Gamer System !

  • Hej All, mit system som der er nu:


    Asus M3N-HD/HDMI motherboard
    AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz CPU
    SilerStone 1500W 110A PSU
    2x Asus ENGTX295 grafik kort
    4x LG Flatron L227WTP skærme
    8 GB 1066 ram
    WD VelociRaptor 150GB HD
    WD 500 GB HD
    G19 Keyboard
    NXZT Zero Kabinet
    Windows 7 rc1 x64


    Påtænker at udvide mit system.


    Quad-SLI:
    Hvilket 3. kort er det bedst valg til at understøde de 2 sidste skærme, ved Quad-SLI.


    Asus ENGTX260 ?


    Moterboard :
    Skal kunne klare 3 "dobbelte" grafik kort, da jeg vil på at køre Quad-SLI på mine 4 skærme.
    Vil også gerne op på 16 / 32 GB ram.


    Har set på M4N82 DELUXE, men det kan kun klare 16 GB ram.


    Hvilket motherboard skal jeg vælge ?


    Kabinet:
    Der skal være plads til grafik kortene og den store PSU, og have MEGET køling.


    Har set på Zalman GS1000.


    Hvilket kabinet skal jeg vælge ?


    CPU-Køling:
    Min CPU bliver lidt varm, så skal have en bedre køling.


    Vand ?


    Mit system køre 24/7 ved max load, så køling er meget vigtigt.


    Håber nogen har nogle gode forslag :)

  • Quad sli meed 3 kort? :crazyeyes: 2x gtx 295 = quad sli. Der er 2 GPU'er i hvert gtx 295.


    Lige et par spørgsmål:


    Hvad skal du bruge 16GB ram til?


    Du siger den køre 24/7 ved max load, er det en server? I så fald, var det så ikke en ide at få nogle flere harddiske?


    Quote

    Moterboard : Skal kunne klare 3 "dobbelte" grafik kort


    Der er ikke noget der hedder 3x gtx 295. Der er 3x gtx 285 i 3 way sli og 2x gtx 295 i quad sli.


    Du skal nok over på en I7 platform for rigtigt at få brug af al den grafik, eller overclock den cpu!


    Hvorfor 4 skærme? Så kommer sigtekornet i skydespil jo til at sidde mellem 2 skærme :$ Og hvorfor ikke nogle 24"? Det er jo lige en tand højere opløsning


    Din PSU er jo også helt ekstremt overkill..


    Du kan jo bruge vandkøling.. Eller få en ordentlig luftkøler


    Et Antec 1200 eller Silverstone TJ07 ville være et godt bud på et stort kabinet


    Synes det er en lidt mærkelig kombination af hardware... Ville gerne vide hvor du har købt den 1500w psu, for den kan ikke købes i DK.

  • Du skal vist bare oc den cpu for at udnytte de gfx du har i den nu :)
    Personligt mener jeg at et gtx295 ville være rigeligt, men du har jo også en del skærme :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hej Kasper,


    For at køre Quad-SLI med understødelse af 4 skærme skal man bruge 3 kort.


    Hvis du ser på Nvidia's site kan du se en konfig af dette.


    Hvis jeg opsætter mine 2x295 kort til Quad-SLI, "midster" jeg 2 af mine skærme.
    Så derfor kræves et 3. kort til at "styre" de 2 sidste skærme.


    Håber ikke det er nødvendigt med et 3. 295 kort, da de jo ikke er gratis.


    Jeg 4 Boxer et MMO, det vil sige at jeg køre 4x3D spil samtidigt, på 1 system.


    Som mit system er nu, køre det rigtigt godt, kan køre 3 spil clients uden lag, men når jeg loader den 4. "box" begynder jeg at få lag.


    Køre 1 game client i full scrren (windows mode) på hver skærm.


    Problemet med ram er at SSD'erne stadige er for langsome, så jeg havede en ide med at lave en 12-16 GB ram disk, for hurtigere load.
    Det tager selvfølig lidt tid at copy til ram ved start op, men når spillet først er uploadet til ram disken, skulle det køre hurtigere end alt andet (hvis det virker).


    AMD CPUen er god nok, da jeg jo bare køre en game client på hver core.
    (Venter med længles på at intel skal komme med deres nye 8 core cpu hehe)


    Ved at have overkill på PSUen blive den ikke så varm, da den så ikke skal køre med full load.


    Har købt min PSU ved http://www.shg.dk de har den.


    Hvilken CPU køling skal jeg vælge vand eller luft (link) ?

  • Quote

    For at køre Quad-SLI med understødelse af 4 skærme skal man bruge 3 kort. Hvis du ser på Nvidia's site kan du se en konfig af dette.


    Kan du ikke lige smide et link med det?


    Hvorfor ikke købe et par HD5870 fra ATI hvis du skal have så mange skærme? De har jo noget der hedder "Eyefinity" som, efter hvad jeg har forstået, skulle gøre dig i stand til at køre flere skærme på et grafikkort. Eyefinity


    Gætter på det er wow du skal multiboxe i? Det kræver slet ikke de grafikkort.

  • Nvidia link : http://uk.slizone.com/object/sli_multi_monitor_uk.html


    Boxer EverQuest.


    Problemet med EverQuest er at man ikke kan sætte "GPU affinity".


    EverQuest "loader" altid på GPU 0, så hvis man ikke bruger SLI, kommer man aldrig til at kunne udnytte de andre GPU'er. Meget dårligt design fra SoE's side.


    Hvis SoE' havede lavet et bedre design, kunne jeg så men godt klare mig med 2x9600 kort...


    Har kigget på Obsidian 800D kabinettet og måske en Cooling Hydro H50 CPU Cooler.


    EDIT: Vil ikke ud og købe andre grafik kort, da jeg jo har købte 295'erne.