en god overhaling

  • hej har fået et lille job da min lillebror på 11 skal have en pc i fødselsdags gave af mine forældre skal jeg finde en (er gjort :) ) så nu kommer næste trin jeg har købt en brugt Link kommer her http://www.shgcomputers.com/pr…varenr=375420&language=DK
    rimeligfed med neon lys indbygget men som sagt skal den have en overhaling har omkring 500 til 600 til et nyt Grafikkort Dens strømforsyning er på 400watt med pci exepres 16x. da jeg ikke ved så meget om strømkrav ved jeg ikke helt hvad det kan trække at bygge det i er ingen problem da jeg før har byget pcer op fra bunden :)
    indtil vidre har jeg kig på dette http://www.komplett.dk/k/ki.as…30-4E27-81A8-B134E45CBAB6
    men ved ikke om 400watt er nok hvad kan i ellers forslå
    (ram skal også opgraderes men der har jeg fundet 2 1gb blokke som jeg skal have hjem :hb:)

  • Er lidt i tvivl om den 400 watt kan klare det kort. Men det er forsøget værd, dog er jeg helt sikker på at resten af systemet ikke kan føde det grafikkort ordentlig. Ville finde mig et brugt gfx i stedet for. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Er lidt i tvivl om den 400 watt kan klare det kort. Men det er forsøget værd, dog er jeg helt sikker på at resten af systemet ikke kan føde det grafikkort ordentlig. Ville finde mig et brugt gfx i stedet for. :)


    har haft spurgt på andre forums og der er der nogle der linker til denne her istedet http://www.pricerunner.dk/pl/3…-TV-OUT-Sammenlign-Priser som skulle bruge mindre strøm end normale jeg ved da godt at processoren ikke er for kraftig i forhold til sådan et kort :) men har søgt på youtube hvor jeg fandt en video med en pc med samme processor og et ati 4670 og han kørte crysis uden lag på high setings :D og når du nu skriver gfx hvilket serie nr ville du så fortrække ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dani6745


    har haft spurgt på andre forums og der er der nogle der linker til denne her istedet http://www.pricerunner.dk/pl/3…-TV-OUT-Sammenlign-Priser som skulle bruge mindre strøm end normale jeg ved da godt at processoren ikke er for kraftig i forhold til sådan et kort :) men har søgt på youtube hvor jeg fandt en video med en pc med samme processor og et ati 4670 og han kørte crysis uden lag på high setings :D og når du nu skriver gfx hvilket serie nr ville du så fortrække ?


    Ville vælge det 4670 kort du har fået fra et andet site. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dani6745
    tror jeg også jeg gør selv om det ikke er nær så fedt som det jeg havde fundet :)


    Du skal købe det du har lyst til. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dani6745
    det er der da selvfølgelig noget om :D ville bare gerne vide om de 400 watt var nok og her for 20 min siden fandt jeg en side med kortet hvor der stod kravene (400 watt) XD
    processoren bliver nok også skiftet engang men det må han selv spare op til =)
    fandt lige denne så du evnt kunne se hvor rimelig processoren køre :D
    http://www.youtube.com/watch?v=LkWM-2fIR-k


    Jeg kender godt 3500+ har selv haft den for ca 2.5 år siden. :)
    Mht senere opgradering så er det nogle x2 til 939 men de er lidt sjælne.
    Jeg tror ikke det ice-q bruger væsentlig mere strøm end det andet gør så det behøver du ikke bekymre dig om.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • regner også med at processoren skal skiftes ud senere sagen er den at inden ideen om at give den i gave var ideen at han skulle vente til han havde haft fødselsdag så han kunne se hvor mange penge han fik der også skulle han så opgradere den med grafikkort og ram også hen ad tiden bundkort inklusiv processor men når han nu for denne hvor der kun mangler opgradering af bundkort så skal han jo bare spare lidt op også kan det ellers bestilles hjem og mugeligvis et nyre styresystem en XP :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dani6745
    regner også med at processoren skal skiftes ud senere sagen er den at inden ideen om at give den i gave var ideen at han skulle vente til han havde haft fødselsdag så han kunne se hvor mange penge han fik der også skulle han så opgradere den med grafikkort og ram også hen ad tiden bundkort inklusiv processor men når han nu for denne hvor der kun mangler opgradering af bundkort så skal han jo bare spare lidt op også kan det ellers bestilles hjem og mugeligvis et nyre styresystem en XP :D


    Lyder fornuftigt nok hvis pengene er små, :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate