2 psu'er i en comuter.

  • Hej folkens.


    Jeg har lige købt et XFX GTX 260 Black Edition, og det går pludselig op for mig, min strømforsyning ikke er kraftig nok. Derfor vil jeg sætte to psu'er jeg har liggende derhjemme sammen, indtil jeg får fat i en kraftigere psu. :)


    Dette skulle umiddelbart ikke være noget problem, men grafikkortet har brug for 6-pins-stik og tænker derfor, om det er klogt at koble et stik fra hver strømforsyning til grafikkortet? Tænker mere på om spændingsforskellen på de to psu'er, kan brænde noget af?


    Derudover går jeg ud fra jeg bare skal sætte de to strømforsyninger til at tænde samtidig?


    Jeg overvejer at købe en Corsair 750 watt, men er lidt i tvivl, om jeg skal købe HX eller TX-serien? Er der nogen idé i at give 200-300 kroner ekstra for HX-serien?


    TX-serien


    HX-serien


    På forhånd tak :)

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Hvis dit system består af det i din sig + det gtx260, så er 550w længe fint.
    Din computer trækker ikke mere end 350-400watt under max load.


    Hvis den ikke kan trække det slukker computeren (PSUen pga OCP).


    Til dit egentlige spørgsmål, så ja, du kan godt køre med to PSUer, der kan dog være noget bøvl.


    Ikke alle PSUer kan lide at blive koblet sammen, på den ene eller anden måde, fx hvis du trækker sort og grøn over til den anden PSU for at starte begge samtidig, det vil min OCZ og Silverstone ikke være med til.


    Så jeg starter den ene manuelt, og den er koblet til grafikkort, diske og andet og så den lille til cpu.


    Det skal siges at min SilverStone 750watt først giver op ved 4.5ghz på en i7 samt 2 GTX295 i SLi + alt det andet, så hvis din 550watt ikke kan trække dit system fejler den noget :)


  • Nu lige et spørgsmål også fra min side af .. men når du nu har to psu'er i og tænder dem hver for sig, tænder du dem så på sammetid eller kan du godt bare nøjes med at tænde den ene også måske vente 5 sekunder med at tænde nr 2 uden at der sker noget?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ser ud til at virke fint.


    Har dog ikke testet så meget endnu.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Det kommer også meget an på hvor mange ampere din PSU kan levere på 12V linien..


    Jeg havde en 700W i den her, men da den kun leverede omkring 30 ampere,
    og mit GTX295 kræver godt 46 ampere var jeg nød til at skifte.
    Min PC havde det med at spontant genstarte i spil..


    Købte så en 850W Corsair i stedet..
    Den levere 70 ampere på 12V linjen.


    Det hjalp.. :)