouSee Kabel-tv kan du nu se digitalt, hvis blot dit tv er klar til det. Det er det, hvis det har en indbygget DVB-C modtager. Du kan med andre ord se digitalt tv i alle rum med et tv, der har indbygget DVB-C modtager. Det koster ikke ekstra, og det kræver ikke ekstra udstyr.


    http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=14835

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Som der bliver sagt l du op i 7000 serien for at rigtig få et ordentig billed. (efter min menig)


    Jeg har på det sidste selv kigget meget på tv og har fundet frem til at jeg gerne vil have Panasonic Plasma står lidt mellem 42G10 og 42V10.. V10'eren har helt fantastiske farver ved THX indstillingen.


    Måske et kig værd hvis du ikke er helt væk i det tynde design.. ;)


    Undskyld, jeg må lige bryde ind her :)


    Der er ingen forskel i billed kvaliteten mellem 6xxx og 7xxx serierne, 7xxx har bare samsungs Media@2.0 pakke som er multimedie funktioner. Panel osv er det samme.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Undskyld, jeg må lige bryde ind her :)


    Der er ingen forskel i billed kvaliteten mellem 6xxx og 7xxx serierne, 7xxx har bare samsungs Media@2.0 pakke som er multimedie funktioner. Panel osv er det samme.


    Kan være jeg tager fejl her, synes dog der er en forskel.
    Bare fordi 2 modeller har samme panel kan der godt være stor forskel ihvert fald inden for plasma,vil tro at det samme er gældende inden for LCD/LED. Panasonic G10 og V10 kører med samme panel G12 nemlig, men læst evt et par tråde inde på flatpanels om at G10 aldrig kan indstilles om V10 kan i dens THX indstilling.


    Dog er mit råd at man ALTID skal tage ud og se et tv, da det jo er forskelligt hvilke farveindstillinger man kan lide.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Tak for alle svarene :) Jeg tager ind i byen idag og ser om jeg kan finde et Samsung LED så jeg kan se billedet i virkeligheden. Hvis der så er kæmpe forskel på 6000 serien og 7000 serien så er de 1000kr ekstra da værd at overveje.


    Jeg er meget hooked på det tynde design, men hvis der er et meget bedre alternativ vil jeg ikke afvise det helt.


    Ikke for at gentage mig selv, men er der nogen der med sikkerhed kan sige om UE40B6000 vil virke på det nordiske net med sikkerhed, eller om man skal have den nordiske model, UE40B6050? eller er det noget, som man ikke kan sige med sikkerhed?


    Mit budget er forresten på 8000-9000 ca.


    Mvh Bjergkanin

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Tak for alle svarene :) Jeg tager ind i byen idag og ser om jeg kan finde et Samsung LED så jeg kan se billedet i virkeligheden. Hvis der så er kæmpe forskel på 6000 serien og 7000 serien så er de 1000kr ekstra da værd at overveje.


    Der er ikke forskel på billede kvaliteten mellem de 2, men det opdager nu nok hvis du kan se dem begge med samme materiale :) Vi har haft dem begge i Fona i lang tid og vi har da fået at vide at multimedia funktionerne er det eneste ekstra i 7 serien.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Der er ikke forskel på billede kvaliteten mellem de 2, men det opdager nu nok hvis du kan se dem begge med samme materiale :) Vi har haft dem begge i Fona i lang tid og vi har da fået at vide at multimedia funktionerne er det eneste ekstra i 7 serien.


    Har i fået dem indstilling med rigtige farver og gamma?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Har lige vræet nede i Expert og set både 6050 og 7070, og må indrømme jeg ikke kunne se forskel. Så som det er nu, bliver det en 6000 serie, men venter stadig lige indtil jeg får be/afkræftet om 6000 virker her i Norden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjergkanin
    Har lige vræet nede i Expert og set både 6050 og 7070, og må indrømme jeg ikke kunne se forskel. Så som det er nu, bliver det en 6000 serie, men venter stadig lige indtil jeg får be/afkræftet om 6000 virker her i Norden.


