Lydkort eller sådan?

  • Dav.


    Eftersom den grønne jack-indgang på mit bundkort er blevet slidt op, har jeg ikke længere lyd på min computer. Det er et kæmpe problem, og det driver mig til vanvid!


    Jeg er dog kommet på den smarte idé at sætte et eksternt lydkort i min computer, så jeg endnu en gang kan få noget lyd. Jeg ved dog ikke helt hvad for et jeg skal vælge...
    Kan I komme med nogen forslag til et lydkort? sådan så jeg ikke behøver at skifte hele mit bundkort (hvilket jeg ikke engang kan finde ud af)


    Jeg har kigget på sådan et Creative - SoundBlaster X-fi Go! http://dk.europe.creative.com/…ail.asp?rtype=4&ref=13012
    Jeg synes det virker som en fin løsning.. og til den lette pris af 300 kr bliver det ikke bedre :P


    Eller også så kom med nogen billige forslag (maks 500 kr) til et internt lydkort - så længe det er en PCI express så jeg glad, og det løser mit meget irriterende problem...

  • x-fi bliver også lavet til nogenlunde samme pris i pci-e udgave ......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • altså tænker du på et internt lydkort til pic-e?
    kiggede lige shg.dk og fandt at internt Creative - Sound Blaster X-Fi Xtreme, Audio - til en 350 kr. Ville det være et bedre valg?

  • Det er et rimeligt kort. Bruger selv X-Fi Xtreme Audio PCI-E på mit media center. Tror det vil være en bedre løsning, da dette også installeres inde i PCen modsat go kortet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja. Jeg gider ikke offer mange flere penge på det end hvad det kort koster. burde også give okay lyd; kan umuligt være dårligere end et standard på et ASUS P5KC :b


    Skal der egenlig nogen ledninger til kortet? altså tænker på om det ikke bare kun skal sættes i en pci slot og så kører det, eller om der skal noget ledningsvæk til?

  • Der skal ikke nogen ledninger til, medmindre du skal have lyd i fronten af dit kabinet.


    Det kort vil uden tvivl give langt bedre lyd end dit onboard kort. Synes i hvert fald at jeg kan høre forskel på både lydniveau og kvalitet.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H