Forstærke signal på trådløst netværk?

  • Hej Alle!


    Jeg har lidt problemer med mit trådløse netværk.


    På min fars computer, som er placeret 3 meter fra den trådløse router, opnås en forbindelse på lidt over 13 mbit.
    På mit værelse, som er en del længere væk, og igennem et par vægge, opnår jeg en forbindelse på sølle 0,8 mbit og en uploadhastighed på 0,10 8o


    Jeg har prøvet at trække kabel fra routeren og til min computer. Derved opnåre jeg også 13 mbit.


    Er der nogen måde man kan forstærke det trådløse signal på?


    Vi har en Linksys router.


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det nemmeste (og måske eneste løsning) er at sætte et access point op et sted i mellem routeren og dit værelse :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • First of all:
    Hvilken router er det? Gerne model


    Er det en 802.11g router?


    Har du prøvet at opdatere firmwaren på den? Det har hjulpet mig nogle gange - også med hvor mange pakker den dropper og hvor ofte routeren bare dør spontant.


    Dessuden mener jeg at der i routeren er mulighed for at justere sende styrken.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Hej Alle.


    Undskyld jeg ikke lige har fået svaret, men jeg er nået til den konklusion at det ikke er pga. dårligt signal. Jeg er nu overbevist om at det er software fejl.


    Jeg har prøvet at teste hastigheden når jeg bruger min bærbare computer, og på mit værelse får jeg en hastighed på omkring 10 mbit. Rigeligt for mig.


    Det trådløse netværkskort, som jeg selv har købt og installeret, er et LevelOne WNC-0301 11g, fra Bilka.
    Er det simpelthen for dårligt? Er det derfor?


    Jeg har nu rodet lidt med det medfølgende software, men det har blot resulteret i at det trådløse nu slet ikke virker. Jeg kan simpelthen ikke få det installeret korrekt.


    Første gang det lykkedes mig at installere kortet, gik jeg ind i enhedshåndtering, fjernede enheden og genstartede Vista. Da jeg genstartede computeren virkede det lige pludselig. Dog trak det kun den der ene mbit., som jeg snakkede om.
    Dette gør ikke engang tricket længere.


    Når vista installerer kortet står det som et Realtek. Når jeg så installerer den medfølgende software og driveren, så står det inde i den medfølgende utility at der er 70% modtagelse, hvilket går under kategorien "good".
    Dog virker mit internet stadig ikke, og i windows' netværksoprettelse står der "Adgang: Kun lokalt".


    Nogle forslag?


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Det ser ud til at du skal have et nyt kort, hvis du ikke kan få det til at virke. Hvilken hastighed har du hvis du sætter dig ind ved siden af din far?? Så må du kunne tjekke om det er kortet - hvis det kan komme til at virke.


    Ellers køb et ordentligt den her gang.


    Hvad signal har i nu? 802,11b/g/n?
    Skal den sidde med USB, PCI, Express card eller hvordan skal det sidde i computeren?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Det ser ud til at du skal have et nyt kort, hvis du ikke kan få det til at virke. Hvilken hastighed har du hvis du sætter dig ind ved siden af din far?? Så må du kunne tjekke om det er kortet - hvis det kan komme til at virke.


    Ellers køb et ordentligt den her gang.


    Hvad signal har i nu? 802,11b/g/n?
    Skal den sidde med USB, PCI, Express card eller hvordan skal det sidde i computeren?


    Ja, det kan godt være jeg skal ind og bytte det. I så fald køber jeg også et bedre et.


    På min bærbare er signalet lige præcis omkring 10 mbit overalt i huset.


    Jeg ved at vores forbindelse er 15 mbit. Er det, det du efterspørger? Ellers kan jeg lige kigge når jeg kommer hjem.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Der findes forskellige stdander når man snakker trådløs internet. Det hele hedder 802,11. Der er så forskellige bogstaver at sætte bagefter. a/b/g/n. Du kan læse mere her:
    http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11


    DU skal bare tjekke din trådløse router, og så købe kort derefter.


    Jeg er lidt i tvivl. PCI-kortet hedder 11g. På siden af kassen er der dog nogle forskellige bogstaver, og der er der krydset af ved 'E'.
    Af andre muligheder man kunne krydse af ved er der 'K', 'SA', 'A', 'U', 'AU' og 'J'.


    Routeren er en Linksys WRT54G Wireless G.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Men så burde mit kort da være fint nok, eller hvad?
    Jeg behøver ikke nogen voldsom hastighed. Jeg skal kun lige uploade billeder en gang i mellem.


    Kan det ikke, som jeg snakker om i et af de ovenstående indlæg, skyldes at jeg ikke kan finde ud af at benytte softwaren ordentligt? Min 4 år gamle bærbare computer, kan trods alt sagtens få 10 mbit herinde på mit værelse.


    Og nu, efter at have rodet lidt med softwaren, virker det trådløse slet ikke.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Prøv at start fra bunden med det igen. Hvis det står som realtek er det næppe den driver der passer bedst til kortet.


    Så:
    1. Fjern kortet (fysisk) og alle drivere til det.
    2. Smid kortet i igen
    3. Find og installer de rigtige drivere (eventuelt på levelOne's hjemmeside)


    /ask


  • Problemet er først og fremmest at Vista automatisk, og uden at jeg kan stoppe det, installerer enheden når jeg starter computeren op. Det ved jeg ikke om gør noget.


    Desuden er der ikke, i det medfølgende software, mulighed for kun at installere driveren til enheden. Det der hjælpeprogram installeres automatisk med, og så virker det ikke.


    Hvis jeg så, efter at have installeret det hele, lukker for hjælpeprogrammet, og opretter forbindelse til netværket gennem Windows, så står der 'Adgang: Kun lokalt', selvom driveren er installeret og netværkskortet inde i enhedshånderingen, ganske rigtigt står som et LevelOne.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Men så burde mit kort da være fint nok, eller hvad?
    Jeg behøver ikke nogen voldsom hastighed. Jeg skal kun lige uploade billeder en gang i mellem.


    Kan det ikke, som jeg snakker om i et af de ovenstående indlæg, skyldes at jeg ikke kan finde ud af at benytte softwaren ordentligt? Min 4 år gamle bærbare computer, kan trods alt sagtens få 10 mbit herinde på mit værelse.


    Og nu, efter at have rodet lidt med softwaren, virker det trådløse slet ikke.


    Begge kort er g-standarden, så hastigheden skulle være fin der. Der burde du godt kunne trække 10mbit ud uden problem (de 54 mbit er kun teoretisk - i praksis kan du ikke hive så meget ud, men du burde kunne få 10).


    Jeg gætter på det er drivere så. Har du prøvet at sætte kortet i andre computere?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Begge kort er g-standarden, så hastigheden skulle være fin der. Der burde du godt kunne trække 10mbit ud uden problem (de 54 mbit er kun teoretisk - i praksis kan du ikke hive så meget ud, men du burde kunne få 10).


    Jeg gætter på det er drivere så. Har du prøvet at sætte kortet i andre computere?


    Nej, jeg har ikke rigtig andre computere at prøve kortet i.


    Har du et bud på hvad jeg kan gøre for at få driverne installeret korrekt? Det medfølgende software, synes jeg ikke virker for mig og jeg tvivler på at det behøver være så avanceret, når det er købt i Bilka.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)