    Nej, du kan ikke se forskel, for alle de TV du ser i en butik er indstillet til "butik" mode. Det vil sige at det gainer farve, lys, laver grim sort-nv. og alt muligt andet. Mest af alt gainer de den blå fjernsyn. Dine øjne bilder dig ind at det mest blå fjernsyn er det skarpeste. En ting Sony fandt ud af da de kom til Europa for efter hånden en del år siden. Hvis du skal sammenligne dem, skal du selv så og konfigurere dem lidt. Samsungs står rimeligt godt i den indstilling der hedder film. Alt andet skal man holde sig fra. Dvs at den hvide farve et fjernsyn viser i en butik ikke er D65 (6500Kelvingrader - den definerede hvide farve i nordeuropa) men ca. 14000-16000kelvingrader. Det er den farve lysstofrør i et saltvandsakvarium har, for at få lyset til at virke havblåt. For at modvirke at alt er blåt i en butik, hænger man typisk lysstofrør op som lys - det er også blå.


    Du skal også huske at slå skærmtilpasning fra. Jeg har ingen ide om hvad Samsung tænkte, men de for større billedet 2% og skærer kanterne fra. Det vil sige at skærmen skal regne hele billedet ud - igen med forskudte punkter. Noget der absolut ødelægger et billede!


    Om du vælger en Samsung eller sony kan som sådan komme ud på et! 80% af en Sony-skærm er samsung-inmad. Jeg ved godt Samsung producerer paneler til rigtig mange forskellig mærker, men de producerer også sony's skærme. For et par år tilbage byggede de en fabrik i Asien. Sony betalte selve fabrikken, og Samsung betalte al inmad, og det er dem der kører den.


    Philips er ikke værd at tale om, hvis man sammenligner dem med andre mærker. De har (rigtig indstillet) et meget kedeligt og gråt billede. Det kan godt være de har ambilight, men det er i længden ikke noget du får et bedre billede ud af. Det forstyrer øjet utroligt meget!Hvis du har det, så sæt det til en hvis farve eller sluk det!


    Med mindre du ser rigtig mange VHS bånd, eller afspiller andet analogt over din skærm har du ikke noget at bruge 100Hz, 200Hz, 400Hz og 600Hz til. Det er bygget til analoge medier, og der virker det super godt, men nu har vi altså ikke noget analogt sendenet til TV i DK, så du får ingenting ud af det. Prøv at sætte dig og se Black Hawk Down med 400Hz - så skal du se US Marines danse ballet! Det er skræmmende så meget det gør.
    Hvis du ser meget fodbold, kan det være en smagssag at vælge det til eller fra. Der er mange hurtige panoreringer, hvilket man aldrig ser på film. Desuden kan man ikke undgå fejlregninger. Den skal jo (til 200Hz) udregne 176 billeder i sekundet ud fra de 24 den har. Det er rigtigt meget! Og der sker fejl.


    Med tuner er det helt rigtigt at du skal have en mpeg4 DVB-T tuner.


    En LED skærm er en rigtig fed skærm. Du skriver selv at du er blevet lidt forelsket i dem, og de er også super fede. Lige pt. er det næsten kun samsung der laver dem (der sidder en Samsung 7070 i B&O's LED-TV). Der er ikke noget galt med dem. Eneste forskel fra alm. LCD er at baggrundslyset er skiftet fra lysstofrør til LED lys. Det gør at du får et skarpere, hurtige og meget strømbesparende bagpanel sammenlignes med de andre.
    Hvis du vælger LED skal du vælge 7070 serien. De er de bedste, og alligevel ikke synderlige dyre. 6050, 7050 og hvad de ellers hedder (mindre modeller) er ikke noget værd i forhold til de andre.
    Du kan fx se på denne. Den er super fed, og hvis du tager ned i Hifi-klubben, kan du se den i action (rigtig konfigureret) - og det gør virkeligt utroligt meget!!


    Ang om alle virker i norden, er altid svært at finde ud af. flere forskellige skærme kan have samme navn, og ens skærme kan have forskellige navne. Jeg arbejder i selv i Hifi-klubben, og har hørt om kunder der har været på nettet og fundet en skærm 500 billigere end vi havde den, og når de kommer hjem finder de ud af at den er svensk. Dvs. at hele deres menu er på svensk, og at de ikke kan se tv i DK. Et virkelig dårligt sted at spare! Det kan ende ret uheldigt.



    Jeg håber det kan hjælpe dig til at få en ordentlig skærm :)