Lenovo X200 - Grafik?!

  • Hey


    Jeg står og skal have mig en ny lille og hurtig laptop.


    Computeren skal bruges til at arbejde med musik og lyd, så der kræves en smule mere regne kraft end en netbook kan levere. Så gerne en Core 2 Duo, 2,2 Ghz som minimum og 2 - 4 GB Ram.


    Hælder mest til Lenovo X200, da jeg har rigtig gode erfaringer med Lenovo / IBM. Og ellers har jeg kig på en Dell Studio XPS 13. Det eneste der egentlig gør at jeg ikke allerede har købt lenovoen endnu er at jeg måske også skal bruge den til en lille smule spil. Ikke krævende spil eller noget, men bare sådan noget som CS: Source og HL2. Kan sådan en Lenovo trække det, eller bliver jeg nødt til at skal have mig sådan en Dell Studio XPS 13?


    Håber i kan hjælpe. Planen var ellers at bare bestille den og sende den tilbage på 14 dages returretten hvis den ikke kunne slæbe det, men de regler er åbenbart lidt anderledes når vi snakker notebooks.


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • No one?! :o

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Jeg ville ikke tage XPS'en.. vi har Dell på arbejde og er i et øjebliks svaghed kommet til at købe et par XPS modeller... den lille 13" model har der været service på 8 gange og den virker stadig ikke ordentligt.


    sådan noget skrammel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Grafikken er lidt i stil med det x1400 der sidder i min datters Acer (x1400) - ihf. ud fra 3DMark06...
    Om det er godt nok til dig må du selv vurdere.


    Hvor meget får den så i 3dmark 06 ? Og kan den kører cs source som et eksempel?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    tjekkede du det vedlagte screenshot fra notebookreview?


    Jeg kan ikke lige umiddelbart se noget X1400 kort i det screenshot? Men uanset hvis det X1400 så kører ligeså godt som det X4500 fra intel, så siger det jo stadig ikke hvor godt det kører CS:S.. :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Jeg kan ikke lige umiddelbart se noget X1400 kort i det screenshot? Men uanset hvis det X1400 så kører ligeså godt som det X4500 fra intel, så siger det jo stadig ikke hvor godt det kører CS:S.. :)


    seriøst brug så hold dig fra det :) har det i min e6400, og det er ike noget jeg umiddelbart ville installerer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    seriøst brug så hold dig fra det :) har det i min e6400, og det er ike noget jeg umiddelbart ville installerer.


    Det er heller ikke til seriøst brug, så det behøver ikke kører perfekt.. Kunne bare også godt ske at jeg kom til at mappe til cs source nemlig også er det jo en god ting at kunne teste sit map :) Hvordan ligger din fps i cs source så ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Det er heller ikke til seriøst brug, så det behøver ikke kører perfekt.. Kunne bare også godt ske at jeg kom til at mappe til cs source nemlig også er det jo en god ting at kunne teste sit map :) Hvordan ligger din fps i cs source så ?


    skal jeg virkelig installerer det ? :)

  • Hehe det behøver du ikke men det ville da være fedt hvis du gad ihvertfald! :D Har kigget lidt rundt på nettet og det ser ud til at CS Source har en avg. fps på omkring en 25 - 30

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi
    Hehe det behøver du ikke men det ville da være fedt hvis du gad ihvertfald! :D Har kigget lidt rundt på nettet og det ser ud til at CS Source har en avg. fps på omkring en 25 - 30


    skal nok teste det i morgen ;) orker det bare ikke i aften

  • Jeg kan varmt anbefale en x200 - jeg har én selv og det er det bedste køb jeg har gjort angående bærbare.


    Jeg har haft den nu i lidt over et år og jeg må sige at jeg er imponeret. Den fylder intet, larmer minimalt også har jeg stadig mulighed for at game lidt.


    Jeg må sige at spil oplevelsen ikke er den bedste i og med jeg er vant til min stationære, men jeg har da bådet spillet COH og seneste Anno 1404 - men jeg ville ikke vælge maskinen hvis jeg skulle have en gamer bærbar.


    Tilgengæld har jeg den altid med mig. Vægten og størrelsen gør at der altid er plads i tasken, så den er altid med på farten. Og selv med std batteri og ved tekstbehandling kan jeg stadig holde over 3 timer.


    Jeg bruger den selv til universitetsbrug (hvad det så end vil sige: ) Jeg bruger normalt programmer som Maple, Matlab, Latex og diverse compilere og her virker den virkelig upåklageligt. Som du selv nævner så er den jo også forholdsvis hurtig hvad angår processoren.


    Hvis jeg skal nævne ét minus; så må jeg sige at det er at den faktisk er så lille. Hvis du skal bruge den som stand-alone og ikke have nogen anden skærm eller stationær derhjemme, så vil du måske nok blive lidt ked af størrelsen på skærmen - det har jeg i hvert fald opdaget, da man har pokkers svært ved at læse en hel pdf side af gangen, uden at skulle zoome ind på den.


    En ekstra ting som jeg bruger meget er den trådløse antenne som sidder i den, og der kan jeg kun sig at den virker. Jeg fanger mange AP som andre ikke gør - virkelig en god antenne. Dessuden har du mulighed for at smække et SIM-kort i også er du på nettet.


    Hvis du har lyst til at få den fulde oplevelse af Lenovo, så kan jeg lige nævne at der er kommet en docking station til den, med indbygget optiske-drev, plads til ekstra HDD osv osv....


    (BTW - du skal ikke være bange for at den kun har 'klitoris'. Jeg havde aldrig leget med sådan en lille fin rød dims før :$ Men det lærer man squ hurtigt, og nu kan jeg ikke undvære den! 8)

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • X200 er sikkert en fin maskine, men hverken X1400 eller X4500 egner sig til spillebrug, sikkert heller ikke til css.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Den skal selvf. heller ikke bruges til gaming.. Hvis den ikke kan køre sådan noget som cs source overhovedet jamen så er det jo bare ærgeligt.. :)


    Aka -J- : Er også meget spændt på at modtage den ! :D Tak fordi du lige kom med det input! :) Har haft en bærbar med 10" skærm som jeg synes var okay i størrelsen når jeg var afsted så denne vil sikkert passe mig fint også ! :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Så fik jeg købt mig en x200. Dejlig maskine! Det er samme kvalitet som i de gamle dage med ibm: bare iorden!


    Og den overrasker mig faktisk positivt med hensyn til spil. CS Source kører den omkring 40 - 60 fps med alle tingene på high i de forskellige default baner samt opløsning på 1280 x 800. Dog begynder det at lagge lidt hvis der kommer nogle krævende / ikke optimerede baner, men det kører langt bedre end jeg havde forventet og rigeligt godt til det jeg kommer til at bruge det til, som kun er test af maps jeg laver :)

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet