LG Nas - spørgsmål til brug af NAS

  • Jeg har fået mulighed for at købe en relativt billig NAS - denne model:


    http://www.pixmania-pro.co.uk/…1006/fiche.html#tech-desc


    Fint, tænker jeg. Mulighed for endelig at få alt den plads til billeder, film m.v. som jeg har brug for. Kender intet til NAS, derfor mine spørgsmål:


    Som jeg forstår det, har jeg mulighed for at tilslutte den på en måde, så jeg har adgang til filerne trådløst i huset (eksempelvis Iphone, Touch osv), hvor jeg bor, samt via internettet, hvis jeg er på arbejde eller andre steder. Det kræver bare, at jeg tilslutter den direkte til min trådløse router, der så bare skal være tændt (computeren behøver ikke en gang at være tændt). Er det rigtigt?


    Og hvis ovennævnte er korrekt: Jeg kan vel ikke bruge den som almindelig harddisk på computeren, for bliver hastigheden ikke for langsom, når den ikke er direkte tilsluttet computeren?



    VH
    KRS



    Ps. Skal måske nævne, at jeg har en router gemt i et skab et sted. Den er tændt 24/7 og leverer internet til 4 stik i lejligheden. Planen er at udskifte den med en trådløs udgave, så den fortsat leverer til de 4 stik men samtidig altså er trådløs

  • Det er korrekt, den tilsluttes routeren og kan så bruges som du beskriver, men ikke som "almindelig" harddisk til Windows nej.
    Når du skal ud og have ny router vil jeg anbefale at du køber en med N standarden da den levere mest båndbredde hvilket jo er alt afgørende hvis du vil streame film trådløst :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Det er korrekt, den tilsluttes routeren og kan så bruges som du beskriver, men ikke som "almindelig" harddisk til Windows nej.


    Ok - men hvis det er, kan jeg vel også tilslutte den direkte til computeren, men så mister jeg de andre muligheder?




    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Når du skal ud og have ny router vil jeg anbefale at du køber en med N standarden da den levere mest båndbredde hvilket jo er alt afgørende hvis du vil streame film trådløst :)


    Ok - et godt råd. Det anede jeg intet om :9xo