Partitions problem =/

  • Hej Tweak brugere.


    Jeg har formateret min computer, og installeret Win 7 på den.
    Da jeg får systemet igang, viser det sig at den udover at have formateret min system partition, også har slettet min anden partition, uden at være bedt om dette.


    Den siger nu bare, at resten af harddisken er "Unallocated".
    Partitionen var en NTFS Partition.


    Er der nogen af jer der kender en måde hvorpå jeg måske kan få mine filer tilbage? Jeg har nemlig ikke partitioneret det unallocated af harddisken endnu, i frygt for at tingene så måske for alvor er væk (Hvis de da ikke allerede er forlængst væk)


    Håber i kan hjælpe!


    Mvh. M!

  • Tjah, jeg ved ik hvor avanceret og heftigt det data recovery er.. :crazyeyes:


    men er der nogen der kender et gratis program hvori man kan få data tilbage fra en slettet partition? for så vil jeg hellere tage chancen og prøve end bare at sige farvel og så lave en ny partition :boxing:

  • Tak for advarsel imod Windows 7 installering...........
    Skal under ingen omstændigheder prøve på en harddisk med flere partitioner tydeligvis ;)


    edit: hmm eller er der nogen der kan fortælle at det bare er en fejl 40? (no offense #0 :P)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Azjo
    Tak for advarsel imod Windows 7 installering...........
    Skal under ingen omstændigheder prøve på en harddisk med flere partitioner tydeligvis ;)


    edit: hmm eller er der nogen der kan fortælle at det bare er en fejl 40? (no offense #0 :P)


    Ingen problemer med dette problem her.


    Har flere gange helt tilbage fra før RC1 installeret Win7 på min bærbare på C-drevet,
    uden at der skete noget med D-partitionen..

  • Dette er højst sandsynligt en Fejl 40 ja :b altså, jeg har garranteret gjort et eller andet l*rt ved et uheld, og ikke opdaget det. Jeg vil ikke give Win 7 skylden for dette, det virker upåklageligt :) det er heller ikke første gang jeg installerer det på en maskine, er er 100% tilfreds med det.



    Men.. nogen der har nogle programmer jeg kan bruge ?

  • For hvert minut du bruger computeren, bliver din chance for at få nogle af dine ting tilbage mindre!


    Du kan prøve med programmet GetDataBack. Det koster vist 500 kr.
    Du kan også prøve med programmet PC Inspector. Det er gratis, men jeg ved ikke om det er lige så effektivt som GetDataBack.

  • Og vi siger TAK til muldvang for at fortælle om dette program ! ALLE data blev reddet !


    Og så må vi jo konstatere at Woqini tog pænt meget fejl hvad mit IT-kendskab angår, for det var da ikke noget problem overhovedet bare man havde programmet!


    Igen TAK til muldvang !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. M
    Tjah, jeg ved ik hvor avanceret og heftigt det data recovery er.. :crazyeyes:


    men er der nogen der kender et gratis program hvori man kan få data tilbage fra en slettet partition? for så vil jeg hellere tage chancen og prøve end bare at sige farvel og så lave en ny partition :boxing:


    En Linux Live-CD og programmet 'gpart'. Det er partitionstabellen der er smuttet. Typisk Windows-handling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    En Linux Live-CD og programmet 'gpart'. Det er partitionstabellen der er smuttet. Typisk Windows-handling.

    det er da en typisk linux bruger kommentar......det sker sq ikke oftere for windows end andre styresystemer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman

    det er da en typisk linux bruger kommentar......det sker sq ikke oftere for windows end andre styresystemer.


    Jeg har så oplevet det med både Windows 2000 Pro SP4 og Windows XP Pro SP3. Aldrig med hverken Linux eller Unix. Og det har været uafhængigt af bundkort, CPU og harddisk-interface.

  • Jeg kan også anbefale R-studio som kan kopiere filerne løbende som den finder dem.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU