Macbook or what?

  • så jeg skal købe en bærbar


    har ca 18000 til det


    den skal bruges hver dag til studie.


    og den skal kunne bruges til at spiller spil på. (WoW) (Aion) osv




    kan jeg bruge en mac book pro 15 tommer ?


    eller skal jeg kigge efter noget andet? forslag er velkomne... (max 15 tommer skærm)

  • Ja min Macbook Pro 13" klare wow fint :) Så hvorfor skulle 15" med både 2 grafik kort og flere ram, hurtigere processor ikke gøre det endnu bedre ? Er super glad for min mac :D. Mac har også mindre Bugs end windows og jeg syntes prencipjelt det køre hurtigere, og er bare nemmere at finde rundt i :)

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

  • World of Warcraft er nærmest bygget til Mac. Min gamle titanium som er håbløst forældet kunne køre box spillet udmærket med god grafik.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har den nye MBP, og gav ca. det samme for den. Den er fantastisk, og jeg er super glad for den. Jeg har ikke spillet så meget på den, men alt jeg har kastet efter den har den spist råt.


    Jeg laver video, og det kører den uden problermer. (se specs i signatur)


    Jeg kan kun anbefale den, da det er en super stabil maskine, og den lange batteritid er kun et plus til studiebrug.

  • Personligt vil jeg sige or what.
    Men der er mange der er glad for en mac. Som nogen her påpeger kan man få meget kraftigere windows basseret pcér til pengene, men det er et spørgsmål om religion synes jeg.
    Du må gøre op med dig selv om det er pengene værd. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • lyder altsamen meget godt. :)



    hvis jeg glemte at skrive det har jeg allerede en stationær der køre som en drøm :)


    så det behøver ikke at være nogen overdrevet spillermaskine (nu når vi snakker om de stærkere windows modeller du kan få)


    måske kunne i smide et link til en af dem, så jeg kunne kigge på den. og samenligne med macbook pro


    :drink: :clap:


  • Med et budget på 18000 kr kan du jo tage på næsten alle hylder. Der når du jo astronomisk lang på bærbar pc markedet. ;)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Du skal nok bare tjekke op på om Aion kører under Mac OS. Mener ikke det ligesom WoW kan køres direkte på Apples platform.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Næh, det kan nok ikke køres i OSX men der er jo Bootcamp hvis det endelig er. ;)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Næh, det kan nok ikke køres i OSX men der er jo Bootcamp hvis det endelig er. ;)


    Så ryger pointen ved en mac jo lidt. Hvis ikke det er fordi man vil bruge Mac O/S så er der da absolut ingen pointe i at give overpris for at hardwaren er plukket ud og testet sammen af apple....


    /ask

  • Altså Mac er ganske gode studiebærbare, da deres batteri holder strøm i lang tid og de er dejlige at bære rundt på.
    Derudover er byggekvaliteten noget af det bedste jeg har prøvet. Jeg har selv kigget på denne Mac: http://store.apple.com/dk/conf…MB985DK/A?mco=MTE0MTQzNDA


    Det endte dog med at blive en brugt Dell XPS 1330, da den kostede væsentligt mindre og kunne bruge alle de programmer, jeg bruger på mit studie (Hvilket Mac ikke kan uden diverse emu-programmer og andet frustrerende møg)
    De to argumenter gjorde at Mac var temmelig meget ubrugelig for mig, så satsede i stedet på en Windows 7 laptop.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Jeg har læst at apple er på vej med ny MBP, med (kan ikke huske det) i5 elleri7 CPU. Jeg ved ikke hvornår det kommer og om du har lyst til at vente. !



    en ny macbook pro. hmm har google det. men kan sku ikke finde den, ved du sagde du ikke kunne huske det.


    men måske kan en anden, og smide et link til det. måske værd at at vente, og købe/låne en brugt midlertidigt :)