Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 20. oktober 2009, 19:54

Jeg har smidt en af mine SataII harddiske i en ekstern case og koblet den til maskinen med eSata stikket på fronten af mit kabinet (der så er koblet på et SATA stik på bundkortet).

Det virkede fint i første omgang efter at jeg skannede efter plug & play enheder i device manager. Jeg slukkede så harddisken for at teste om systemet selv kunne regne ud at disken ikke længere var koblet på...men nej. Ingen hotswap. Efter en hurtigt reboot af systemet kan jeg nu ikke længere få disken til at dukke ordentligt op via E-Sata. Den dukker op i device manager og tilmed i disk manager men partitionen genkendes ikke ordentligt ifgl. programmet. Har prøvet at koble disken til via USB2 og dér virker den fint nok. Méeeeen.... :roller:

Hvordan får jeg disken til at opføre sig ordentligt og dukke op igen? Har prøvet at slå AHCI på i BIOS'en men det eneste dét gør er at gøre post post'en utroligt langsom med en BIOS installerings skærm af en art der passer og så booter Windows op (hvilket BSOD'er med det samme og genstarter)

Halp! :baby:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

2

onsdag, 21. oktober 2009, 16:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Illanair
Jeg har smidt en af mine SataII harddiske i en ekstern case og koblet den til maskinen med eSata stikket på fronten af mit kabinet (der så er koblet på et SATA stik på bundkortet).

Det virkede fint i første omgang efter at jeg skannede efter plug & play enheder i device manager. Jeg slukkede så harddisken for at teste om systemet selv kunne regne ud at disken ikke længere var koblet på...men nej. Ingen hotswap. Efter en hurtigt reboot af systemet kan jeg nu ikke længere få disken til at dukke ordentligt op via E-Sata. Den dukker op i device manager og tilmed i disk manager men partitionen genkendes ikke ordentligt ifgl. programmet. Har prøvet at koble disken til via USB2 og dér virker den fint nok. Méeeeen.... :roller:

Hvordan får jeg disken til at opføre sig ordentligt og dukke op igen? Har prøvet at slå AHCI på i BIOS'en men det eneste dét gør er at gøre post post'en utroligt langsom med en BIOS installerings skærm af en art der passer og så booter Windows op (hvilket BSOD'er med det samme og genstarter)

Halp! :baby:

Så har du fra start af kørt i IDE mode,altså uden AHCI ? Ville da ikke undre mig hvis det er derfor,det er sføli underligt den virkede den ene gang ? AHCI skal bruge driver,Vista/7 kommer med dem,dvs slår du AHCI til inden inst blir det automatisk inst.XP skal ha inst driverne under installation af OS.

3

onsdag, 21. oktober 2009, 18:40

EDIT : Fandt endelig løsningen. Windows 7 kan åbenbart ikke selv skifte over til at bruge ACHI drivere hvis man sætter det til EFTER installationen. Måtte ændre en enkelt værdi med regedit og så genstarte. Nu kører disken som en drøm.

:clap:

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT H700i| Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandkøling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HerrMansen" (21.10.2009, 20:51)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.