Hvad betyder det!

  • Hejsa!


    Har lige surfet lidt rundt og stødte på noget som ikke er feset specielt meget ind på lystavlen. :O
    I forbindelse med en der skulle sælge ( det er altså ikke noget jeg skal købe, jeg er bare nysgerrig )en thin client computer så stod der at det krævede en klient server?
    Hvad betyder det helt præcist?


    :crazyeyes:

  • Hej!


    Tak for link, selvom det nok ikke lige helt var det jeg ledte efter.
    Har så selv søgt lidt på 'tynde klienter' og som jeg forstår det jeg har læst, så skal de tynde klient pc'ere tilsluttes en anden pc som så fungerer som server, altså så det bliver et netværk.
    Er det forkert opfattet eller hvad?


    :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Buzzy
    Hej!


    Tak for link, selvom det nok ikke lige helt var det jeg ledte efter.
    Har så selv søgt lidt på 'tynde klienter' og som jeg forstår det jeg har læst, så skal de tynde klient pc'ere tilsluttes en anden pc som så fungerer som server, altså så det bliver et netværk.
    Er det forkert opfattet eller hvad?


    :crazyeyes:


    Passer nok meget godt. Kan godt lide det med "tynde klienter" :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Buzzy
    Hej!


    Tak for link, selvom det nok ikke lige helt var det jeg ledte efter.
    Har så selv søgt lidt på 'tynde klienter' og som jeg forstår det jeg har læst, så skal de tynde klient pc'ere tilsluttes en anden pc som så fungerer som server, altså så det bliver et netværk.
    Er det forkert opfattet eller hvad?


    :crazyeyes:


    Nemlig, det betyder bl.a. også at ens data ligger på serveren og ikke på selve klienten. Bruges ofte på skoler hvis de har et IT rum eller lignende.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vi bruget det fks. på vores skole. Vi har to microsoft servere der føder alle skolens computere. Folk logger på domænet fra en computer i det lokale net som så henter data fra serveren. Hver bruger har et virtuelt drev så at selve maskinens data (altså klienten) ikke bliver ændret på nogen måde.


    /offtopic
    Fungerer i teorien fint - det tager bare på den lange side af 5min at logge på med de forældede maskiner :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |