Blue Screen of Death efter nyt mobo

  • Halløj. Har lige skaffet mig et nyt bundkort og har fået det hele samlet osv igen. Men når jeg starter op, får jeg en Blue Screen of Death lige efter den er startet med at loade Windows XP.
    Den viser kun fejlmeddelelsen i et splitsekund, men fik et billede af det.
    Det er fejlkoden: 0x0000007B


    Hvad kan der være galt? Kan det have noget at gøre med driveren til mobo ikke er installeret? Og hvad kan jeg gøre?


    Kan forresten heller ikke starte op i fejlsikret tilstand.


    Setup er:
    P5QL PRO (gamle mobo var et P5LD2-VM)
    E6600
    4gb Mushkin
    BFG 8800gt
    600w Silvercrest (ved godt det er overkill ;))


    Håber nogen kan hjælpe!


    SpiXe

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • et godt råd flydt aldrig et kørende styresystem til et nyt bundkort det gir BSOD, og selv du som regl afinstaller drivere til bundkort og alt mulig og flytter disken så køre den aldrig 110% igen...


    det rigtige er at installer ny OS når man skifter bundkort det funker :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Kan ikke helt præcis huske hvad fejlen er men jeg ved hvad løsningen er og det er en formatering :)


    har han vel gjort efter mobo skift. Ellers er det på tide da. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Damn. Havde håbet på det virkede... :P Det gjorde Dell's WinXP nemlig. Men så er det jo en ominstallering det bliver til. Takker!

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    jeg læser det første indlæg som om at han ikke har gjort det.


    Haha. Det havde jeg nemlig ikke, nej :P Havde fået det til at virke fint før, så ville prøve igen. Og vidste faktisk ikke, at det var så galt ikke at formatere efter mobo skift.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Det kunne være AHCI, der var slået til på dit gamle bundkort og ikke på dit nye, eller omvendt.


    Det er ikke nødvendigt at reinstallere bare pga. skift af MB. Men afinstallation af drivers er klart et must!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DingDong
    Det kunne være AHCI, der var slået til på dit gamle bundkort og ikke på dit nye, eller omvendt.


    Det er ikke nødvendigt at reinstallere bare pga. skift af MB. Men afinstallation af drivers er klart et must!


    vil så aldrig selv køre med det da det ik kommer til at funkere 110% som et reinstalleret OS vil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    vil så aldrig selv køre med det da det ik kommer til at funkere 110% som et reinstalleret OS vil.


    Ikke med XP nej, men AHCI er også først kommet til senere.
    Windows Vista og 7 tilpasser sig selv når det finder ny hardware og finder drivers via Windows Update. Derfor vil det kører lige så godt som en frisk installation.


    Man vil nok fornæmme det anderledes, man det er ren indbildning, så jo det vil køre lige så fint som ens gamle installation så længe man sørger for at fjerne drivers der er unikke for det MB man brugte før kontra det nye.

  • DingDong hvorfor er det så flere og flere faktisk opgir at prøve forsøge, og så bare installer en ren Windows istedet?


    kender flere os dem som er mere nørder end mig de vil heller ik gøre det nummer så der må jo være noget om det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    DingDong hvorfor er det så flere og flere faktisk opgir at prøve forsøge, og så bare installer en ren Windows istedet?


    kender flere os dem som er mere nørder end mig de vil heller ik gøre det nummer så der må jo være noget om det.


    Fordi at du garanteret ikke afinstallere alle drivers..


    Jeg har selv gjort det op til flere gange. Aldrig har jeg oplevet problemer med det, så længe der blev afinstalleret drivers før delen blev skiftet.


    Princippet er jo det samme med et grafikkort.
    Hvis den driver der allerede er installeret ikke er kompatibel med det nye grafikkort, vil det ikke fungere. Derfor afinstallerer man den så man kan installere en der helt sikkert er kompatibel, når man installerer det nye.
    Der installerer dine nørd-venner da vel ikke OS forfra, vel?


    Princippet er som sagt nøjagtig det samme.

  • på windows xp og ældre er problemet oftest chipsettet der fucker systemet op når man bruger samme OS til et nyt system....men er chipsettet fra samme fabrikant kan det oftest godt lade sig gøre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    på windows xp og ældre er problemet oftest chipsettet der fucker systemet op når man bruger samme OS til et nyt system....men er chipsettet fra samme fabrikant kan det oftest godt lade sig gøre.


    Og begge var Intel denne gang, hvis jeg ikke tager meget fejl. Dog virkede det ikke og jeg har formateret den og den kører fint nu :) Så det hele er lige meget.. Lukket :D


    Og tak for svarene! Lidt klogere bliver man jo hele tiden.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB