Computer projekt

  • Jeg har fået en tynd aflang glasvase som jeg vil lave en computer i, men jeg har desværre problemer med at finde dele til den.


    Vasen/kabinettet måler 30x31x3,5 (indvendige mål)


    Selve computeren er tænkt som arbejdscomputer og skal derfor bare kunne køre Photoshop shop flydende og kunne vise Blueray film. Det er ikke ment som en spille computer.


    Jeg ville også gerne bruge OS X på den men jeg har ikke den store indsigt i om jeg blot kan installere det når den er samlet eller om der er særlige krav til hardwaren.


    Men mit egentlige problem er at jeg ikke kan finde et sted at skaffe delene da dele til bærbare er svære at finde. (synes jeg i hvert fald)


    ligeledes er jeg lidt i tvivl om hvilke specifikationer den bør have.


    Jeg håber at i kan hjælpe så jeg kan få samlet den. Jeg har endnu aldrig leget med dele til bærbare men jeg regner ikke med at det er så forskelligt fra stationære.


  • hvordan vil du montere et bundkort i en vase af glas ? du ved godt det er nærmest umuligt ikke at ødelægge vasen ?

  • Så ville det måske være en ide med alternativ køling end luft, da den nok vil få svært ved at få luft?


    Du kan købe et ION bundkort med en Intel Atom processor?
    http://www.edbpriser.dk/Search…2%252fBundkort%257c3%2524


    Linket er til en liste med disse ION bundkort, der har et g9400 gfx onboard, og den skulle kunne klare bluray i 1080p :)
    Det er vist den mindste mainstream form factor (ITX), du kan få til en rimelig pris. De har vist processor på kortet, når du køber dem, så hold øje med om der er forskel på cpuerne :)


    Med hensyn til OS, så synes jeg du skule give Windows 7 en chance, inden du kører OSX :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Mht. til OSX så stiller det såvidt jeg husker ret specifikke krav til hardwaren, da det jo teknisk set ikke er lovligt at installere OSX på en Win/Linux maskine - derfor er driverudvalget mere begrænset og deraf kommer de specifikke krav :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • tak for linket.


    Nogen ideér til hvordan jeg finder en passende strømforsyning? Alle dem jeg har liggende er til almindelige stationære og de starter ved 550W hvilket nok er i overkanten.


    Hvilken type køling tænker du på? (kan også godt se at luft nok ikke er optimalt)




    Og jeg kører Windows 7 på min stationære og Ubuntu på min netbook så jeg synes at det er tid til at prøve kræfter med OSX. :)

  • Jeg tænkte på at fylde vasen med en form for væske måske??? Bare en ide jeg lige fik, så om det kan lade sig gøre, vil jeg ikke garantere :D


    Ved ikke om man kan få såkaldte ITX PSU'er. Er der nogen der ved hvor man kan få noget af den slags?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det skulle ikke være umuligt at fylde vasen med væske. Det er set før i casemodding kredse. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • det mindste du kan finde er Shuttle PSU'er. De kan dog højst være 300 Watt :) så det er også kun lige til arbejde :) de koster desværre bare omkring 500-600 kroner normalt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg tænkte på at fylde vasen med en form for væske måske??? Bare en ide jeg lige fik, så om det kan lade sig gøre, vil jeg ikke garantere :D


    Ved ikke om man kan få såkaldte ITX PSU'er. Er der nogen der ved hvor man kan få noget af den slags?


    i er da godt nok originale hva :)