• Jeg er blevet meget glad for at bruge Mac.


    Kan det give problemer når jeg tager til LAN med vennerne? altså med at computerene snakker sammen? og hvad med spil kan man spille alle spil på en mac? hvis ikke er der et program (emulatoe eller ligende) så man kan?

  • Hvis du har en nyere Macbook så kan du installere Bootcamp som gør det muligt for dig at køre Windows på maskinen - uden Windows bliver du ret begrænset mht. til hvad du kan spille. Det er stortset kun Blizzard som laver deres spil til begge systemer direkte.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg vil klart af egen erfaring sige PC, alle de utallige Windows funktioner som pludselig ikke er "kompatible". Det altså noget lort når der er en feature du mangler :)


    mvh. Simon

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af G34R
    Jeg vil klart af egen erfaring sige PC, alle de utallige Windows funktioner som pludselig ikke er "kompatible". Det altså noget lort når der er en feature du mangler :)


    mvh. Simon


    lad mig sige det sådan :) din erfaring er i hvert fald ikke mange mønter værd så ;) kompatibilitetsproblemer findes ikke i Macverdenen :) det drejer sig blot om lidt evne og interesse. En maccomputer kan præcist det en windowscomputer kan. Installer bootcamp, hvis du vil spille. Deling er lettere på en mac ved grundet Bonjour, og man kan altid blot bruge finders Opret forbindelse til server, hvis der skulle være nogle problemer :)


    hvis du mener det modsatte, må du da hjertens gerne fortælle mig hvorfor jeg har lavet et netværk bestående af 3 Windows computere, 2 Maccomputere, 1 Apple TV, en Xbox 360, Airport Extreme router, Netgear Router, en server, 2 printere, hvor alle ting kan tale sammen :)

  • @Helmer: Jeg snakker af min erfaring,(og som du helt selv nænvner det: "Ikke Mange Mønter Værd" som ikke har været den bedste eftersom jeg solgte den efter 2 måneder :)

  • Jeg har selv MAC, og den har jeg da med til LAN. Det er ikke alle spil der lavet til MAC, men mange nye gør.


    Se her hvilke der nu er
    Du kan vælge kategori til venstre i menuen.


    Og der kommer hele tiden flere.


    Jeg har dog også Windows installeret i Bootcamp


    Se generelt om kompatibeltet her



    Det virker super godt, og jeg kører (mindst) lige så hurtigt som en tilsvarende PC. Dog med meget federe design. Ang. multitouch er det kun 2-finger scrool der virker i Windows. 3-, og 4-fingersystem virker ikke.. Men det er jo også mere end på en PC.



    Jeg er i hvert fald super glad for min. Jeg får svært ved at gå tilbage til Windows som primær OS. OSX er bare federe!