Wake on LAN - igennem internettet!

  • Hey


    Ja gik ud fra jeg skulle placere denne her da det er noget netværkshalløj.


    Jeg skal nemlig have konfigureret noget Wake on LAN over internettet altså Wake on WAN, hvis man kan kalde det sådan. Jeg kan fint få det til at virke på mit LAN ingen problemer der, men så snart det er over WAN så virker det ikke. Jeg har lavet et portforward fra min globale ip adresse til computerens lokale adresse på port 9 UDP.


    Altså


    83.x.x.x:9 -> 192.168.1.13:9


    Også i programmet til at sende WOL pakken skriver jeg selvf. computerens mac adresse også min globale ip adresse.


    Gør jeg noget forkert?


    Min router er dog også af lidt forældet dato. Det er en Draytek Vigor 9100, men den har nu mange muligheder faktisk!


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • I routeren kan du ikke forwarde port 9 til en ip da din pc ikke har en ip når den er slukket.


    Det man kunne i min router da jeg brugte det for nogle år siden var at forwarde den port til en broadcast ip f.eks 192.168.1.255 alt efter hvad dit scope er.


    Det er dog forskelligt fra router til router om dette fungerer.
    Jeg brugte en Zyzel fra Cybercity

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GargaZol
    I routeren kan du ikke forwarde port 9 til en ip da din pc ikke har en ip når den er slukket.


    Det man kunne i min router da jeg brugte det for nogle år siden var at forwarde den port til en broadcast ip f.eks 192.168.1.255 alt efter hvad dit scope er.


    Det er dog forskelligt fra router til router om dette fungerer.
    Jeg brugte en Zyzel fra Cybercity


    Jeg ændrede det i routeren til broadcast adressen. Det hjalp ikke. Kiggede derefter om der var noget blokering af en art og fandt kun frem til følgende:


    Quote

    Enable Block fraggle Attack: Click the checkbox to activate the Block fraggle Attack function. Any broadcast UDP packets received from the Internet is blocked.


    - Men der var ikke sat hak i den boks, så er lidt på bar bund igen nu .. :(

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Hvad er det for et program du bruger til at sende magic packets med?


    Nogle af dem kan også sættes til at stå og lytte, så du kan have et sådan kørende på indersiden af din router for at tjecke om der overhovedet kommer nogen igennem routeren.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvad er det for et program du bruger til at sende magic packets med?


    Nogle af dem kan også sættes til at stå og lytte, så du kan have et sådan kørende på indersiden af din router for at tjecke om der overhovedet kommer nogen igennem routeren.


    /ask


    Jeg har brugt lidt af hvert.


    Blandt andet den her :
    http://www.dslreports.com/wakeup


    Men har også lagt et par programmer over på min telefon som skulle kunne gøre det. Det virker også fint nok når jeg er på lokal nettet med dem men så snart det er udenfor huset så virker det ikke. Så ja det ku meget vel tyde på at routeren blokere for det.


    Det ku være meget smart med sådan et program lige for at se om der overhovedet kommer noget ind igennem routeren! Kender du sådan et program?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet