Hvilken bærbar er hurtigst?

  • Hvilken af de 2 bærbar skal jeg vælge?
    Jeg spiller stortset ikke, men vil gerne have maskinen er hurtig i opstart, til at åbne programmer osv.




    Core2Duo T9300@2,5Ghz, med 3 GB DDR og 1GB turbo memory
    Geforce 8600M GT med 512MB
    Kører med 32bit vista



    contra


    Core2Duo T6400@2,0Ghz, med 4GB DDR3
    Geforce 9600G med 512MB DDR3
    kører med 64bit vista

    Signatur billedet er slettet da det fejler og der i stedet for vises et rødt kryds

  • T9300 maskinen er den hurtigste efter min mening. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Porup
    også påtrods af den anden kører med 64bit?


    Det har stort set ikke nogen påvirkning på de to computere du har der. ;)


    32 bit understøtter op til 4GB ram incl. grafikkort ram osv.


    64 bit understøtter op til 16GB ram incl. grafikkort ram osv. mener jeg. :D



    Jeg ville også vælge den første computer.
    Hvad er priserne på de to computere?

  • samme pris....


    Vil det sige at et 64 bit styresystem ikke hiver "mere" ud af processorne end 32bit?


    Er det nemt at skifte en processor fra den ene bærbar til den anden? Har gjort det mange gange med stationær, men aldrig med bærbar..?

    Signatur billedet er slettet da det fejler og der i stedet for vises et rødt kryds

  • T9300 score 4,9 i vista test
    T6400 score 5,9 i viste test


    Ved ikke hvad vista tester, men hvad kan jeg udlede?

    Signatur billedet er slettet da det fejler og der i stedet for vises et rødt kryds

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Porup
    T9300 score 4,9 i vista test
    T6400 score 5,9 i viste test


    Ved ikke hvad vista tester, men hvad kan jeg udlede?


    Den anden scorer nok højere pga. grafikkortet, men af hvad jeg ved af, så påvirker grafikkortet ikke opstart og programafvikling.. Med mindre det er grafikkort, der kan afvikle programmerne på gpu'en, men de er vist ikke tilgængelige endnu?


    Vistas test giver bare computerens dele nogle point og den laveste score bestemmer så selve scoren


    Jeg ville tage T9300, pga. den højere cpu kraft, men er opstart og programafvikling ikke mest påvirket af harddisk opsætning?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Den anden scorer nok højere pga. grafikkortet, men af hvad jeg ved af, så påvirker grafikkortet ikke opstart og programafvikling.. Med mindre det er grafikkort, der kan afvikle programmerne på gpu'en, men de er vist ikke tilgængelige endnu?


    Vistas test giver bare computerens dele nogle point og den laveste score bestemmer så selve scoren


    Jeg ville tage T9300, pga. den højere cpu kraft, men er opstart og programafvikling ikke mest påvirket af harddisk opsætning?


    Korrekt, T9300 er den bedste af de 2 hvor mange skal for tælle dig det før du tror på det? 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Korrekt, T9300 er den bedste af de 2 hvor mange skal for tælle dig det før du tror på det? 8o


    Øhh was...? Jeg har skam ikke brug for overtalelse.. jeg prøver bare at forklare ham hvorfor, i stedet for kun at sige den ene er bedst


  • 2^64 :) det giver maks understøttelse af ram svarende til 16 Exabytes og ikke Gigabytes :D